Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Marion
#201059
Zorro mijn jacjk russell pup van 10 weken is ziek.
Vanmiddag toen we uit het park kwamen ging hij slapen. Na een tijdje viel het op dat hij niet wakker werd. Hij was ontzettend duf, kon niet meer op zijn pootjes staan (zakte door zijn pootjes en sleepte met zijn achterpootjes) zij ogen draaiden weg, en hij had zijn urine liaten lopen. De da gebeld , die dacht oververmoeiedheid.
Na een uur gign het nog slechter hij braakte toen ook ( niets bijzonders aan braaksel ontdekt) en liet weer zijn urine lopen in zijn slaap. Nog steed skon hij niet op zijn pootjes staan.
Naar de da geweest en die dacht aan een hersenvliesontsteking. Hij heeft geen koorts. Loopt "dronken"", krabt terwijl er niets te zien is, en is ontzettend duf. De da zegt dat er zeker iets mis is met zijn zenuwstelsel, de oorzaak is of hersenvliesontsteling of vergiftiging denkt hij. Maar zorro hyeeft geen koorts.
Een kennis die ontzettend veel kennis en ervaring heeft denkt dat hij een hersenbloeding heeft gehad.
De dierenarts dacht nog even aan aujesky maar dan zou de jeuk op de voorgrond moeten staan en dat is niet, en dan zou hij niet zo duf moeten zijn.
Nu heeft zorro altijd al op het oogwit 2 rode bloedvaatjes gehad en ik hoor nu dat je die ook niet mag zien zitten normaal gesproken.
Ik ben nu bang dat er iets mis is in zijn hersenen.
Ik moet hem goed in de gatne houden dat hij niet duffer wordt en geen koorts krijgt. Hij heeft 38.2

WIE kan mij nog advies geven???????????

Ik heb ook het telnr van een kliniek in r dam en ridderkerk, maar heb hem nu dus gewoon bij me thuis en blijf heel de nacht op bij hem.

HELP ik wil mijn pupje niet verliezen :'(
#201067
ja dat kan dat hij iets van de grond heeft gegeten maar bij vergiftiging zou je meer braken verwachten hij heeft maar 1 keer gebraakt en geen koorts.

Zou ik hem vanavond nog drinken moeten geven of pas morgen?
#201072
Marion schreef: ja dat kan dat hij iets van de grond heeft gegeten maar bij vergiftiging zou je meer braken verwachten hij heeft maar 1 keer gebraakt en geen koorts.

Zou ik hem vanavond nog drinken moeten geven of pas morgen?
Houd hem lekker warm in een dekentje en probeer met een pipetje drinken te geven. Je zou ook zijn buikje licht kunnen masseren.
Het hoeft niet zo te zijn dat er iets mis is in de hersenen hoor maar goed...ik kan me voorstellen dat je je ernstig zorgen maakt.
#201077
Marion...de dierenkliniek in Sleeuwijk is niet ver bij jou vandaan en een goede dierenkliniek.
Is voor spoed te bereiken.....Dierenkliniek Sleeuwijk is 7 dagen per week, 24 uur per dag voor spoedgevallen en urgente vragen bereikbaar op het telefoonnummer: 0183-301708.
Door ine
#201083
Ach hemel, ook van mij alleen medeleven, helaas geen advies! :-\
Misschien niet gek om Sleeuwijk te bellen en daar ook even te vragen!
Heel veel sterkte vannacht en ik duim voor jullie! :-*
#201090
zorro is net wakker geworden. Hij heeft wat water en een beetje melk gedronken. Hij heeft een flinke plas en poep gedaan en een stukje door de woonkamer gelopen. Hij liep nog wel wat vreemd, wat naar links georienteerd. Wat mij dus doet vrezen voor een hersenbloedinkje.
Hij ligt nu op schoot te knabbelen aan het lipje van mijn rits. Kortom; hij is wel weer wat levendig, dit zal waarschijnlijk de werking van de dexamethason zijn.
#201095
dat is me niet opgevallen, dat hij zijn kopje scheef houdt.
Dacht je aan een oorontsteking?
Overigens heeft hij net van 2 uur tot 2.45 uur een opleving gehad en gespeeld en heel veel gedronken en heel veel geplast. Nu slaapt hij weer.
#201096
Nee aan een herseninfarct.Maar dat is dan toch anders.dan kunnen ze nagenoeg niet lopen en vallen gewoon om.En houden dan ook de kop wat scheef.Maar zoals jij het beschrijft zal dat het dan niet zijn
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door