Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Linda en Kiri
#2010465
Mijn katten zijn begin dit jaar geschoren vanwege een schimmelprobleem die we niet uit huis kregen. Nu is het haar bijna helemaal terug gegroeid... Tenminste zo lijkt het. Want als je ze aait voel je nog steeds heel veel kleine stoppeltjes. Ik denk zelf dat deze zijn afgebroken doordat we ze ook met imaverol moesten behandelen. Maar weet iemand hoe lang het nog kan duren voordat alle haartjes helemaal zijn aangegroeid??
Door Limpy
#2010468
Zat er schimmel op de katten? En is die daar helemaal weg nu?

Wellicht dat de huid op sommige plekken nog gevoelig is en daarom de vacht daar wat langzamer terug groeit?
Door Linda en Kiri
#2010537
[quote="Limpy"]
Zat er schimmel op de katten? En is die daar helemaal weg nu?

Wellicht dat de huid op sommige plekken nog gevoelig is en daarom de vacht daar wat langzamer terug groeit?
[/quote]

yep.. ze zijn twee keer achter elkaar negatief getest. heeft ons maar anderhalf jaar gekost :-\. Wat een ellende zeg. Ik had ze zo meegenomen uit het pension. Hadden allemaal korstjes en pas 2\3 weken erna kwamen we erachter dat het schimmel was. Omdat ik onder de vlekken begon te zitten. Ik met de katten naar de DA kijken of er misschien iets op zat wat mij ook lekker vond. DA zag mijn vlekken en stuurde me zo door naar de huisarts en wist wat het was bij de katten. Nadat ze ook de plekken van de katten had gezien. Kom ik bij de huisarts vertel ik ook nog heel eerlijk: Ik ben doorgestuurd door de dierenarts...je had dat gezicht moeten zien...hahahhahaa
Door Mevroi Kruim
#2010665
Wahaa, ik heb beeld  ;D

Maar serieus, schimmel is naar en hardnekkig helaas. Ik heb het meegemaakt op een paard, dat duurde ook eeuwig voordat dat een beetje onder controle was. En het bleef idd nog een tijd lang stoppelig op de aangetaste plekken.
Dat paard had een hele slechte weerstand waardoor de schimmel de kans kreeg om narigheid te veroorzaken.
Door fem fatale
#2010765
Ik heb veel geluk gehad met de schimmel, het kwam van kittenbezoek en zat op Plien, die een slechte weerstand had, maar niet op Kai, mij of de fretten. Zodra Plien prooi begon te eten (ze had ook niesziekte en was ondervoed, dus prooi lukte haar niet meteen) verdween het plekje, maar er was toen al een kweek ingezet.

Ik heb wel 8 weken medicijnen gegeven, maar de shampoo korter omdat ik daar zelf allergisch voor was. En mijn hele huis natuurlijk ontsmet. Er is niet geschoren, maar van die shampoo kregen ze wel een hele lelijke vacht.
Door Linda en Kiri
#2011084
Hier ook een slechte weerstand toen wij de kittens kregen. Ik weet niet hoeveel oogdruppels en AB-tjes er door heen zijn gegaan. Uiteindelijk ook nog speciaal voer voor de darmpjes.. Maar ze zijn al een hele tijd korsten en kale plekken vrij dus die plekken zijn al aangegroeid. We hebben er heel lang over gedaan om alle sporen uit het huis te krijgen. Vandaar ook dat ze 2 keer schimmelvrij getest moesten worden.
De haartjes die nog niet zijn aangegroeid lijken wel de dekharen te zijn. Vooral bij Guybrush is dat goed te zien. Hij heeft voornamelijk op zijn rug nog alleen de ondervacht lijkt wel.

Maarreh het was idd geen gezicht, alleen de pootjes, kop en staart waren niet geschoren..hahahaa...Net van de poedelkatten
Door mirdj
#2011889
Max heeft begin dit jaar ook een schimmel gehad, tenminste dat is het vermoeden van de da want gelukkig is hij negatief getest, maar hij had wel kale plekken rondom zijn nek en een klein plekje op z'n poot (of eigenlijk was z'n nek helemaal kaal) en flinke jeuk. Ik heb de shampoo gebruikt en na 2 weken was de jeuk weg begon heel langzaam de ondervacht weer terug te komen. Uiteindelijk heeft het toch nog een maand of 4 geduurd voor hij al z'n haar weer terug had.
Door Linda en Kiri
#2011936
Thanks... ik moet nog even geduld hebben :biggrin2:. Ik kan denk ik pas gaan rekenen vanaf het moment dat we ze de laatste keer hebben gehandeld met imaverol. En dat is zo'n 1 a 2 mnd geleden. Imaverol is echt rotzooi zeg... Had het in een plantenspuit zitten zodat we ook de omgeving konden sprayen. In een periode van anderhalf jaar hebben 3 nieuwe plantenspuiten moeten kopen omdat de imaverol de plantenspuit helemaal scheef trok. Kun je voorstellen wat het doet met de haartjes van een kat.
Door mirdj
#2011989
Ja het is echt troep. Ik moest het ook of met plastic handschoentjes doen of gelijk m'n handen wassen als ik klaar was met de behandeling. Het plastic bakje waar ik het in mengde werd ook gelijk afgewassen.

Trouwens, toen Snoepie aan z'n knie was geopereerd duurde het ook een maand of 5 voordat ik echt geen verschil meer zag in de lengte tussen de haren op z'n poot en de rest van z'n lijf.
Door 202Spots
#2012328
Toen Keeper 'n stuk van z'n borstkast was geschoren, duurde het zeker wel 6 maanden voordat je geen verschil meer kon zien...
Door Linda en Kiri
#2012407
poehe....dan staat er me nog een lange tijd te wachten.......  Tja, dan kijk ik nog wel een tijdje tegen Guybrush zijn donsrug aan ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door