Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2011472
Bandit heeft heel zijn leven al KVV gehad, maar wil nu toch wel op barf overgaan. Ik wil het toch wat makkelijk maken om te beginnen en ken een vleesverdeler die ook vleespakketjes samenstelt. Tot nu toe doe ik het om en om met Tinlo en Lotgering. Maar nu wil overgaan op 5 dagen barf en 2 dagen KVV en misschien wil ik wel helemaal overgaan.
Ik heb nu zelf jullie rekenhulp gebruikt. Ik weet niet precies hoeveel percentage van het lichaamsgewicht ik moet nemen. Maar weet dat Bandit minimaal 1 kg vlees per dag nodig heeft. Dat is bijna het dubbele van de aanbevolen hoeveelheid. Met 1kg is het nog een smalle gabber dus ik ben gewoon van 1 kg per dag uitgegaan. Dat komt per week op 3500 gr vleesbot, 700 gr groenten, 1050 gr orgaan en 1750 gr spiervlees. Wat ik ontvangen heb komt om en nabij dit percentage. Het volgende heb ik ontvangen:
1kg  kippennekken, 1kg konijnkarkas verdeeld in 500 gr konijnenribben en 500 gr poten, 1 kg lamspens, 500 gr runderhart, 1 kg runderspiervlees, 1 kg hazenspiervlees en 1 runderstrot van ongeveer 500 gr.
Tot nu toe gaf ik het per dag. Ik geef 2 keer per dag eten. Dus bijvoorbeeld 500 gr kippennekken en de volgende maaltijd de andere helft, dan een rol KVV verdeeld in 2 porties en pakte ik bijvoorbeeld het spiervlees of orgaan.
Nu wil ik dus overgaan op 5 dagen Barf. Hoe kan ik dit dan het beste verdelen? Moet ik pens dus rekenen als orgaan?
Ik heb bij de hondenschool een penslap van 1kg gekocht. Dat is dus bijna de aanbevolen hoeveelheid per week. Mag ik dit op een dag geven of moet ik in die penslap gaan snijden? Moet ik dan verder die week geen orgaan meer voeren.
Vorige keer had ik eendenlever en hart ontvangen en dat heb ik dus totaal weg kunnen gooien omdat Bandit dit niet wil eten. NU vond ik dit niet zo'n drama omdat ik ook voor een groot deel KVV voer waar ook orgaan inzit.
Vandaar dat ze dit keer hart hebben meegegeven en lamspens. Is dit ook voldoende als ik weinig tot geen KVV zou willen bijvoeren.

Wat een vragen he. Ik moet ook groenten gaan bijvoeren. Maak ik een groentenprutje van rauwe groenten of kook ik deze eerst? Nu geef ik een beetje tafelrestjes bij.
Door Lizzy
#2011635
pleuntje schreef: Bandit heeft heel zijn leven al KVV gehad, maar wil nu toch wel op barf overgaan. Ik wil het toch wat makkelijk maken om te beginnen en ken een vleesverdeler die ook vleespakketjes samenstelt. Tot nu toe doe ik het om en om met Tinlo en Lotgering. Maar nu wil overgaan op 5 dagen barf en 2 dagen KVV en misschien wil ik wel helemaal overgaan.
Ik heb nu zelf jullie rekenhulp gebruikt. Ik weet niet precies hoeveel percentage van het lichaamsgewicht ik moet nemen. Maar weet dat Bandit minimaal 1 kg vlees per dag nodig heeft. Dat is bijna het dubbele van de aanbevolen hoeveelheid. Met 1kg is het nog een smalle gabber dus ik ben gewoon van 1 kg per dag uitgegaan. Dat komt per week op 3500 gr vleesbot, 700 gr groenten, 1050 gr orgaan en 1750 gr spiervlees. Wat ik ontvangen heb komt om en nabij dit percentage. Het volgende heb ik ontvangen:
1kg  kippennekken, 1kg konijnkarkas verdeeld in 500 gr konijnenribben en 500 gr poten, 1 kg lamspens, 500 gr runderhart, 1 kg runderspiervlees, 1 kg hazenspiervlees en 1 runderstrot van ongeveer 500 gr.
Tot nu toe gaf ik het per dag. Ik geef 2 keer per dag eten. Dus bijvoorbeeld 500 gr kippennekken en de volgende maaltijd de andere helft, dan een rol KVV verdeeld in 2 porties en pakte ik bijvoorbeeld het spiervlees of orgaan.
Nu wil ik dus overgaan op 5 dagen Barf. Hoe kan ik dit dan het beste verdelen?
Ik vrees dat ik deze vraag niet begrijp....

Moet ik pens dus rekenen als orgaan?
Ja. Pens is orgaan.

Ik heb bij de hondenschool een penslap van 1kg gekocht. Dat is dus bijna de aanbevolen hoeveelheid per week. Mag ik dit op een dag geven of moet ik in die penslap gaan snijden? Moet ik dan verder die week geen orgaan meer voeren.[/quote]
Je mag het op 1 dag geven. Je mag het ook verdelen. Ik weet niet van welk percentage orgaanvlees je bent uitgegaan? Maar zo te zien heb je 15% orgaan genomen? Je mag 20% in totaal geven. En dan bijv. 10% pens en 10% orgaan als hart, nier, lever. En gut, als ie een keer een beetje meer pens krijgt, is dat geen ramp hoor. Hij is toch slank dus hij kan dat beetje extra wel hebben.
Vorige keer had ik eendenlever en hart ontvangen en dat heb ik dus totaal weg kunnen gooien omdat Bandit dit niet wil eten. NU vond ik dit niet zo'n drama omdat ik ook voor een groot deel KVV voer waar ook orgaan inzit.
Vandaar dat ze dit keer hart hebben meegegeven en lamspens. Is dit ook voldoende als ik weinig tot geen KVV zou willen bijvoeren.
Nee. Bandit heeft absoluut ook hart, nier en lever nodig. Je kunt biologische lever hart en nier van rund proberen. De meeste honden zijn daar dol op.
Wat een vragen he. Ik moet ook groenten gaan bijvoeren. Maak ik een groentenprutje van rauwe groenten of kook ik deze eerst? Nu geef ik een beetje tafelrestjes bij.
Ja. Ik vind van wel. Je kunt of een rauwe groentenmix maken (rauwe groenten pureren, zie handleiding http://www.barfplaats.nl) of groenten kort koken. Geef alleen geen ui en prei.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2011645
Bandit heeft heel zijn leven al KVV gehad, maar wil nu toch wel op barf overgaan. Ik wil het toch wat makkelijk maken om te beginnen en ken een vleesverdeler die ook vleespakketjes samenstelt. Tot nu toe doe ik het om en om met Tinlo en Lotgering. Maar nu wil overgaan op 5 dagen barf en 2 dagen KVV en misschien wil ik wel helemaal overgaan.
Ik heb nu zelf jullie rekenhulp gebruikt. Ik weet niet precies hoeveel percentage van het lichaamsgewicht ik moet nemen. Maar weet dat Bandit minimaal 1 kg vlees per dag nodig heeft. Dat is bijna het dubbele van de aanbevolen hoeveelheid. Met 1kg is het nog een smalle gabber dus ik ben gewoon van 1 kg per dag uitgegaan. Dat komt per week op 3500 gr vleesbot, 700 gr groenten, 1050 gr orgaan en 1750 gr spiervlees. Wat ik ontvangen heb komt om en nabij dit percentage. Het volgende heb ik ontvangen:
1kg  kippennekken, 1kg konijnkarkas verdeeld in 500 gr konijnenribben en 500 gr poten, 1 kg lamspens, 500 gr runderhart, 1 kg runderspiervlees, 1 kg hazenspiervlees en 1 runderstrot van ongeveer 500 gr.
Tot nu toe gaf ik het per dag. Ik geef 2 keer per dag eten. Dus bijvoorbeeld 500 gr kippennekken en de volgende maaltijd de andere helft, dan een rol KVV verdeeld in 2 porties en pakte ik bijvoorbeeld het spiervlees of orgaan.
Nu wil ik dus overgaan op 5 dagen Barf. Hoe kan ik dit dan het beste verdelen?
Ik vrees dat ik deze vraag niet begrijp....
Ik bedoel hoe ik dit per dag het beste kan geven. Dus 1 kg kippennekken op een dag of de helft gecombineerd met spiervlees en dit de volgende dag nog een keer.

Kan ik ook de ene week pens geven met een beetje ander orgaan erbij zoals lever, hart, nier maag en de andere week  veel ander orgaan zonder pens?  Ik zal overigens eens biologisch proberen.

Oke, ik zal morgen eens groenten gaan kopen voor hem en het dan pureren in rauwe vorm.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2011899
Ik wil me er toch aan gaan wagen om zelf samen te stellen, dit scheelt me toch 16.00 euro per maand tegenover dat ik de vleespakketjes laat samenstellen. Het is natuurlijk wel makkelijk en heeft m ook op weg geholpen. Nu heb ik nog voor 14 dagen pakketjes besteld. Daarna wil ik het wagen.
Ik ben vanaf 20.00 uur tot nu toe bezig geweest met puzzelen. Ik heb voor een maand samengesteld en de site van Lupa als voorbeeld genomen. Ik probeer daar dan ook zoveel mogelijk te bestellen omdat ik aan een bepaald bedrag moet komen om het gratis te laten leveren. Aangezien er ook nog prooidieren bij kunnen komen voor de fretten kom ik daar wel aan.
Aangezien de hoeveelheden die te bestellen zijn groter zijn dan wat er per week verbruikt wordt heb ik de laatste week zoveel mogelijk "opgemaakt" zeg maar.
Ik ben uitgegaan van ongeveer 1 kilo per dag. De meeste dagen heb ik de groenten er bovenop gedaan. Dit kan ook best omdat hij niet dik is. Je ziet zijn ribben net niet. Ik wil nu nog 2 dagen KVV geven.
Week 1:
maandag: 500 gr. kippennekken, 500 gr lamsvlees, 100 gr. groenten
dinsdag: 500gr. kwartelkarkas, 500gr orgaanmix, 100 gr groenten (ik wil met orgaanmix beginnen omdat hij het dan misschien beter eet)
woensdag: 1 kg haaksbarf zalm.
donderdag: 1 kg konijnenrug
vrijdag: 250 gr. rundsvlees en 500 gr hazenvlees, 100 gr groenten  (deze dag iets minder omdat ik anders over de percentages heenkom, aangezien ik de groenten er andere dagen extra bijdoe kan dat denk ik wel)
zaterdag: 500 gr eendennek, 500 gr. lamshart, 100 gr groenten
zondag: Tinlo Barfmenu rund 1kg

Week 2:
maandag: Kippenrug 500 gr, geitenvlees 500 gr, 100 gr groenten
dinsdag: 1 kg runderpens + snack
woensdag: all Animal haring 1 kg
donderdag: 500 gr. eendennek, 500 gr. rundsvlees, 100 gr groenten
vrijdag: kwartelkarkas, 250 gr lamsvlees en 100 gr groenten
zaterdag: kipkarkas 1kg
zondag: KVV Lotgering+500 gr hertenvlees, 100 gr. groenten

Week 3:
maandag: 500 gr. kippennek, 500 gr. hazenvlees, 100 gr groenten
dinsdag: 500 gr. eendenrugstuk, 500 gr. orgaanmix, 100 gr groenten
woensdag Tinlo makreel 1 kg
donderdag: 1kg konijnenrug
vrijdag: 500 gr. geitenvlees, 250 rundsvlees, 100 gr groenten
zaterdag: Kippenrug 500 gr, 500gr. runderhart
zondag: Kvv lotgering 1kg

Week 4: restjes opmaakweek.
maandag: eendenrugstuk 500 gr, 500 gr. konijnenvlees, 100 gr groenten
dinsdag: 1kg lamspens
woensdag: KVV lotgering 1 kg
donderdag: Kippenrug 1kg
vrijdag: 250 gr. lamsvlees, 500 gr hertenvlees, 100 gr groenten
zaterdag: zalmkop
zondag: Tinlo eend 1kg.

Graag jullie mening hierover. Ik hoop het goed gedaan te hebben.
Laatst gewijzigd door pleuntje op za 14 mei 2011, 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2012619
je hoeveelheden orgaanmix/hart lijkt me teveel  (500gr vleesbot en 500 gr orgaanmix.hart)
tja wat vind ik ervan.....veel variatie  ;)
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2012675
Oke, dank je wel.

Ik had als tip hier gelezen: elke dag vleesbot, 3 dgen spiervlees en 2 dagen orgaan. Aangezien Bandit op ongever 1000 gr orgaan uitkomt heb ik 2 keer per week voor 500 gr gekozen. Als dit teveel is moet ik het aanpassen.
Ook heb ik 1 keer per week een kilo vleesbot als karkas. Omdat ik het makkelijker vind om niet te gaan snijden/knippen/hakken dacht ik dan geef ik het in een keer en de dag erna alleen spiervlees. Dus helemaal eraan gehouden heb ik niet.
Misschien moet ik ook niet kiezen voor orgaanmix en hart omdat dit ook al zitn in de orgaanmix. Dit was ook maar een eerste opzet van mij, terwijl ik er nog weinig verstand van heb. Dus daarom mag er best commentaar gegeven worden op iets wat niet goed in elkaar zit.
Bandit is al gewend om veel verschillende dieren te eten in de KVV, dus ik denk dat hij dit wel aankan. Alleen het hertenvlees en geitenvlees is nieuw voor hem.
Door Lizzy
#2012845
[quote="pleuntje"]
Ik wil me er toch aan gaan wagen om zelf samen te stellen, dit scheelt me toch 16.00 euro per maand tegenover dat ik de vleespakketjes laat samenstellen. Het is natuurlijk wel makkelijk en heeft m ook op weg geholpen. Nu heb ik nog voor 14 dagen pakketjes besteld. Daarna wil ik het wagen.
Ik ben vanaf 20.00 uur tot nu toe bezig geweest met puzzelen. Ik heb voor een maand samengesteld en de site van Lupa als voorbeeld genomen. Ik probeer daar dan ook zoveel mogelijk te bestellen omdat ik aan een bepaald bedrag moet komen om het gratis te laten leveren. Aangezien er ook nog prooidieren bij kunnen komen voor de fretten kom ik daar wel aan.
Aangezien de hoeveelheden die te bestellen zijn groter zijn dan wat er per week verbruikt wordt heb ik de laatste week zoveel mogelijk "opgemaakt" zeg maar.
Ik ben uitgegaan van ongeveer 1 kilo per dag. De meeste dagen heb ik de groenten er bovenop gedaan. Dit kan ook best omdat hij niet dik is. Je ziet zijn ribben net niet. Ik wil nu nog 2 dagen KVV geven.
Week 1:
maandag: 500 gr. kippennekken, 500 gr lamsvlees, 100 gr. groenten
dinsdag: 500gr. kwartelkarkas, 500gr orgaanmix, 100 gr groenten (ik wil met orgaanmix beginnen omdat hij het dan misschien beter eet)
woensdag: 1 kg haaksbarf zalm.
donderdag: 1 kg konijnenrug
vrijdag: 250 gr. rundsvlees en 500 gr hazenvlees, 100 gr groenten  (deze dag iets minder omdat ik anders over de percentages heenkom, aangezien ik de groenten er andere dagen extra bijdoe kan dat denk ik wel)
zaterdag: 500 gr eendennek, 500 gr. lamshart, 100 gr groenten
zondag: Tinlo Barfmenu rund 1kg

Week 2:
maandag: Kippenrug 500 gr, geitenvlees 500 gr, 100 gr groenten
dinsdag: 1 kg runderpens + snack
woensdag: all Animal haring 1 kg
donderdag: 500 gr. eendennek, 500 gr. rundsvlees, 100 gr groenten
vrijdag: kwartelkarkas, 250 gr lamsvlees en 100 gr groenten
zaterdag: kipkarkas 1kg
zondag: KVV Lotgering+500 gr hertenvlees, 100 gr. groenten

Week 3:
maandag: 500 gr. kippennek, 500 gr. hazenvlees, 100 gr groenten
dinsdag: 500 gr. eendenrugstuk, 500 gr. orgaanmix, 100 gr groenten
woensdag Tinlo makreel 1 kg
donderdag: 1kg konijnenrug
vrijdag: 500 gr. geitenvlees, 250 rundsvlees, 100 gr groenten
zaterdag: Kippenrug 500 gr, 500gr. runderhart
zondag: Kvv lotgering 1kg

Week 4: restjes opmaakweek.
maandag: eendenrugstuk 500 gr, 500 gr. konijnenvlees, 100 gr groenten
dinsdag: 1kg lamspens
woensdag: KVV lotgering 1 kg
donderdag: Kippenrug 1kg
vrijdag: 250 gr. lamsvlees, 500 gr hertenvlees, 100 gr groenten
zaterdag: zalmkop
zondag: Tinlo eend 1kg.

Graag jullie mening hierover. Ik hoop het goed gedaan te hebben.
[/quote]

Als je het moeilijk vindt, begin dan gewoon lekker om 1 menu te maken voor 1 week. En dat herhaal je dan gewoon elke week. Als jouw menu goed in elkaar steekt, werkt dat prima.

Ik heb daarom alleen naar de eerste week gekeken en dan alleen naar je zelf samengestelde gedeelte. KVV is immers (zo pretenderen ze tenminste) compleet. In week 1 kom ik op de volgende percentages: 25% vleesbot, 12,5% vlees, 10% orgaanvlees, 4% groenten. Kom jij op hetzelfde uit?
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2012916
Ik heb het uitgerekend met 50% vleesbot, 5% groenten, 20% orgaan en 25% spiervlees. Uitgaande van 1 kilo heb ik uitgerekend per week op 2500 gr vleesbot, 1000 gr. orgaan, 1250 gr spiervlees en 350-400 gr groenten. Dus jou percentages zouden niet moeten kloppen. Mijn aantallen per week zijn gebaseerd op 5 dagen. Ik ga het nogeens narekenen. Iets heb ik dan blijkbaar niet goed gedaan.
Ik heb de rekenhulp van barfplaats gebruikt. Oh help.
Ik kom bij week 1 uit op 2500 gr vleesbot, 1250 gr. spiervlees, 1000 gr orgaan en 400 gr groenten. Dus volgens wat ik via de rekenhulp heb ingetikt kom ik er wel uit. Dus wat klopt er dan niet.

Hoe moet ik de penslap berekenen. Die is 1000 gr dus het benodigde per week qua orgaan. Daarom dacht ik die week geen verder orgaan te geven. Maar ik ben op zelf samenstellen echt nog een leek.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2013742
Ik lees ook dat veel mensen hier 1 keer per dag voeren. Ik had altijd begrepen dat verdelen over 2 maaltijden beter was. Maar ik denk dat het wel een reden heeft om in 1 keer te voeren.
Ook weet ik nu nog steeds niet of ik pens kan vervangen voor ander orgaan of dat dit niet de bedoeling is. Ik zou eventueel dan 250 gr ander orgaan bij kunnen voeren. Ik dacht eigenlijk om een penslap van 1kg per 2 weken te voeren.
Dus de ene week gewoon 1 kg orgaan zoals hart, nier, lever, maag e.d. en de andere week 1kg pens met eventueel een klein percentage ander orgaan erbij.
Op woensdag wil ik voorlopig KVV blijven voeren omdat ik dan een hele dag moet werken en dit dan makkelijker is. De andere dagen werk ik alleen in de middag dus kan ik er ruimschoots bijblijven als hij aan het eten is.
Ik moet mijn menu nog aanpassen. Hier wil ik even voor gaan zitten en het dan hier neerzetten.

Wat me opvalt is dat Bandit vaker vieze stinkscheten laat sinds hij barft. Bij KVV had hij hier nooit last van. Hij ligt nu naast me te ruften, vandaar dat het me ineens weer opvalt.
Door nienk
#2013762
van het percentage dat je orgaan wilt voeren, 20% zie ik bij jou, wordt hier doorgaans gemiddeld de helft pens gevoerd, en de helft andere organen. dus van het totaal wat je voert, is 10% pens, en 10% hart/lever/nier/etc.

ik ben ook 1 keer per dag gaan voeren ( s avonds, met een gedroogd iets als ontbijt), in eerste instantie omdat het met Reus zijn kleine porties gewoon makkelijker verdelen was, maar ik merk nu ook dat hij het er beter op doet. na zo'n relatief grote maaltijd is hij echt voldaan en tevreden, kan daarna rustig zijn eten verteren. hij poept er wel iets onregelmatiger van (qua keren per dag en hoeveelheden), maar meneer heeft de laatste tijd in de gaten dat je ook ìn de bosjes kan poepen (hier in amsterdam moet je overal de hondenpoep opruimen) dus dat stoort me niet zo.

je kan het langzaam proberen of jou hond ook 1 keer per dag kan eten, langzaam afbouwen. bijvoorbeeld een klein beetje kvv als ontbijt, en dan s avonds zijn barfhap. of, wat ik doe als Reus iets groots als een zalmkop krijgt, midden op de dag maaltijd, en s avonds een klein hapje van het een of ander.

over de stinkscheten, ik raad je aan om een tijdje op te schrijven wat hij heeft gegeten, en wanneer hij zo stinkt. wellicht is het een specifieke diersoort die dat met zijn darmen doet. is zijn ontlasting verders wel in orde?
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2013773
Dank je Nienk, hier kan ik iets mee. Ik zal kijken of ik de lap pens kan halveren. Ik heb nog wel wasknijpers liggen. ;D . Dan geef ik verder 500 gr ander orgaan in de week.

Goede tip om het langzaam naar 1 dag te geven. Bandit lijkt namelijk altijd honger te hebben. Ook als hij net gegeten heeft. Nu las ik al dat gemalen vlees sneller verteerd. Ik geef nu 500 gr in de ochtend en 500gr in de avond.
Op welk tijdstip kan ik hem dan het beste eten geven? In de avond? Zodat hij een hele nacht heeft om het te verteren. Of in de ochtend, terwijl hij dan een hele middag alleen thuis is en dan ligt te rusten.
Voordat ik thuisben en zelf gegeten heb en hem nog een wandeling geef is het makkelijk 20.30 uur voordat ik terugben. Dan wacht ik meestal een half uurtje dus zou hem op zijn vroegst pas rond 21.00 uur eten geven.
Door nienk
#2013780
ik zou het zo doen dat hij daarna lekker lang kan uitbuiken. Reus heeft ongeveer een half uurtje na dat hij gegeten heeft altijd wel even 'ik moet heeeeeeeeel raar doen' momentje, wat zich uit in enorm druk doen en mij uitdagen om te spelen, dus ik geef hem na dat ik gegeten heb eten. dan is er tijd om even uit te buiken, gek te doen, uit te rusten, lekker nog even wandelen en dan in bed. het is dus denk ik erg persoonlijk wat jij en je hond als ideaal ervaren. er zijn ook mensen die helemaal geen vaste tijd aanhouden, en iedere dag voeren wanneer het uit komt qua dag programma. voordeel daarvan is dat je geen miepende hond hebt als er geen eten komt op het normale eet moment (Reus is echt van slag als ie geen eten krijgt als ik klaar ben met eten, tenzij we bij iemand anders thuis zijn) kwestie van een beetje uit proberen denk ik.

succes!
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2014268
Ik voer ook niet op regelmatige tijden hoor. Gewoon wanneer het uitkomt. Ik ga hem eerst eens overzetten op hetgeen ik wil en dan kijken of ik het naar 1 keer per dag kan krijgen.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2022991
Ik heb vandaag van alles ingeslagen bij een islamitische slager en heb hier nu een weekmenu van gemaakt.
Beginnend vanaf morgen.

zondag: 100 gr KVV (had ik nog over) voor in de ochtend, 400 gr kippennek, 400 gr. eendenfilet, 125 gr lamsorgaan en 50 gr groenten
maandag: KVV Tinlo konijn en 50 gr groenten. Zit niet in de KVV
dinsdag: 500 gr eendennek, 400 gr kalfsnippers en 125 gr lamshart
woensdag: KVV Tinlo makreel en 100 gr groenten
donderdag: 500 gr kipvleugels, 250 gr  konijnorgaan, 100 gr kalfssnippers en 100 gr groenten
vrijdag: 2 hele kwartels, runderstrot en 100 gr groenten
zaterdag: lamspens en 250 gr kippennek

Volgende week maak ik weer een ander menu. Het enige nieuwe in zijn menu zijn nu de kwartels. Hij heeft ooit weleens overschotjes van de fretten gehad dus ik denk (hoop)  dat hij dat wel lust.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door