Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door beesteboelmona
#2010149
Onze Biggy eet over het algemeen netjes zijn bakje leeg.
Hij krijgt 2 keer per dag 300 gram.
Maar meestal 1 keer per week wil hij savonds niet eten.
Kan ik hem 1 dag laten vasten in combinatie met normaal 2 maal per dag eten?
Of kan ik beter zijn voer terug schroeven naar 200 gram per keer?
En wat voeren jullie na een dag vasten?

De situatie is overgens niet anders dan normaal  wanneer hij geen avond eten wilt. (en nee ik ga me dan ook niet druk maken)
Het gaat overgens om een podenco van 6 maanden die zijn voer altijd met smaak eet maar meestal op dinsdag wil hij geen avond eten.
En op woensdag ochtens eet hij dan probleemloos zijn avond eten van de dinsdag op.
Door beesteboelmona
#2010190
Lizzy schreef: Ik zou zelf eerst over schakelen naar 1 keer per dag voeren. En dan 1 keer per week een dagje gaan vasten.
Even overnieuw. (vergeet mijn oude antwoord maar als je dat hebt gelezen)

Ik bedenk mij namelijk net dat het met de nieuwe situatie na de verhuizing mischien wel een optie is.
Dan kan ik namelijk elke dag met hem smorgens om 9 uur 4 uurtjes naar het bos en zou hij daarna zijn maal kunnen krijgen.
Nu doe ik dat op mijn vrije dagen namelijk en dan krijgt hij savonds rond 18:00 weer eten.
Maar straks liggen mijn werktijden anders en kan dat altijd. (als postbode werk ik maar 3 a 4 uurtjes per dag)
Dus dan zou ik mischien wel zijn avond maal achter wegen kunnen laten.
(om 9 uur voeren en verder niet vindt ik namelijk geen optie)

Maar jij zou hem wel op 600 gram per dag laten staan?
Laatst gewijzigd door beesteboelmona op wo 11 mei 2011, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door