Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2010856
hoi allemaal.

Likozi is zwanger! heel gaaf natuurlijk. Maar nu begon ze toen ze (achteraf gezien) 2 weken zwanger was al te tutten met eten. Voor de dekking at ze wel paarden hart, 2 weken later moest ze dan niet meer. Zo begon het. nu wil ze alleen nog maar spiervlees eten.  :( en dat is niet goed natuurlijk.
Karkasjes van kip, konijn en eend gingen er goed in. Ook met jonge geitenribben kon ze goed overweg. oppeens wil madam niet meer knagen  :o :(

Nu ben ik naar de volgende oplossing gegaan. Maar help me even. Want ik vind het belangrijk dat ze wel alles binnen krijg wat ze moet hebben.
Heb nu CB, Rodi, Smuldier en Lotgering in huis gehaald.
Daarmee krijgt ze Paard, eend, rund, lam en kip binnen. Buiten CB ( dat weet ik ff niet meer) zit in alle versies geen pens.

Ik wil haar zolang ze het eet 1x in de week een lap runderpens (1kg) of 1 lamsmaag ( ook +- 1kg) geven. En evt. wat extra spiervlees van diersoorten die ze dus niet in de KVV krijgt zoals: lama, konijn, haas, hert en geit.
Ook krijgt ze zolang ze het eet (tot nu toe wel gelukkig) elke dag: kefir, framboosblad en groente. En 1 x per week een ei.

Kan dit? Of moet ik evt. eier schalen bewaren van onszelf, uitspoelen en die verpulveren en door haar KVV doen? Ze komt naar mijn idee nu vleesbot tekort. En dat lijkt me niet goed.

ze zit nu op haar 31e dag.
Afbeelding
#2010897
Malen is een goede oplossing, vaak blijven ze dat dan wel eten. En de eetlust kán in de loop van de zwangerschap weer toe nemen.. Je kunt het nog aantrekkelijker of smeuiger maken door een eitje er doorheen te husselen. Wel opletten dat je als ze weigert te eten niet daarop reageert met 'op leuken'. Dus aanbieden op een mnaier waarvan je denkt dat ze het zal eten en zo niet, pech gehad, volgende maaltijd een nieuwe kans. Anders zou het minder eetlust hebben kunnen gaan leiden tot het inzicht dat baasje met de emest fantastische schotels aan komt draven als je maar even teut met je eten.. ;)

Als je aan Darf kunt komen: daarin zitten de verhoudingen zoals je vermoedelijk gewend bent te geven, incl. gemalen vleesbot en 5-10% pens (afhankelijk van de versie). De Aktief bevat 5 diersoorten, de Wild versie idem. De reguliere 4 diersoorten...
Als je er wat gemalen zalm (kiezebrink) aan toe voegt ben je klaar ;)

Succes en laat je niet gek maken hoor! :)
#2010901
dank je voor je tips.

Ik ben idd ook van: 'jammer als je niet wil eten, jij voelt het, ik niet....' Dus opleuken doen we zeer zeker niet. ze kijgt het dan gewoon de volgende maaltijd weer. Ze heeft dus al een paar dagen geweigert te eten tussendoor. En dat geeft niet zo'n goed gevoel eigelijk. Dus ik loop maar weg bij haar, zodat ik ze niet zie teuten, en dat ze mijn gevoelens niet kan aflezen.
omdat we nog niet zo lang barfen met de honden ben ik nu denk ik te snel geneigd terug te gaan naar KVV. Eigelijk wil ik dat niet. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik geen Darf centjes heb. Lijkt me een mooi product, heb er vaken naar gekeken. Maar lukt me nu helaas niet. Vandaar dat ik naar andere oplossingen zoek.

Malen gaat misschien zelf wel. Heb een molen staan voor de katten. Maar goed, das de vraag hoelang de molen het vol gaat houden want die is niet zo stevig. Maar had er al wel aan zitten denken om dan de karkassen en orgaan te gaan malen voor madam.
#2011074
Hier is het heel herkenbaar dat ze een periode slecht/ niet eten.
Hier hebben we er niks aan gedaan, vanaf week 4-5 werd de eetlust zelfs vreetlust.
Dit hebben we 4x ervaren, bij 3 verschillende honden
#2011114
choopy schreef: Hier is het heel herkenbaar dat ze een periode slecht/ niet eten.
Hier hebben we er niks aan gedaan, vanaf week 4-5 werd de eetlust zelfs vreetlust.
Dit hebben we 4x ervaren, bij 3 verschillende honden
ok dank je wel! dan zal ze eind van de week wel weer gaan eten  ;)
Bij haar vorige zwangerschap (was in 2008) zat ze op 5 dagen brok en 2 dagen KVV. En naar mijn idee at ze toen wel alles. Maar dat is al weer een tijdje geleden, dus dat weet ik niet meer zeker.
Bij Nanyanika ging er juist teveel BARF in als ik niet oplette. Wat zijn die teven toch raar soms  :D ;D Nou ja ik ga er maar vanuit dat moeder natuur het beter weet. ;) we wachten wel even af.
#2011370
Esther Q schreef: Ja, ik zou haar voorlopig gewoon een beetje volgen hierin en de tijd geven en haar normale voer blijven aanbieden :) Gefeliciteerd en succes met de zwangerschap!
Dank je!
Ik was alleen bang dat ze dan erg tekort aan bot (calcium) zou komen. Penslappen eet ze wel, dus orgaan vond ik nog niet een heel groot probleem. Spiervlees komt ze niet tekort want dat eet ze graag.

ik ben blij dat er mensen zijn die dit herkennen. En ik ga gewoon door met haar Barf aan te bieden. Ik had ook het artikel Barf en Kvv in 1 bak al gelezen. Heb ook kipkarkasjes besteld bij lotgering, die vond ze altijd erg lekker! hopenlijk begint ze daar nu weer van te knagen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door