Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#2009881
Lizzy (5 maanden) heeft veel last van vieze oogjes. Groene drap. Het is een zeer ondernemende dwerg teckel pup die heel veel bij ons op het erf en in de wei buiten huppelt en veel in het zand zit en speelt (paardenbak). Nu met de droogte en wind stuift er gewoon veel in haar oogjes wat waarschijnlijk irriteert of het is gewoon echt vuil wat er uit moet.
Wat is nou een goed, liefst natuurlijk middel om de oogjes te ondersteunen/reinigen?
Door Veerle-scrappyToo
#2009932
Als het gewoon vuil is zou ik het met gewoon water doen.
Maar je zegt dat het groene drap is...zou het dan toch niet een beetje ontstoken zijn?  Misschien dan wat zilverwater gebruiken??
Door Alba
#2010213
Als Alba soms meer viezigheid heeft dan anders, gebruik ik Similasan druppels. Gebeurd soms als we bv aan het strand zijn geweest of soms na een show (al dat stof en de viezigheid). Als het écht iets is, gebruik ik zilverwater.
Door miik
#2010248
[quote="Lizzy"]
Ik gebruik al jaren Similasan Nr 2.
[/quote]
En waar koop je dat ? Want ik ken het helemaal niet ?
Door Wil
#2010380
Wat je ook kan doen is zelf een fysiologische zoutoplossing maken met een verhouding van 8 of 9 gram keukenzout op 1 liter water (mag gekookt zijn, hoeft niet) Wel iedere dag een nieuwe oplossing maken. Ik heb het van de oogchirurg die Missy van haar cherry-eye af heeft geholpen. Het is veel zachter op de ogen dan kamillethee waar - ook al zeef je het goed -  toch vaak nog deeltjes in achterblijven die het oog ook irriteren. Ik gebruik het al jaren bij vieze ogen of lichte bindvliesontstekingen.

Wil
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door