Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door samantjuh
#2017093
Beste mede forumleden
Ik heb een vraagje allebei me bullen krabben zich helemaal rot
voor al de zijkanten en bijten boven de staart laat maar zeggen de heupen
heb ze beide nagekeken op vlooien niks te vinden
ook eten ze allebei uitsluitend barf
weet echt niet meer wat het kan zijn iemand een idee ? :-\
Door Esther Q
#2017100
Hoe oud zijn ze en hoelang hebben ze al jeukklachten? En heb je rond het tijdstip dat het begon iets veranderd aan hun voeding, of nieuwe kleedjes om op te liggen, ander waspoeder, andere voerbakken enz? Ben je al bij een dierenarts geweest? Worden ze ook kaal op de jeukplekken of krijgen ze daar korsten? En zijn je honden familie van elkaar? Het probleem met vlooienallergie (en zo klinkt het op het eerste gezicht wel, maar dat hoeft niet te betekenen dat het dat ook is natuurlijk) is dat één beet, die hij bv buiten in het park kan oplopen, genoeg is om de reactie op te wekken. Je hoeft dus in je huis niet perse vlooien aan te treffen.
Door samantjuh
#2017149
Hey
de jongste is bijna 3 en de oudste is ongeveer 8 jaar nu
het zijn moeder en dochter
heb onlangs niks veranderd aan hun voer of zo
Wel heb ik een andere wasverzachter zou dat het probleem kunnen zijn dan  :-\
Ze hebben nu ongeveer 2 maanden jeukklachten eerst viel het mee en ze zijn zelfs een tijd jeukvrij geweest
maar nu begin de ellende weer dacht eerst dat het kwam omdat ze last hadden van roos ( hebben bullen namelijk best vaak) maar dat hebben ze nu niet meer
Het krabben aan de zijkant geeft geen schade aan de vacht of huid
alleen de plekken bij de straat ( heupen ) daar is de huid rood en beginnend kaal
me dierenarts heeft alleen gezegd dat ik een vlooienmiddel moest halen omdat dat de jeuk kan verklaren maar dat lijkt me sterk want nu 2 weken naar behandeling hebben ze nog jeuk en geen vlo te zien
mischien dat het toch de wasverzachter is ... :-\
Door Esther Q
#2017154
Je kunt zeker even uitproberen wat er gebeurt als je de wasverzachter weer terug veranderd. Maar het kan ook wel vlooienallergie zijn hoor. Een anti vlooienmiddel maakt niet dat de hond niet meer gebeten wordt door vlooien. Het maakt wel dat de vlo doodgaat als ie bijt. Maar die ene beet kan dus genoeg zijn om de allergieklachten op te wekken. Vlooienallergie is gewoon ontzettend vervelend en vrijwel niets aan te doen voor zover ik weet, behalve de weerstand zo goed mogelijk op peil houden en je eigen omgeving vlooienvrij houden. Beide doe je al. Wat je ook kunt overwegen is een bezoekje aan een holistische dierenarts. Als het toch iets anders is dan kom je denk ik verder met een holistische dierenarts die anders naar het probleem kijkt, dan met een reguliere da.
Door nienk
#2017170
aangezien ze het allebei hebben, is de kans dat het uit hun (kunstmatige) omgeving komt wel erg groot. ik bedoel, dat ze allebei spontaan ineens besluiten om een pollenallergie te hebben, of iets voor een diersoort, dat zou wel heel bizar zijn. (hoewel niet onmogelijk)

klinkt mij inderdaad ook als een reactie op vlooienbeet, het gebied rond de staart is daar een typische plek voor (aldus mijn holistisch da). Reus reageert ook op vlooienbeten, hij krijgt het spulletje ervoor, dit jaar nog geen vlo gezien, maar wel reactie op beten. dat hoeft er dan dus maar 1tje te zijn en hij krijgt een gek pukkelachtig wondje waar hij zo een paar weken last van heeft.

ik moet ook denken aan stress, en dan overneem gedrag. dus als de een ergens last van heeft en gaat krabben, gaat die andere ook jeukerig worden, gewoon, omdat zijn maatje het ook is. dat geld overigens niet alleen voor stress, misschien heeft de een iets onder de leden (dat kan dus dan wel van alles en nog wat zijn) en doet de ander alleen maar jeuken om het jeuken.

zou je weer de wasverzachter gaan gebruiken die je eerst altijd gebruikte en kijken of dat verschil maakt.

hebben ze misschien gezwommen? ben je op vakantie geweest? zijn zij ergens te logeren geweest, of hebben ze iets gedaan wat ze nooit eerder gedaan hadden?

mocht gewoon even afwachten en goed nadenken over andere mogelijke oorzaken je niets opleveren, zou ik ook met allebei naar een holistisch DA gaan.

succes!
Door Veerle-scrappyToo
#2017213
Ik denk in dezelfde richting als Nienk...dat het nu bij allebei tegelijkertijd samen begint laat me vermoeden dat het toch iets anders is dan een plotse allergie die opsteekt.  Wat zijn de kansen idd dat ze samen plots allergisch worden voor pollen of vlees.
Ik den k ook richting vlooien.  Ook al zie je ze niet, ze kunnen venijnig zijn die beestjes en hun beet is niet te onderschatten ook al zijn ze nog zo klein die krengen.  En ééntje is genoeg om problemen te veroorzaken en best moeilijk om te vinden  :biggrin2:
Door samantjuh
#2020309
Iedereen ebdankt voor de reactie`s ! :biggrin2:
Ga straks sowieso naar de arts voor een middel tegen vlooien ( ookal is het voor de zekerheid )
Me wasverzachter ga ik weer terug schakelen je weet maar nooit
Het kan inderdaad ook na-aap gedrag zijn dat doen ze wel vaker echt moeder en dochter he hahaha
Ze hebben niet gezwommen ze durven niet eens te pootje baden  :shy:
Echt weer wat voor Bullterrier`s he  ;D
Sorry trouwens voor me late reactie maar lig op het moment ziek thuis met een longontsteking dus vandaar  ;)
Door Esther Q
#2020801
Beterschap samantjuh! En sterkte met je hondjes. Vlooienallergie kan trouwens ook in familielijnen voorkomen bij mijn weten :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door