Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door vagebond
#2010012
Pas geleden kreeg een westie verstopping door de Tinlo. Zijn er meer hier die alleen Tinlo voeren of hebben gevoerd, en die daar problemen mee hebben gehad? En hoe wissel je dat dan af als je dit wilt voorkomen, om de dag Tinlo geven dan? Gr. Ingrid
Door nienk
#2010035
Ik geef Tinlo, nu niet zoveel meer, maar Reus heeft het een tijd standaard gehad. nooit problemen mee gehad. ik lees hier op barfplaats wel vaker over honden die te moeilijk poepen op Tinlo.

afwisselen moet je met Tinlo sowieso voor een compleet menu en afwisseling met andere merken is altijd goed. misschien wat extra pens of spiervlees bij geven?
Door Lil
#2010047
Hier kregen ze er diarree van. Ik zou gewoon goed naar je hond kijken ;) wordt de ontlasting te hard dan kun je wat spiervlees toevoegen.
Door C@rine
#2010204
Hier eerder iets zachtere ontlasting dan hardere.
Misschien ligt het ook wel aan de smaak, ik zal het ook eens beter in de gaten gaan houden.
Maar bij mij krijgen ze er regelmatig toch nog visolie bij ;)
Door vagebond
#2010238
De puppies van Mabiche deden het er ook prima op, wel harde drolletjes, je kon het zo oprapen. Ik ben nu wel geschrokken dat dit hondje met verstopping door Tinlo voer bij de da terecht is gekomen. Ik vond het leuk om het te verkopen aan probleem hondjes (in de trimsalon) en zo mensen over te krijgen naar versvoer. Eenmaal in de trimsalon, nemen mensen sneller iets mee dan dat ze weer elders moeten gaan kopen. Ik ga nu over op Alaska en Haaksbarf.
Jammer, want ik vond het er zo fris uitzien die Tinlo, maar durf het toch niet aan met beginnende versvoermensen.
Gr. Ingrid
Door nienk
#2010245
nou dat gaat misschien een beetje ver hoor, ik denk dat van ieder merk ooit wel eens een  hond bij de DA terecht gekomen is. ik zou wat merken/varianten aan bieden en vragen aan je klanten hoe de hond zijn ontlasting is. ik vind het een hele mooie kvv en omdat het er zo fris uit ziet zal het voor veel beginnende versvoerders ook prettig zijn.
Door Lizzy
#2010247
Dit is voor het eerst in 20 jaar dat ik hoor dat een hond verstopt raakt van KVV. Eerlijk gezegd lijkt he dat haast onmogelijk. Heeft de hond niks van straat gejat?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2010250
Ik heb het in de kattenafdeling vaker gelezen dat een aantal katten er te harde drollen van kregen. Wat extra spiervlees toevoegen was geloof ik de oplossing met het beste resultaat.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2010256
Ik geloof dat het minimaal op 50% werd geschat en voor veel katten is dat gewoon net teveel. Ik voer dat zelf niet, dus heb geen idee wat er op het etiket staat.
Door Bien
#2010281
ik heb het mijn honden ook een tijd gegeven, ging op zich goed, als het te hard was deed ik er wat pens bij vooraal bij de Lam en Konijn. ging verder goed.. verstopt..lijkt me niet, misschien duurt het gewoon wat langer voor het eruit is ;-)
Door mysmoothcollies
#2010302
Hier had mijn oudste hond van 10 behoorlijke obstipatie van de Tinlo Kompleet (5 smaken in 1 doos) met de groentemix en de pens erbij ging het goed, mijn jongste hond van 4 had nergens last van en  kreeg weer eerder diarree :-\ Lastig dus. Heb begrepen dat het bot% wel vrij hoog ligt, volgens mij is dat in een eerder topic hier al eens besproken. Zelf wissel ik nu meer en regelmatiger merken af. Verder kan het ook zijn dat er andere dingen meespelen, mijn oudste wil de ontlasting nog wel eens ophouden wanneer ze wat stressig is en als het dan toch al hard is......
Door vagebond
#2010313
Deze hond had ook de 5 smaken kompleet doos idd. Ik zal het verhaal nog wel een keer horen. Dus verstopping door kkv is bijna onmogelijk, ben nu toch wel gerustgesteld. Gr. Ingrid
Door nienk
#2010333
echte verstopping als in helemaal niet meer poepen/heel hard persen en alleen wat waterige substantie, van alleen de tinlo? dat vind ik ook lastig te geloven. zeker als de  hond het al een paar dagen at (wat ik wel denk, omdat  je het hebt over de compleet doos). verstopping lijkt mij iets wat ineens komt, toch?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door