Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vitess
#2014230
Omdat Sanne opnieuw enorme last heeft van alle grassen, kruiden en bloeiende boompjes en bloempjes wil ik haar weerstand proberen te verhogen. Ik heb Echinacea Forte capsules van Bloem in huis. Er staat: als onderhoudsdosering 1 capsule per dag, als kuur zonodig 2-3 per dag. Kinderdosering staat er niet bij. Wat kan ik aanhouden, Sanne is een golden van 28 kilo. Kan ik dit door het vlees roeren of is het beter het apart te geven?
Heeft iemand anders nog bruikbare tips wat ik kan doen? Ze eet vers overigens. Alvast bedankt!
Door vitess
#2014652
Waarom denk je dat dit niet gaat helpen? Bedoel je dat andere dingen beter zijn om de weerstand te verhogen of is dit alleen niet genoeg?
Met haar ogen gaat het beter en ook krabt ze minder. Ze heeft alleen meer last van haar luchtwegen. Het lijkt haar keel te irriteren. Ze heeft veel last wanneer ze in het gras gelegen heeft. Vorig jaar in precies dezelfde periode had ze ook deze klachten. Dit jaar is het half april weer begonnen. Puur Pollen heb ik lange tijd geprobeerd maar dit lijkt niet veel te doen. Misschien andere tips of iemand die dit herkent?
Door Lizzy
#2014699
vitess schreef: Waarom denk je dat dit niet gaat helpen? Bedoel je dat andere dingen beter zijn om de weerstand te verhogen of is dit alleen niet genoeg?
Met haar ogen gaat het beter en ook krabt ze minder. Ze heeft alleen meer last van haar luchtwegen. Het lijkt haar keel te irriteren. Ze heeft veel last wanneer ze in het gras gelegen heeft. Vorig jaar in precies dezelfde periode had ze ook deze klachten. Dit jaar is het half april weer begonnen. Puur Pollen heb ik lange tijd geprobeerd maar dit lijkt niet veel te doen. Misschien andere tips of iemand die dit herkent?
Dit is mijn idee erover: een allergische reactie op pollen is eigenlijk een "hysterische reactie" van het immuunsysteem op onschuldige stofjes als pollen. Wanneer je met Echinacea de weerstand gaat verhogen, is de kans aanwezig dat je de reactie alleen maar versterkt. Echinacea werkt immers weerstandverhogend dus maakt het immuunsysteem nog krachtiger waardoor het immuunsysteem nog hysterischer kan gaan reageren. Niet iedereen heeft daar last van hoor, maar sommige mensen en dieren hebben dat wel. Juist op Echinacea.

Ik zou zelf liever Ribes nigrum in gemmo proberen. Dat werkt ook op de weerstand maar op de een of andere manier juist op zo'n manier dat het wel tegen pollen helpt (niet bij iedereen natuurlijk maar het is het proberen waard).
Door vitess
#2014716
Zo had ik het nog niet bekeken, waarschijnlijk zal propolis dan hetzelfde resultaat hebben?
Ik hoopte dat ik haar weerstand kon verhogen, waardoor ze juist beter bestand zou zijn tegen deze reacties.
Wel frappant: gistermiddag had ze weer gespeeld in gemaaid gras en weer erg last van haar keel. Waarschijnlijk wilde ze die irritatie weghalen door gras te eten en ik heb dit zoveel mogelijk geprobeerd tegen te houden omdat dit de keel juist meer zou irriteren. Ik heb op eigen initiatief maar alvast een halve mensendosering Echinacea gegeven door wat eten en gisterenavond werd het dus nog erger...
Kan ik ribes gewoon enkelvoudig geven, in druppelvorm?
Door Lizzy
#2014872
Van propolis weet ik het niet, of het juist tegenovergesteld werkt bij allergie... Volgens mij niet. Volgens mij wordt het zelfs wel voorgeschreven bij hooikoorts.

Ribes kun je inderdaad enkelvoudig, in druppelvorm geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door