Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2016403
Wie o wie heeft er ervaring met de zogenaamde worstbussen zoals deze http://www.vuurenrook.nl/webwinkel/p-2b ... arch=worst
Ik heb nu wat kunstdarmen liggen en wil dus echt mijn eigen kvv maken voor Jesse en helaas blijkt nu dat mijn Kenwood vleesmolen hier moeite mee heeft om het erin te persen, dus dit moet sneller/makkelijker. Nu vraag ik me af of dit iets zou kunnen zijn.
#2016448
boskat schreef: Maar als je je eigen kvv wil maken,hoeft dat toch niet perse in een (kunst)darm geperst te worden?
Dat kun je gewoon zo geven toch?
De kunstdarm is niet om op te eten en het vlees blijft nu eenmaal beter in een darm dan in een bakje. Bakjes scheuren regelmatig, veel sneller vriesbrand, dekseltjes sluiten niet goed, zijn duurder en het neemt meer ruimte in beslag dan darmen. Ik maak namelijk meestal voor ca 8 weken.
#2016508
Senta schreef: Interessant dat dit ook voor de partikulier nu te koop is, ik ken ze alleen van de tijd dat ik nog op de slachtplaats werkte. Ik heb dr dus geen ervaring mee (Niet met deze kleintjes) wel met hele grote.
Schijnt al heel oud te zijn maar natuurlijk wel iets heel specifieks. Maar als het dezelfde waren alleen dan in xxl uitvoering wat is jouw ervaring ermee? Ze zijn dus met de hand aangedreven. Een professionele dus motorisch aangedreven zijn a) zeldzaam, b) reteduur en c) veels te groot voor een particulier.
#2016530
Senta schreef: We maakten er sauseisen mee, en dat wordt nog steeds op deze manier gedaan, Vlees werd erin gegooid, kruidenm darm op de opening, druk op de knop en het vullen kan beginnen. Zo gebeurt. Maar dat waren echt hele grote apparaten die niet in je huis passen. Zou zelf ook zo'n apparaat overwegen als ik KVV zelf zou willen maken, dus ben benieuwd naar ervaring.
Ok, zo the horen dus een professionele die automatisch gaat. Dat geloof ik idd wel dat dit goed werkt.
Hopelijk reageert er nog iemand die echt met de handzame ervaring heeft want tsja 250 euro is toch weer een boel centjes...onze slager heeft een xxl staan die met de hand bedient moet worden en zijn ervaring is niet denderend. Alleen als het bijna pap is gaat het makkelijk en stja dat zijn gemalen vleesbotten nu eenmaal niet ;D
#2016567
Als je een gehaktmolen heb dan heb je er toch een tuut aan om in de darmen te persen?
Maandagavond komt die man van vuurenrook hier thuis met een maalmachine. Volgens mij kan ik daar ook worsten mee draaien.
Ik kan hem vragen hoe en wat. Hij heeft ervaring met mensen die barfen en zelf hun vlees maken.
zal ik eens vragen, of schrijf hier je vragen op, dan stel ik ze hem.
#2016614
sphynxlover schreef: Als je een gehaktmolen heb dan heb je er toch een tuut aan om in de darmen te persen?
Maandagavond komt die man van vuurenrook hier thuis met een maalmachine. Volgens mij kan ik daar ook worsten mee draaien.
Ik kan hem vragen hoe en wat. Hij heeft ervaring met mensen die barfen en zelf hun vlees maken.
zal ik eens vragen, of schrijf hier je vragen op, dan stel ik ze hem.
Klopt alleen hij heeft er dus erg veel moeite mee om het erin te persen, 3kg in 45 minuten vind ik toch wat langzaam ;)
Ik heb ze van vuurenrook gemaild met hoe/wat maar nog niets terug gehoord.
#2016628
Ik gebruik gewoon de zip-lock freezer bags (met zo'n zipper sluiting) voor de gemalen spul, je kan kleine of grotere zakken gebruiken,
goed plat drukken en ze zijn dan bijna vacuum verpakt, ik heb nooit geen freezerburn en ze breken ook niet.
Er zijn ook vacuum bag sealers, die zo'n roll met plastic hebben en elke "zak" apart vacuum zuigd en dan dicht smelt en af knipt
Afbeelding
of misschien eentje die alleen dicht smelt?
Dat is in ieder geval voordeliger dan zo'n worst maker..
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 20 mei 2011, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
#2016941
koekje schreef: Ik zou even contact zoeken met meneer Wateetons. Hij maakt zelf worsten voor eigen gebruik en heeft dus ook ervaring met een worstpers.
Thankx, heb een mailtje gestuurd.
Senta schreef: Cindy het klopt wel dat dit niet super snel gaat, echt een slakkegangetje, maar goed dat is inmiddels ook al weer een tijd geleden. Ik kan mij wel herinneren dat dit relaxed werken was :biggrin2:
:-\ :-\ :-\ :-\ het moet wel wat sneller gaan dan nu mijn ervaringen.....
#2017346
Moet je dan eerst die "bus" met de gemalen vleesbot vullen en dan met de hand draaien om alles naar beneden te duwen
om 't via de spuit onderaan er uit te persen?  ???
Ik vind het wel 'n bedoening hoor...ik hou 't maar bij me plastic zakken, is veel makkelijker.
Maar ik hoop dat 't voor jou zal werken zoals je wil..
success er meer!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door