Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2014846
euro en alle onderdelen kunnen los bijbesteld worden.
Maandagavond komt ie langs om de machine te laten zien. Ik weet het is een hoop geld, maar als ik er echt jaren mee kan doen?
Dus wie o wie heeft hiermee ervaring? En met [s]Hallo
Mijn molen heeft het begeven. >:(
Nu wilde ik een prof. molen op krachtstroom kopen. Maar het aanleggen van krachtstroom kost enkele honderden euro's.
Nu vertelde de eigenaar van "vuurenrook" dat er een machine is die ook veel in de horaca wordt gebruikt en heel sterk is. En gewoon op 220 volt. Toen ik vertelde wat ik wilde, zei hij dat mensen van barfplaats deze machine hebben gekocht en er geen klachten waren. Hij wist dat er eendennekken en ander bot mee gemalen werd. De machine kost 389
[/s] de firma?

Gisteravond is de man van vuurenrook hier geweest en we hebben de molen gekocht. Ik ga vandaag vlees voor de katten malen. ik heb al parelhoenkarkas er door gedaan en dat floot er doorheen. Er zit ook een hele fijne schijf bij en daar ga ik proberen groenten doorheen te doen. Hoop dat ik mijn groente er ook mee kan bereiden, want dat pureren met de staafmixer, pff vind dat zo'n werk. ik hou jullie op de hoogte hoe het gaat.
Laatst gewijzigd door sphynxlover op di 24 mei 2011, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
#2019337
Ik heb net eendenruggen, parelhoen, kipkarkas, rundvlees, orgaan en lamstaart gemalen.
4 kg vlees in pakjes van 500 gram gemaakt en het ligt nu in de vriezer te vriezen.
Alles ging goed alleen de lamstaart iets minder. de machine stopte even en toen moest ik deze even achteruit draaien en dan ging het weer goed. Heb één maaltje ook nog een keer door de kleinere schijf gedraaid maar dat werd prut.
De sphynx en één siamees heeft al ervan gegeten, werd goedgekeurd!
Zouden we ze toch nog aan meerdere diersoorten krijgen? Nu eten ze hoofdzakelijk alleen kip en rundergehakt van de slager.
Aanhouder wint?? Tot nu ben ik tevreden met m'n nieuwe machine. En ik heb mijn man zover gekregen ;D, zodat hij worst kan maken en drogen. dat wil hij al lange tijd.
#2019726
Je hebt helemaal gelijk, het is een Jupiter. Ik had nog een maatje liggen, die lukt prima voor als ik het wat fijnder wil malen. ik krijg ook nog een grotere en een hele fijne schijf. De grovere voor het proberen van de lamstaarten, de hele fijne voor de groenteprut. daar wordt tenminste naar gekeken.
{quote author=Linsey link=topic=87085.msg2019368#msg2019368 date=1306243033]
Zit er op deze molens ook een beveiliging tegen verbranden?
[/quote]
jazeker en als hij bv door vetdraden iets ophoopt, stopt ie en dan kun je hem achteruit laten lopen en gaat het weer goed.
Je kunt er nog een heleboel accessoires bijkopen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door