Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#2014187
Het is echt om de moed bij te verliezen, maar Noxy heeft een nagelbed ontsteking. :-\ :'(
Overigens niet de eerste keer  :-\
De teen is dik, en er zit een pusrand  langs de rand waar de nagel uit de teen komt
Bij een eerdere nagelbed ontsteking  praatte de DA al over een teentje te amputeren  :-\,  en als ik nu iets niet wil, dan is het wel dat deze hond geopereerd moet worden.
Veel AB soorten reageert ze niet meer op,  kampt met allergien en nu dit weer.
Ze krijgt nu:
2 x 4 dr. detox/dag,  meer druppels was te heftig voor haar  :-\
doils skin
immuboost
all septicum.
en voor de blaas 1 caps.  cran berry per dag
Wat van Heel voor de pijn.

Ik ben een beetje door mijn mogelijkheden heen, vooral omdat ik ook nog eens terug bij af ben  wat betreft haar eleminatie dieet. Ze krijgt alleen eend .

Accuutje van mijn cammetje is leeg, ik maak straks wel een plaatje van de teen.

Wie heeft nog wat in de truckendoos voor deze klacht bij deze hond??

Afbeelding
Laatst gewijzigd door nova op di 17 mei 2011, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2014199
nova schreef: Het is echt om de moed bij te verliezen, maar Noxy heeft een nagelbed ontsteking. :-\ :'(
Overigens niet de eerste keer  :-\
De teen is dik, en er zit een pusrand  langs de rand waar de nagel uit de teen komt
Bij een eerdere nagelbed ontsteking  praatte de DA al over een teentje te amputeren  :-\,  en als ik nu iets niet wil, dan is het wel dat deze hond geopereerd moet worden.
Veel AB soorten reageert ze niet meer op,  kampt met allergien en nu dit weer.
He gatverdamme, wat een toestand :-X!

Ik heb helaas ervaring met nagelbedontstekingen (bij Whoofer). En mijn ervaring is dat AB echt niet/nauwelijks/zelden helpt. En als het al wat doet, dan komt het meestal toch weer terug. Heel irri. Overigens kan een diepere oorzaak van de nagelbedontsteking juist de allergie zijn....
Ze krijgt nu:
2 x 4 dr. detox/dag,  meer druppels was te heftig voor haar  :-\
doils skin
immuboost
all septicum.
en voor de blaas 1 caps.  cran berry per dag
Wat van Heel voor de pijn.
Dat is al best veel :-X
Ik ben een beetje door mijn mogelijkheden heen, vooral omdat ik ook nog eens terug bij af ben  wat betreft haar eleminatie dieet. Ze krijgt alleen eend .

Accuutje van mijn cammetje is leeg, ik maak straks wel een plaatje van de teen.

Wie heeft nog wat in de truckendoos voor deze klacht bij deze hond??
Wat ik standaard deed bij Whoofer: ik bruiste de ontsteking eerst uit met waterstofperoxide. En daarna zette ik haar 1 keer per dag in de soda. Ik vraag me nu wel eens af of je niet beter je hond 1 of 2 keer per dag in zout water kunt zetten, een oplossing met zeezout dus..... Want soda maakt week.

Goed, verder druppelde ik wel 4 a 8 keer per dag pure Echinacea Extra Forte van Bloem op het nagelbed. Deze van bloem heeft het voordeel dat er Cat's Claw en Plantago in zit en die doen beide wonderen op dit soort ontstekingen.

En nu ik ervaren heb wat groene leem kan doen, zou ik het daarna dik insmeren met groene leem, gaasje erop plakken en een baby sokje erover (en dit met hansaplast soft vast plakken).

Sterkte met Noxy!
Door Lizzy
#2014200
Ik zie nu ook de foto. Ja, zo ziet het eruit :-X. Ik heb overigens het advies om het uit te bruisen met waterstofperoxide (eenmalig) en daarna steeds te overgieten met pure Echinacea Extra Forte ook gegeven aan een vriendin van me laatst. Die teen van haar hond was echt nog 3 keer zo dik. Binnen 3 dagen was de ontsteking weg.
Gebruikersavatar
Door Freggel
#2014201
Is weken in de soda niet een idee, werkt bij ons mensen ook heel goed. Bij paarden ook trouwens, voor hetzelfde doel wordt ook wel groene biotex of badedas groen gebruikt.

Maar ik denk dat soda in dit geval de meest veilige keuze is.

Edit: Zeezout wat Lizzy noemt is misschien ook wel een goed idee. In de piercingwereld gebruiken ze ook vaak zeezout bij ontstekingen
Laatst gewijzigd door Freggel op di 17 mei 2011, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#2014256
Lizzy schreef: He gatverdamme, wat een toestand :-X!

Ik heb helaas ervaring met nagelbedontstekingen (bij Whoofer). En mijn ervaring is dat AB echt niet/nauwelijks/zelden helpt. En als het al wat doet, dan komt het meestal toch weer terug. Heel irri. Overigens kan een diepere oorzaak van de nagelbedontsteking juist de allergie zijn....
Dat is al best veel :-X
Wat ik standaard deed bij Whoofer: ik bruiste de ontsteking eerst uit met waterstofperoxide. En daarna zette ik haar 1 keer per dag in de soda. Ik vraag me nu wel eens af of je niet beter je hond 1 of 2 keer per dag in zout water kunt zetten, een oplossing met zeezout dus..... Want soda maakt week.

Goed, verder druppelde ik wel 4 a 8 keer per dag pure Echinacea Extra Forte van Bloem op het nagelbed. Deze van bloem heeft het voordeel dat er Cat's Claw en Plantago in zit en die doen beide wonderen op dit soort ontstekingen.

En nu ik ervaren heb wat groene leem kan doen, zou ik het daarna dik insmeren met groene leem, gaasje erop plakken en een baby sokje erover (en dit met hansaplast soft vast plakken).

Sterkte met Noxy!
Laat ze nu ook allergisch zijn voor Plantago (weegbree) :'( :'(
Of het dan verstandig is om dat op een wond te doen?
Jij mag het zeggen , ik weet het niet .

groene leem en (dode)zeezout heb ik in huis.
Daar kan ik wel mee aan de slag.

Ik doe dat maar, we zien wel hoe ver we komen
Door Lizzy
#2014259
nova schreef: Laat ze nu ook allergisch zijn voor Plantago (weegbree) :'( :'(
Of het dan verstandig is om dat op een wond te doen?
Jij mag het zeggen , ik weet het niet .

groene leem en (dode)zeezout heb ik in huis.
Daar kan ik wel mee aan de slag.

Ik doe dat maar, we zien wel hoe ver we komen
Tja, als ze daar allergisch voor is, zou ik het niet gebruiken. Dan zou ik kiezen voor:

Echinacea & Cat's Claw. Merk: Lucovitaal
Gebruikersavatar
Door nova
#2014272
Voor nu heb ik:

Gebaad in een dode-zee-zout-oplossing.
En een dikke klodder groene leempasta op het gebied gesmeerd, gaasje erover, vastgeplakt, sok erover, klittenbandje erom  :)

Hoelang mag dat zo zitten blijven?

o ja, en hoe moet ik de leem verwijderen?

weer in dezelfde oplossing van ddzz??(dodezeezout)  ::)
Lizzy schreef:
Echinacea & Cat's Claw.
Deze ingredienten zitten alle 2 in immuboost ;)
Laatst gewijzigd door nova op di 17 mei 2011, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Veerle-scrappyToo
#2014339
Heh bah.  Ik denk dat er al heel wat goede tips zijn gekomen.  Verder zou ik niets kunnen bedenken dan nog zilverwater of propolis.  Dat werkt altij dhéél goed bij nena MAAR!! Propolis prikt wel dus ik vrees dat maar een noodoplossing mag wezen.  DDZZ  ;D en groene leem lijkt me de beste optie nu.  Of honingzalf?

Ik hoop in elk geval dat je het snel onder de knie hebt.  Rot hé die pootjes.  Ik neem nu even gans mijn salontafel vast maar de puur pollen lijkt hier zijn vruchten af te werpen ( hoewel er wel een beetje jeuk is en wat bobbeltjes op de buik...) maar er is nog geen DA bezoekje aan te pas gekomen.  Terwijl we vorig jaar al in maart bij haar in het spreekuur zaten. En het elimineren van gevogelte en rund zal hier misschien ook wel iets aan bijgedragen hebben maar dat weet ik niet zeker...
Zou een sensibilisatiekuur toch geen mogelijkheid zijn want het is toch best heftig he bij jullie.

Ik heb het trouwens blijkbaar gemist...hoe komt het dat je eliminatiedieet de mist is ingegaan zodat je opnieuw moet beginnen?
Gebruikersavatar
Door nova
#2014357
vanaalst schreef: silicea!! :)

dank je,  :D ik had deze vraag nl. al in een ander silicea-topic geplaatst 
Veerle-scrappyToo schreef: Of honingzalf?
red ik het nu niet mee

Ik heb aan mijn eenden-dieet  kalkoen toegevoegd, en daar een hele slechte reactie op gehad.
weer terug naar eend, gewacht op een rustige  huid, en konijn toege voegd.
daar heeft  haar voet ook 2 weken van open gelegen.
Ik ben dus niet verder dan eend. :'(, en dat na 11 weken ...


ik heb nog 2 opties: haas en ik heb nog kangoeroe vlees, 2 diersoorten die niet graan gevoerd worden. Daarbij wil ik sardines proberen.
dan zijn mijn mogelijkheden uitgeput.

Zie ik geen vooruitgang in haar  problemen, dan  ziet haar toekomst er somber uit, áls ze dan nog toekomst heeft  :-\ :-\
Door wijkje
#2014368
Bah..Wat vervelend...
Nora heeft paar keer nagelbedontsteking gehad. Maar met Soda en honingzalf/antibioticazalf ging het altijd over..
Dus tja..Echt meer advies kan ik je niet geven... :-[ :-[
Door miik
#2014369
nova schreef: Zie ik geen vooruitgang in haar  problemen, dan   ziet haar toekomst er somber uit, áls ze dan nog toekomst heeft   :-\ :-\
Wat ontzettend moeilijk voor je  :'(  Heel veel sterkte !!!
Door Lizzy
#2014383
nova schreef: Voor nu heb ik:

Gebaad in een dode-zee-zout-oplossing.
En een dikke klodder groene leempasta op het gebied gesmeerd, gaasje erover, vastgeplakt, sok erover, klittenbandje erom  :)

Hoelang mag dat zo zitten blijven?

o ja, en hoe moet ik de leem verwijderen?

weer in dezelfde oplossing van ddzz??(dodezeezout)  ::)

Deze ingredienten zitten alle 2 in immuboost ;)
Dan zou ik met immuboost druppelen! (als dat druppels zijn).

Wat voor groene leem heb je? Die van de groene os hoef je niet te verwijderen. Dus daar zou ik 1 a 2 keer per dag alleen een beetje een nieuwe dot op smeren, na het badje.
Gebruikersavatar
Door nova
#2014385
Lizzy schreef: Dan zou ik met immuboost druppelen! (als dat druppels zijn).

Wat voor groene leem heb je? Die van de groene os hoef je niet te verwijderen. Dus daar zou ik 1 a 2 keer per dag alleen een beetje een nieuwe dot op smeren, na het badje.
ik heb vertargil.

de groen os is idd wondpasta, en dat heb ik dus niet
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door