Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door BubbaBling
#2015598
Bub zijn pootjes zijn toch weer rood en rauwig, hij heeft er alleen geen jeuk aan lijkt t.
Maar is er iets wat ik er op kan smeren om t wat rustiger te maken.
Dus minder droog en rood zodat jeuk wat meer uit kan blijven?
Graag tips wat ik er op kan smeren wat goed intrekt.

Ik heb t idee dat t ook voornamelijk komt als hij zijn dolle dagen heeft en alleen maar rondjes blijft rennen op het gras.
Denk dat het gras hem dan op zijn dunne huidje wat iriteert.
Door nienk
#2015694
hmm ik wou gelijk honing zalf van vetramil zeggen, daar zit cardiospermum in en dat schijnt heel goed tegen de jeuk te werken (zegt Reus, en ik heb het geleerd van Lizzy). maar ja, dat trekt niet zo vlot in. misschien lekker dik smeren, en dan even dunne sokjes aan? Reus vindt het erg lekker, en het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze alles op likken. en anders schoentjes aan trekken als hij op het gras gaat rennen?
Gebruikersavatar
Door nova
#2015820
Calendulan , die  werkt wel bij jeuk.


Ik ben pas nog een spray tegengekomen op IN, dat was echt om jeuk te verlichten, en van een bekend merk.

Eindigde op ...cool,  nu vind ik het jammer dat ik de naam niet heb opgeschreven  :-\
Door BubbaBling
#2015950
Het is niet tegen de jeuk, het is om de huid wat rustiger te maken VOOR het jeuken begint.
Hij likt nu nog niet, maar ben bang dat de velletjes en iritaties straks hem wel gaan jeuken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door