Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Fioon
#2010259
Diego krijgt al ruim 2 jaar KVV, diverse merken. Ik lees al lang mee hier en wil er een beetje bij barfen  :biggrin2:
ik weet dat je geen dragende botten moet geven en kan starten met kippennekken.
Is het ook mogelijk om te beginnen met de botmixen van bv Herby? Zo ja wat kan ik daar dan bij doen, of hoeft dat niet?

Iemand tips?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2010260
Wat is het voordeel van een dergelijke botmix? Het is gemalen, net als kvv. En je weet de exacte verhoudingen vaak niet, dat is ook nog eens niet handig met zelf samenstellen.
Gebruikersavatar
Door Fioon
#2010265
ehm ja wat het voordeel is  :-[ :-[ dat het minder "eng" is dan die grote stukken vlees? :-[ :-[ Ik dacht zo dat hij op die manier mooi aan
verschillende diersoorten kan wennen.

Op zich denk ik dat dat van de verhoudingen nog niet zo'n probleem is als ik nog een aantal dagen KVV blijft geven toch?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2010270
Ik ben gewend voor katten een menu te maken, dan is een hoeveelheid van 100 gram al gelijk een groot deel van het menu.
Als de hond in kwestie niet allergisch of extreem gevoelig en kotserig is, zie ik de meerwaarde niet in van langzaam aan verschillende diersoorten wennen en daarmee ook geen meerwaarde aan botmixen (of mixjes in het algemeen).
Je weet zelf al vast wel dat eend, geit, lam (schaap) en vissen vaak wat vetter zijn, dus kans op invloed daarvan op de vertering.

Voor de katten begin ik met kipfilet, meestal in stukjes. Dat heeft een grote acceptatiegraad en geen botjes waar ingewikkeld op geknaagd hoeft te worden.
Door Lizzy
#2010383
Fioon schreef: Diego krijgt al ruim 2 jaar KVV, diverse merken. Ik lees al lang mee hier en wil er een beetje bij barfen  :biggrin2:
ik weet dat je geen dragende botten moet geven en kan starten met kippennekken.
Is het ook mogelijk om te beginnen met de botmixen van bv Herby? Zo ja wat kan ik daar dan bij doen, of hoeft dat niet?

Iemand tips?

Wat is het voordeel van botmix boven KVV? Ik zou echte vleesbotten geven. Dat schiet tenminste op, ook voor het gebit. Je zou vleesbot en spiervlees en vette vis en groenten kunnen geven. Afhankelijk van hoe vaak je KVV voert en welk merk je voert, voer je of geen orgaanvlees of een beetje (zeg 5%) of gewoon de normale hoeveelheid, 15% a 20%. Voer je een KVV waar 15% orgaanvlees in zit, kun je 15% orgaanvlees in het zelf samengestelde deel doen. Voer je een merk waar veel meer in zit, geef je minder orgaanvlees in het zelf samengestelde deel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door