Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Migudu
#2011450
Flynn is anders.
Hij is wegkruiperig en niet zichzelf.
Hij eet wel, hij wast zichzelf ook, maar hij wil niet gek doen.
Niet spelen, niet springen. Zo'n beestje van een half jaar moet af en toe de tent afbreken en dat doet hij niet.
We gaan om drie uur naar de dierenarts.

Groetjes,
Gerda
Door Lonaa
#2011464
[quote="Migudu"]
Nee zijn tandvlees is normaal.
[/quote]

Ontlasting ook? (Voor zover je dat kan zien met 5 katten...)

Ruzie gehad met 1 van de andere katten en nu wat onder de indruk? Gewoon een off-day?
Of gaan er echt alarmbellen rinkelen bij je?
Door Migudu
#2011605
Hij zat verstopt. Keiharde keutels onderin zijn darm.
Hij heeft een laxatie anaal toegediend gekregen en moest vandaag wel gaan poepen, zei de da
Nou, dat heeft ie gedaan! Nog voordat ik het nieuwe grit er in had, lag de kattenbak vol met enorme drollen!
Hij is meteen een stuk opgeknapt!

Groetjes,
Gerda
Door Migudu
#2011615
Ja, als je keutels vastzitten in je darmen, dan zou ik ook niet gek doen en springen.
Hij is echt opgelucht! En wij ook!

Groetjes,
Gerda
Door Migudu
#2011706
Weet niet of dat met haren alleen te maken heeft, wij hebben ook wel eens last van obstipatie, toch?
En ik denk dat het een beetje in de familie zit, oom Clover heeft een keer een vastzittende haarbal gehad.

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door koekje
#2011724
Ik heb het idee dat, vooral bij langharige katten, plotselinge obstipatie meestal veroorzaakt wordt door teveel haren. En het is nu ruiseizoen ook nog eens. Sien heeft ook wel eens een verstopping gehad door teveel haren, die braakt geen haarballen uit. Ik vind hem alleen nog zo jong voor vaste haarballen, aangezien hij alleen nog maar hiervoor kittenvacht heeft gehad.
Teveel bot geven kan ook een oorzaak zijn, maar dan zie je van te voren wel te lichte drollen. Nu staat het me bij dat die van jou niet aan vers willen en brok blijft wel langer in het spijsverteringskanaal door oa bietenpulp. Brok is voor mij te lang geleden om er verder een zinnig antwoord op te kunnen geven.
Door Borke
#2011734
Wij hebben nu al bijna 20 jaar Maine Coons en nog nooit meegemaakt dat er een last van obstipatie heeft door haarballen. Niet toen ze brokken aten en niet nu ze vers eten.
Als hij hier gevoelig voor is, dan kan je haarbalpasta van de DA geven elke week, dat wil wel helpen tegen haarballen.
Als ze daar hier last van hebben, dan spugen ze veel en die Laxapast (of zoiets) helpt prima, spul uit de dierenwinkel werkt een stuk minder.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door