Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door leonie
#2013089
Hoi hoi,

wie kan mij helpen??
Ik gebruik nu de visolie van NML, en wilde eigenlijk straks als deze op is de Doils gaan nemen.
Maar nu, is er ook Zalm olie van Carnibest....

De honden krijgen CB te eten, maar is de zalm olie net zo goed??? Het is zalm i.p.v. vis olie.

Luca onze oudste lab, heeft slijtage in bepaalde gewrichten, en de jongste lab, die eet gewoon de olie lekker mee.
Wie weet of dit ook zuivere zalm olie is, je moet er 1 theelepel per dag van geven, en het kost ongeveer voor 500 ml € 17,-

Groetjes Leonie.
Door Lizzy
#2013894
Ik geef zelf de voorkeur aan visolie. En dan liefst van wilde niet bedreigde vissoorten. Zalm wordt namelijk vaak gekweekt. En ik vertrouw kweekzalm voor geen meter. Niet op gebied van de antibiotica's die de vissen toegediend krijgen maar ook niet qua de vetzuren die er in zitten. Nou zouden ze kunnen beweren dat de zalmolie uit wilde zalm geperst is... Maar dat zouden ze (wat mij betreft) dan eerst moeten bewijzen, want in de regel geloof ik daar niks van, van merken die dat beweren.
Door boskat
#2013947
[quote="Lizzy"]
Ik geef zelf de voorkeur aan visolie. En dan liefst van wilde niet bedreigde vissoorten. Zalm wordt namelijk vaak gekweekt. En ik vertrouw kweekzalm voor geen meter. Niet op gebied van de antibiotica's die de vissen toegediend krijgen maar ook niet qua de vetzuren die er in zitten. Nou zouden ze kunnen beweren dat de zalmolie uit wilde zalm geperst is... Maar dat zouden ze (wat mij betreft) dan eerst moeten bewijzen, want in de regel geloof ik daar niks van, van merken die dat beweren.
[/quote]

Maar wat zit er dan in die visolie?
Daar weet je toch ook niet van wat ze er in doen,zal toch ook zalm doorheen zitten enz enz,die vertrouw je wel?
Of hebben die bewezen dat er geen kweekvis doorheen zit met ab.,?
Zomaar een gedachte hoor ;)
Door Lizzy
#2013952
[quote="boskat"]
Maar wat zit er dan in die visolie?
Daar weet je toch ook niet van wat ze er in doen,zal toch ook zalm doorheen zitten enz enz,die vertrouw je wel?
Of hebben die bewezen dat er geen kweekvis doorheen zit met ab.,?
Zomaar een gedachte hoor ;)
[/quote]

Mwah, zij hebben wel wat hoog te houden hoor:

Solgar's kwaliteitsgarantie

   Bevat zeer sterk geconcentreerde visolie met 700 mg omega-3 vetzuren (EPA/DHA)
   Komt overeen met 2-3 capsules visolie van 1000 mg
   Gezuiverd, gecontroleerd op verontreinigingen
   Product op basis van niet-gekweekte vis
   Afkomstig van niet-bedreigde vissoorten (ansjovis, sardines, makreel)
   Dikke capsulewand vermindert nasmaak en oprispingen
   De donkere glazen verpakking biedt de meest optimale bescherming tegen invloed van zuurstof, vocht en licht


Doils:
Onze olie wordt gehaald uit diepzeevissen, namelijk ansjovissen en sardines, die worden gevangen aan de Zuid-Afrikaanse en Peruaanse kust met speciale netten waardoor dolfijnen, haaien, schildpadden en sisals kunnen ontsnappen.
De zuiverheidsnormen die we hanteren, zijn menselijk en liggen dus veel hoger dan de gewoonlijk gebruikte veterinaire normen voor olie.

En meer over de controle:

http://www.doils.net/v1/purity/purity.asp?language=nl

;)
Door Lizzy
#2013954
En dat kun je dan vergelijken met de uiterst betrouwbare zalmolie van Biofood waarbij je deze vage kretologie vindt : http://www.biofooddiervoeding.nl/hond/h ... ticleID=65
Biofood zalmolie is een duurzaam, gezuiverd en gecontroleerd product,
En daar past dan deze discussie goed bij: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 70.15.html.

Overigens heeft de consumentenbond een tijd geleden de visolie's die op de markt zijn gecontroleerd. En Solgar werd inderdaad 100% schoon en zuiver bevonden.
Door boskat
#2013977
Consumenten bond zegt mij niet veel,die vertellen ook dat aspartaam geen kwaad kan.
Het komt volgens mij hier op neer,ook bij visolie/zalmolie,moet je de fabrikant op zijn/haar mooie blauwe ogen vertrouwen,ze kunnen van alles op een etiket zetten
Echt keiharde bewijzen zijn er nergens voor,dus als jij je goed voelt bij Doils of Solgar moet je die geven ,voelt een ander zich goed bij: bv Biofood of zalmolie van CB dan moet die dat geven,als ze dat wil en als je dieren dat lusten en het er goed op doen.
Het is en blijft gevoelsmatig en wat je het beste aanspreekt/staat.
Door Lizzy
#2013979
[quote="boskat"]
Consumenten bond zegt mij niet veel,die vertellen ook dat aspartaam geen kwaad kan.
Het komt volgens mij hier op neer,ook bij visolie/zalmolie,moet je de fabrikant op zijn/haar mooie blauwe ogen vertrouwen,ze kunnen van alles op een etiket zetten
Echt keiharde bewijzen zijn er nergens voor,dus als jij je goed voelt bij Doils of Solgar moet je die geven ,voelt een ander zich goed bij: bv Biofood of zalmolie van CB dan moet die dat geven,als ze dat wil en als je dieren dat lusten en het er goed op doen.
Het is en blijft gevoelsmatig en wat je het beste aanspreekt/staat.
[/quote]

Heb je de visolie rapporten van de consumentenbond gelezen?

Overigens gaat de basis van mijn advies wel iets verder dan wat mij het meest aanspreekt. Ik heb mijn huiswerk namelijk redelijk netjes gedaan, als het op visolie aan komt ;)
Door Lil
#2013983
[quote="Lizzy"]
En dat kun je dan vergelijken met de uiterst betrouwbare zalmolie van Biofood waarbij je deze vage kretologie vindt : http://www.biofooddiervoeding.nl/hond/h ... ticleID=65

En daar past dan deze discussie goed bij: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 70.15.html.

Overigens heeft de consumentenbond een tijd geleden de visolie's die op de markt zijn gecontroleerd. En Solgar werd inderdaad 100% schoon en zuiver bevonden.
[/quote]

kan mij iemand helpen aan de tekst van de consumentenbond?
Door boskat
#2014000
[quote="Lil"]
kan mij iemand helpen aan de tekst van de consumentenbond?
[/quote]
Geloof dat dat er niet meer opstaat ,bij de consumentenbond en je moet lid zijn.
Door Lil
#2014026
[quote="boskat"]
Geloof dat dat er niet meer opstaat ,bij de consumentenbond en je moet lid zijn.
[/quote]

omdat je lid moet zijn vroeg ik idd om hulp  ;)

staat het er niet meer op? hmmm ik kreeg nog een link, maar dat wil via google niets zeggen.
Door boskat
#2014061
[quote="Lil"]
omdat je lid moet zijn vroeg ik idd om hulp  ;)

staat het er niet meer op? hmmm ik kreeg nog een link, maar dat wil via google niets zeggen.
[/quote]

Dat las ik in die andere link over visolie,van Lizzy ,was iemand die dat schreef,als ik het goed heb,maar misschien heeft iemand dat verslag staan en  die wil het misschien hier neerzetten,?
We wachten maar af :)
Door evenstar
#2014180
Ik geef de honden morEPAplus omdat ze vertikken hun eten op te eten als er doils over heen zit.
Maar wat is nou belangrijk een hoog gehalte EPA of DHA want dat verschilt ook per merk.
Door leonie
#2014202
[quote="evenstar"]
Ik geef de honden morEPAplus omdat ze vertikken hun eten op te eten als er doils over heen zit.
Maar wat is nou belangrijk een hoog gehalte EPA of DHA want dat verschilt ook per merk.
[/quote]


Inderdaad, ik heb NML een e-mail gestuurd, aangezien die ook op de site van Doils staat.
Wat nu het verschil is tussen NML en Doils.
Hieronder hun antwoord.

Geachte mevrouw van der Tweel,

Het verschil tussen Doils en NML Omega 3 is het gehalte EPA en DHA. Doils bevat per dosering meer EPA en DHA. Doils heeft daarmee een meer therapeutische werking en wordt alleen verkocht via de dierenarts.
De NML olie is een prima olie, wanneer een dubbele dosering wordt gebruikt zit men nagenoeg aan hetzelfde gehalte EPA en DHA als de Doils en is de werking ook therapeutisch.

Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door