Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door blossomlady
#2011127
Sinds een aantal weken loopt onze jongste poes te miepen met eten.
Een aantal weken geleden heb ik hele prooien geïntroduceerd en sindsdien doet ze moeilijk over al het andere wat niet op een prooi lijkt.
Het enige wat ze nu wilt eten is gedroogde kipfilet ,konijn, en  rund als er maar geen vet aan zit. Bot wil ze helemaal niet meer...
Ze heeft altijd goed gegeten en barft al haar hele leventje.

Ik wil 2 á 3 dagen per week prooi voeren, ook zodat ze bot binnenkrijgt. Verder is het 1 dag visdag en de overige 3 dagen spiervlees.
Maar hoe krijg ik haar aan bot? 3 dagen prooi lijkt me niet genoeg om het juiste percentage bot binnen te krijgen?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2011182
Als je de helft prooien geeft, is die helft compleet (er vanuit gaande dat je volwassen en hele prooien voert en deze geregeld afwisselt en ook zoveel mogelijk verschillende soorten voert). De andere helft is dat niet en op den duur klopt de verhouding van je totale menu niet.
Je kan het botdeel van de andere helft van je menu (dus het niet-prooi gedeelte) goed tot moes platslaan. Prooien voor katten hebben meestal zachtere botjes en zijn daardoor makkelijker weg te krijgen. Ot eet geen hele vleesbotjes, maar prooien eet ze wel (als hardste bot weekendratten en kwartels). Voor Ot wordt haar barfmenu door de molen gehaald.
Door blossomlady
#2011190
Oke dank je, kwa prooi eet ze rat, woestijnrat, kwartels, hamsters, en voor de volgende bestelling ga ik hele parelhoen bestellen.
Plat slaan was ik al mee bezig maar zelfs dat wilt ze niet  :-\ ik ga gewoon nog even volhouden , aangezien ze nooit moeite heeft gehad met botjes van bevleesd bot,
maar ik zal het voorlopig plat slaan.
Door blossomlady
#2011820
Eind deze week word ze 1 jaar. Ik ben kort geleden met haar naar de DA geweest omdat ze slecht at, en een onsteking had aan haar onderlip. Ze heeft toen pijstillers gekregen en daarna at ze gelijk een stuk beter maar wat ik al aangaf alleen prooi... en smuldier rund jatte ze van de honden,
Snackjes eet ze wel gewoon (ook hardere dingen)Aan het gebit ligt het niet. Het lijkt erop dat ze het niet meer lekker vind en kieskeurig is geworden.

Vandaag een stuk parelhoen(karkas) platgeslagen, dit wilde ze niet.. toen tonijnvocht erover heen en madam heeft het gewoon braaf op  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door