Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Fioon
#1979378
Mijn reu van bijna 3 heeft last van dikke groene klodders aan zijn moos.....

Ik heb hier eens iets gelezen over een goedje wat erg goed zou helpen...maar wat het was??

Wie heeft tips?
Laatst gewijzigd door Fioon op wo 30 mar 2011, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#1979460
Spoelen met hibiscrub. De voorhuidcleaners van de DA @vinden ze meestal niet fijn. Ik geef vaak zilverwater inwendig. Je kunt ook silicea geven.
Gebruikersavatar
Door Fioon
#1979488
Dat zocht ik...silicea! Dat zijn tabletjes voor mensen, heb ik gelezen (google ;) ) hoeveel geef je dan aan een hond van 30-35 kg?
Door sella
#1980392
Ik heb de puspiem van Buffel 1 keer gespoeld met zilverwater en het was meteen niet meer groen, en de dag erna bleef de piem helemaal droog.
Nu 4 maanden later weer een puspiem en nu weer 1 keer gespoeld met zilverwater en het is weer rustig.
Mijn gekke aap is over een maand of 2 door de hele erge hormoonrush heen en hoop dat zijn piem dan ook weer rustig blijft.

IK heb met Diego wat afgetobt met zijn onstoken piel, silicea deed het ook niet.
Tot ik hem spoelde met zilverwater, en het was weg. Ik gaf hem al zilverwater inwendig.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1980421
diego was toch gecastreerd?
hier ook eentje en daarvoor wel een vieze flip maar na castreren nooit meer, ook mijn eerste hond had daarna er geen last meer van..
Gebruikersavatar
Door Riek
#1980445
[quote="vanaalst"]
diego was toch gecastreerd?
hier ook eentje en daarvoor wel een vieze flip maar na castreren nooit meer, ook mijn eerste hond had daarna er geen last meer van..
[/quote]
Boris is ook gecastreerd, maar heel af en toe heeft hij het.
Als de hond van mijn vriendin loops is geweest dan wil Boris nog steeds fietsen op haar en heeft hij daarna geheid een puspiemel.
Ik geef hem dan een paar dagen vit.C en was met een washand met gewoon water zijn buik schoon.
Wel jammer dat hij dan reageert met weer een harde  :-X
Door sella
#1980468
[quote="vanaalst"]
diego was toch gecastreerd?
hier ook eentje en daarvoor wel een vieze flip maar na castreren nooit meer, ook mijn eerste hond had daarna er geen last meer van..
[/quote]
Hij bleef ondanks de castratie een vieze puspiem houden.
Zijn tetestoron bleef ook hoog dus dat triggerde ook de ontstekingen.
Door pallas
#2014282
Ik heb de vorige keer gespoeld met gekookt water en een theelepel magnesiumzout. Was meteen over. (didot kan trouwens niet tegen die kant en klare spoelmiddelen)
Gebruikersavatar
Door nova
#2014300
even onbescheiden inbreken op jouw topic:-[ :-[  maar met een vraag over het middel silicea
heeft silicea ook een goed invloed op nagelbedontsteking?

Ik las dit:
  * Ter verbetering van de nagelgroei
    * Ook bij nagelriemontsteking en ingegroeide teennagels
    * Gunstige invloed bij huidinfecties
    * 100% natuurlijk
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door