Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#2014386
Gina (nu 18 wkn), heeft sinds kort een soort puistjes op d'r koppie zitten, eentje voorop de schouder, de rest op het hoofd. Een soort puistjes lijkt wel, de een groter dan de ander, in de grotere zit in het midden een puntje.  Is dit een soort weerstand iets? Vroeger wel eens meegemaakt dat een pup blaasjes kreeg op de buik en liezen, ging vanzelf weer over. Dit is anders. Wat moet ik ermee. Propolis voor de weerstand mss?? Gr. Ingrid
Door Veerle-scrappyToo
#2014413
Zou hij met zijn kopje niet ergens in kunnen gezeten hebben waardoor hij een beetje allergisch reageert?  Ik denk aan struiken, hangende planten,...waar hij met zijn nieuwsgierige kop ingezeten heeft  :D
Gizmo heeft van die bulten rond zijn ballekes...denk eerder daar in de richting van hormonen.
Door nienk
#2014434
Is Gina afgespeend op vers, of kreeg ze eerst iets anders? weet niet of jonge hondjes ook ontgiften, maar Reus heeft ten tijden van zijn super-ontgifting (begin eliminatie dieet, met allerlei druppels ondersteund) ook een tijdje pukkeltjes gehad. die zaten wel over zijn hele lijf trouwens. omdat het zo op haar voorkant is lijkt me een struik of iets ook inderdaad goed mogelijk.
Door Linda en Kiri
#2014437
Kiri heeft ook vaker bultjes bij haar muts.... Voor een soa is ze nog wat jong...dus ik denk dat zij ook ergens in rent (brandnetels bv) wat bultjes oplevert.
Door vagebond
#2014456
Nee, ze is ons eigen foksel, dus geen brokken. Okay, ja ze struint met de andere teckels in de boesboes overal. Ze doet ze precies na nl. en dat is overal met je hoofd inzitten en graven........
Precies bij de binnenzijde wenkbrauwbogen symmetrisch aan weerszijden, een op de snuit, nog eentje bij de oogjes, vlakbij het ooglid, bovenaan de wang eentje, en bij de voorborst/schouder ook een.
Kennelijk jeukt het niet.
Die ene bij de voorborst was de eerste, weet ik zeker, die voel ik al een poosje, dacht eerst dat er een teek had gezeten nl.
Voor een foto moet ik mijn echtgenoot raadplegen, ben zelf niet zo handig om die hierop te krijgen.
Ik heb toch alvast propolis gegeven, de dosering van de ontworming aangehouden.
Gr. Ingrid
Door vagebond
#2014466
Bedenk in ene dat ik haar wel elke dag spray met Espree tegen teken voordat we gaan wandelen, alleen de voorzijde. Die Espree is al 2 jaar oud, mss niet meer goed? Zou dat het zijn dan? Morgen maar niet meer doen.
Door Lizzy
#2014476
vagebond schreef: Nee, ze is ons eigen foksel, dus geen brokken. Okay, ja ze struint met de andere teckels in de boesboes overal. Ze doet ze precies na nl. en dat is overal met je hoofd inzitten en graven........
Precies bij de binnenzijde wenkbrauwbogen symmetrisch aan weerszijden, een op de snuit, nog eentje bij de oogjes, vlakbij het ooglid, bovenaan de wang eentje, en bij de voorborst/schouder ook een.
Kennelijk jeukt het niet.
Die ene bij de voorborst was de eerste, weet ik zeker, die voel ik al een poosje, dacht eerst dat er een teek had gezeten nl.
Voor een foto moet ik mijn echtgenoot raadplegen, ben zelf niet zo handig om die hierop te krijgen.
Ik heb toch alvast propolis gegeven, de dosering van de ontworming aangehouden.
Gr. Ingrid
Mmmm. Ik zou inderdaad even met Espree stoppen en propolis geven. Volgens mij komt het wel vaker voor bij puppy's. Desnoods de plekjes even met zilverwater aantippen.
Door Veerle-scrappyToo
#2014595
Linda en Kiri schreef: Kiri heeft ook vaker bultjes bij haar muts.... Voor een soa is ze nog wat jong...dus ik denk dat zij ook ergens in rent (brandnetels bv) wat bultjes oplevert.
;D ;D ;D ja een soa verwacht ik nu ook nog niet bij Gizmo  ;D
Door BubbaBling
#2017193
Heeft ze op die plek ook haar?
Naakthonden hebben er veel last van ivm het vuil wat op de huid blijft zitten (geen bescherming van de vacht).
Dat uit zich in pukkeltjes.
Door vagebond
#2017476
Het is een ruwhaar, dus harig op zijn koppie. Blaasjes heb ik wel eens meegemaakt op de buik en liezen bij een pup, maar dat ging vanzelf weg. Ooit wel eens een naakthond in de trimsalon gehad vroeger, kan me nog herinneren dat ie ook allemaal dingetjes had op zijn huid. Gr. Ingrid
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door