Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wen en ollie
#2009197
Onze boxerman heeft de eerste 2 jaar in zijn leven gebarft, heerlijke botten, vlees etc.  Alles wat ie voor z'n bek kreeg vrat ie op. Maar op een gegeven moment zijn we overgestapt op kvv. Gemakzucht?

Nu willen we toch weer echt aan de barf en alles weer zelf samenstellen. Kan ik dat zomaar doen? Dat ik dat kan weet ik wel ;), maar ik bedoel natuurlijk of dat voor Ollie wel zo goed is.

Hij is overigens een supermooi gebouwde bijna 3-jarige enthousiaste boxer

Ik hoor het graag

Groeten Wendy
Door nienk
#2009268
wat at hij toen allemaal? was hij een rustige of schrok kluiver? ik zou rustig aan beginnen met wat platgeslagen dingen (net als je toen begonnen bent?) en kijken hoe hij het verteert. als dat goed gaat weer langzaamaan stappen maken naar weer moeilijkere knaag dingen. gewoon voor de zekerheid.
Door wen en ollie
#2009780
Lizzy schreef: Waarom zou het voor Ollie niet goed zijn?
Ik bedoel dus of het in 1 keer overzetten op alle soorten botten en dieren wel goed is, qua vertering
nienk schreef: wat at hij toen allemaal? was hij een rustige of schrok kluiver? ik zou rustig aan beginnen met wat platgeslagen dingen (net als je toen begonnen bent?) en kijken hoe hij het verteert. als dat goed gaat weer langzaamaan stappen maken naar weer moeilijkere knaag dingen. gewoon voor de zekerheid.
Hij at alles, ribben, zalmkoppen/staart, konijnenkoppen etc etc.  Met de makkelijke dingen, zoals nekken is hij erg schrokkerig, dus dat hebben we altijd voor hem vastgehouden, zodat hij wel netjes moest kauwen
Door Lizzy
#2009807
wen en ollie schreef: Ik bedoel dus of het in 1 keer overzetten op alle soorten botten en dieren wel goed is, qua vertering

Hij at alles, ribben, zalmkoppen/staart, konijnenkoppen etc etc.  Met de makkelijke dingen, zoals nekken is hij erg schrokkerig, dus dat hebben we altijd voor hem vastgehouden, zodat hij wel netjes moest kauwen
Oh zo. Nou nee, ik zou toch beginnen met redelijk beginners-vleesbot en ik zou eerst even kijken hoe dat gaat. Dus ik zou in eerste instantie toch eerst even dingen als kip, parelhoen, eend, konijn en dergelijke geven. En dan pas als je zeker bent dat dit goed gaat, de ribben.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door