Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2014156
heb ik hier een aantal kg van liggen, om te drogen...
nu zit er nog behoorlijk vacht aan en nou vraag ik me af he, ik zet de droger s'nachts aan, maar kunnen die haren niet gaan schroeien oid....?
Door Kemi
#2014170
Ik heb de grootste bontstukken eraf geknipt en dat is hartstikke goed gegaan. Als ze droog zijn kun je evt wat plukjes haar nog makkelijker wegknippen ;-) maar van schroeien was hier geen sprake hoor. Waren nog spierwitte donzige pluisjes! Ik heb trouwens een bohmann, en daarin gaat het dus goed.
Gebruikersavatar
Door Freggel
#2014173
Hier schroeit er ook niks. Knipte wel eerst het grootste gedeelte van de vacht weg, maar dat doe ik inmiddels ook niet meer. Zelfs mijn oude zeurmuts eet de vacht met smaak op. Goed voor de vezels denk ik dan maar  :biggrin2:
Door pallas
#2014175
Hier ging alles oké, heb wel de droger op een wat lagere stand gezet. Door het haar erop duurt het droge best lang vind ik.
Door nienk
#2014176
ik knip het erge fluf er wel af, maar de rest gaat er gewoon in. ook de wangetjes/neusjes inclusief snorharen. geen problemen mee gehad in de bohmann.
Door Heutink
#2014192
Ik heb ook een Bohmann en dus geen standen op het ding zitten. heb de oren er gewoon  met fluf ingedaan, en mijn honden zijn er echt gek op. maar verder geen last gehad van schoeien o.i.d. ging allemaal prima :)
Door miik
#2014364
Heb al heeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel oren gedroogd,  en nog nooit iets van schroeien of iets dergelijks gehad, en ja ook met veel fluf eraan. Ik droog het in een Boman en die wordt best "heet".
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2014387
ik heb dan geen boman maar ga er maar van uit dat het goed gaat!
heb ze net alle 3 een rauw oor gegeven, vince vrat hem zo op!!
zimba dacht dat het gif was en gentle heeft hem op omdat vince op zijn oor zat te flassen ;D
Laatst gewijzigd door me and my boys op di 17 mei 2011, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2014776
[quote="nienk"]
ik knip het erge fluf er wel af, maar de rest gaat er gewoon in. ook de wangetjes/neusjes inclusief snorharen. geen problemen mee gehad in de bohmann.
/quote]

:o zit dat er ook nog aan  :o :biggrin2:
Door nienk
#2014781
lauraV schreef:
bij sommige ja. eerst dacht ik dat het gewoon een heleboel vacht was, maar toen ging ik zo'n dotje vacht eens uitpluizen en dat bleken lekker konijnen wangetjes en o zo schattige neusjes te zijn. dus daar knip ik dan het ergst fluf van af (Reus doet een beetje moeilijk met heel fluffige dingen, en hij gaat er heel raar van keelschrapen) en hup, bij de oren. ze worden wel iets minder krokant dan de oren.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2014888
zo, dat ging goed!!!!
heb er niks van afgeknipt wbt haar, alles zo de droger in, en walla, prachtige snacks voor de jongens!!!
Door nienk
#2014997
vanaalst schreef: zo, dat ging goed!!!!
heb er niks van afgeknipt wbt haar, alles zo de droger in, en walla, prachtige snacks voor de jongens!!!
smullen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door