Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2013337
Ik had net een kroel sessie met Catootje, ik voelde bij haar onderkaak een verdikking, bek open en toen schrok ik. Rond een paar kiezen zit een woekering, het ziet er niet mooi uit, onregelmatig . Bij slijmvlieswoekerring ( foto's internet) ziet het er veel rozer uit. Ik maak me ernstig zorgen ook omdat het lijkt alsof het uit d'r kaak bot komt. Om 16.10 u. kan ik met haar terecht bij de da.

2 weken gelden heb ik haar zelf getrimd en ik weet 100% zeker dat het er toen niet zat, heb toen ook in haar bek gekeken.

pfff m'n Catootje , laat het alsjeblieft meevallen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Urs op wo 25 mei 2011, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Urs
#2013495
Morgen wordt ze gelijk geopereerd , alles wat verwijderd kan worden wordt weggehaald. Ook gaat ze dan aan een medicijn die dit soort woekeringen kan vertragen, wat weet ik niet meer. We laten wel wat weefsel onderzoeken. Het vervelende is dat dit soort woekeringen mega hard groeien. Of het is toch het slijmvlies of het is een kwaadaardige tumor. Het kan niet helemaal weggehaald worden.

Ik mag haar wat later op de ochtend brengen en na mijn sollicitatie gesprek weer ophalen. Dubbel spannend dagje morgen.
Gebruikersavatar
Door kira
#2013716
Staat nog niet vast wat voor woekeringen het zijn? Grote beer heeft ook een woekering gehad, die is toen weggehaald, en niet weer teruggekeerd (is volgens mij nu 2 jaar terug). Dus duim dat het bij Catootje ook een malig is.
Door Urs
#2013719
Of het eenmalig is valt nog niet te voorspellen. En ik vrees dat het wel erg is, het zit niet alleen in het tandvlees , je voelt het ook aan de onderkant van d'r bek. En Catootje is al 11 jaar. Denk dat dat ook wel meespeelt. Het is afwachten.
#2013917
Lizzy schreef: Oh bah Urs, wat een toestanden..... Wat ik op jouw foto's zie, lijkt op dit: http://www.dierengebit.nl/hond-tumoren.html (dat heb je vast zelf ook wel gevonden).
Ja die link had ik ook gevonden.

En natuurlijk krijgt ze ook een gebitsreiniging.

Catootje heeft het wel in de gaten, geen eten? das gek .
Jasper heeft nu maar 1 ding in zn kop, eten eten eten krijg ik nog eten? Straks als Catootje bij de da is krijgen ze eten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door