Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2012983
Hoe zijn jullie karkassen, ruggen e.d. Ik lees nu regelmatig dat hier soms niet zoveel vlees aanzit. Hoe bereken je dat dan?
Laatst gewijzigd door pleuntje op zo 15 mei 2011, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2013007
Ik probeer altijd goed bevleesde te kopen, dat is dan 50% of meer vlees.
Soms heb ik weleens vleesbot wat wat kaler is en dan krijgen ze er wat extra spiervlees of orgaan bij.
Zolang je gemiddeld ongeveer op 50% vlees en 50% bot zit vind ik het prima en ga ik niet extra rekenen in de percentages.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2013178
Dank je.
Ik heb een mailtje naar Lupa gestuurd welke karkassen en ruggen er goed bevleesd zijn. Eens kijken of ze die hebben. Aan de hand daarvan zal ik binnenkort gaan bestellen.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2013724
Ik heb een berichtje terug gehad. De haaskarkas is goed bevleesd. Zit ook orgaan bij. De eendenrugstukken bevatten veel vlees en de nekken. De rest bevat dus minder dan de helft vlees.  Dan weet ik iig waar ik aan toe ben.
Door Limpy
#2013764
De karkassen van lupa zijn idd altijd mooi bevleest, die van herby altijd amper vlees eraan ->die reken ik vaak als kaal bot en vermaal ze voor de katsels (anders eten ze het niet, ws zullen honden wat makkelijker zijn?)
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2014517
bandit heeft net een kippenrug gehad en wat denk je. Mijn alleseter moet het niet hebben. Ik heb hem in kleinere stukken geknipt. SOmmige stukken wil hij eten andere laat hij vrolijk weer uit zijn bek vallen. Kippennekken, eendennekken, konijnkarkas in stukken eet hij wel. Ik heb het nu in de koelkast gezet voor morgen. Hij mag best weten, niet eten weg eten. Dus hopelijk gaat het morgen wel op. Maar komt dit bekend voor voor een KVV hond?
Door Jasmin
#2014525
Heb 3 weken geleden karkassen bij Lupa besteld. De haaskk. is idd fenomenaal! Lekker bloederig en veel orgaan erin. De kipkk. waren wat kaal en de parelhoen zat er een beetje tussenin.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2015314
Hij heeft vanmorgen de rest van de kipkarkas op. Hij weigerde het gewoon te eten. Toen heb ik er een beetje KVV opgedaan en het was binnen no time op. Dus hopelijk gaat het volgende keer wat beter.
Door orinake
#2015599
soms moet ene hond nog wat wennen aan nieuwe dingen, zeker als ze kvv gewend zijn...
Hoe zou je zelf zijn he, eerst moet je maar je eten naar binnen slurpen en bijna niet kauwen en nu krijg je ineens een brok waar je echt wel op moet kauwen of je kan het niet opeten...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door