Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anne.
#2009222
Hallo,

Onze Greyhound (8 jr) kampt al enkele maanden met diarree.. Om een lang verhaal kort te maken: we hebben verschillende dingen geprobeerd en de eventuele volgende stap is om vers vlees te gaan geven. Dit i.v.m. een eventuele voedselintolerantie.
Nu zit er bij veel kant-en-klaar vlees granen. Weten jullie een goed merk kvv met alleen vlees en niet allerlei toevoegingen? Ik heb al een paar merken kunnen vinden, wat is jullie ervaring hiermee of weten jullie nog andere merken?

Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is:
Farm Food Fresh Pens en Hart compleet:  runderpens, runderhart, rundvlees, runderlever, schapenvet, oliën, vitaminen, mineralen en sporenelementen.

Farm Food Fresh Rundvlees compleet: rundvlees, runderhart, runderpens, runderlever, schapenvet, oliën, vitaminen, mineralen en sporenelementen.

Carnibest Natuurvoer Pancreas: vers rundvlees (o.a. pancreas), verse kip, plantaardige olie, natuurlijke vitaminen en mineralen

Alvast bedankt!
Door Linsey
#2009257
Tinlo, carnivoer, botmixen van kiezebrink die je dan kan aanvullen met spiervlees. Met groenten erbij: darf, shaweca, haaksbarf. Bij sommige merken zitten magen bij in gemalen en daar kunnen granen bij inzitten, bij sommige haaksbarf variëteiten is dit het geval en ook bij sommige kiezebrink mixen (althans waarvan ik het weet).
Door Anne.
#2009765
Bedankt voor de reactie's.  Ik zal alles eens gaan bekijken.

Spriet kreeg een jaar geleden ongeveer erge last van diarree en overgeven. Er is toen een foto van haar buik gemaakt en er is ontlasting onderzocht. Alles zag er prima uit, alleen de vetten en vetzuren werden niet goed afgebroken. Spriet heeft toen pancreaspoeder gekregen, maar dit hielp niet.
Ze is van haar gewone brokken toe overgeschakeld naar specific brokken, speciaal voor de maag. Daarbij kreeg ze prednison. We hebben de prednison kunnen afbouwen tot 1/2 per dag. Dit is enkele maanden goed gegaan. Na een tijdje ging het weer wat minder en is de prednison opgebouwd naar 2 per dag. En opeens ging het helemaal mis (om de 2 uur diarree). De dierenarts denkt nu niet meer aan een tumor, daarvoor is het te lang goed gegaan. Maar nu denkt hij aan voedelintolerantie.
We hebben een pasta gekregen met o.a. probiotica, een soort norit en andere stoffen die goed zijn voor het verteringsstelsel. Als dit niet binnen 3 dagen helpt gaan we overschakelen naar vlees.
De dierenarts zei dat het wel 100% vlees moest zijn (in ieder geval iets zonder granen). Vandaar mijn vraag.
Vannacht is het trouwens redelijk goed gegaan, ze moest maar 1x naar buiten.
Door nienk
#2009847
oh wat een gedoe al!

ik zou een aantal merken kvv zonder granen eens om ste beurt proberen, kijken hoe haar buik daar op reageert. mocht het niet genoeg uitmaken, dan zou ik naar een holistisch dierenarts gaan. die kijken net even anders en net even verder dan een gewoon DA, bestrijden geen symptomen maar gaan op zoek naar de oorzaak van het probleem.

succes!!
Door Anne.
#2010338
Hallo,

Ik heb alle genoemde merken eens bekeken en kwam uit bij Tinlo Natuurlijk (die heeft de minste "toevoegingen"). Nadat ik een mail had gestuurd naar de winkel waar dit verkocht wordt, kwam ik er echter achter dat dit geen "complete voeding" is, omdat het officieel pas "compleet" is als je 4 soorten vlees geeft.  Is dit echt nodig? Moeten we dan constant gaan afwisselen?

Welke 4 soorten vlees kunnen we dan het beste geven?
Volgens de Carnibest site is Carnibest Pancreas en Diabetes complete voeding. Ook deze bestaat alleen maar uit 2 soorten vlees: rund en kip. Hoe kan het dat deze voeding dan wel "compleet" is?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,
Anne
Door nienk
#2010352
tjah wat is compleet en wat is dat niet? daar lopen de meningen wel een beetje over uit een. tip 1: luister niet naar de fabrikant.

hier op barfplaats wordt ook aanbevolen meerder diersoorten te geven. simpelweg omdat in het ene dier net een beetje meer van dit zit en in het andere dier net een beetje meer van dat. voer je verschillende, dan krijgt je hond dus lekker van alles wat binnen. sommige zeggen hoe meer soorten hoe beter en vullen de vriezer met de meeste exotische beesten, ander zijn iets minder fanatiek. ik vind zelf (gebaseerd op eigen redenatie) het een goed idee om Reus letterlijk van alles wat  te voeren. iets met veren (eend), iets 'wilds' (konijn/haas), een grazer (hert) en een visje (zalm). ik hoop daar in meer af te kunnen gaan wisselen omdat me dat goed en lekker voor hem lijkt, wij eten immers ook niet iedere dag hetzelfde.

bovendien is het ook praktisch om te zorgen dat je hond gewend is aan verschillende merken en/of smaken, mocht je dan even niet aan een bepaald merk kunnen komen, dan kan je hem makkelijk iets anders geven.

dus, lekker afwisselen! hoewel het met jou hond misschien wel verstandig is om het per merk te gaan proberen.

als je al die toevoegingen vervelend vind zeg ik 1 ding: BARF!  ;)
Door Limpy
#2010376
Carnibest is compleet omdat zij een premix toevoegen (vitamines en mineralen)
Bij de andere merken die dat niet doen vang je dat op door inderdaad minimaal 4 of 5 diersoorten te voeren zodat je hond van elke soort de waardevolle stoffen binnenkrijgt...en dus dan compleet voert.
Door Anne.
#2011627
Bedankt voor jullie reacties.

We hebben uiteindelijk besloten om voor Darf EKO kvv te gaan. Spriet krijgt vanavond (of morgen, als het nog niet ontdooid is) haar eerste portie.. Ik ben benieuwd wat ze er van vindt en of het helpt.
Gebruikersavatar
Door nova
#2012362
Ik lees:

Farm Food Fresh Rundvlees compleet: rundvlees, runderhart, runderpens, runderlever, schapenvet, oliën, vitaminen, mineralen en sporenelementen.

En als die olie nu eens tarwekiemolie is???

dan zou dat best wel een helemaal verkeerd kunnen uitpakken
Door nienk
#2012688
[quote="nova"]
Ik lees:

Farm Food Fresh Rundvlees compleet: rundvlees, runderhart, runderpens, runderlever, schapenvet, oliën, vitaminen, mineralen en sporenelementen.

En als die olie nu eens tarwekiemolie is???

dan zou dat best wel een helemaal verkeerd kunnen uitpakken
[/quote]

dat is een goed punt!
Door Anne.
#2013057
Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht, goed punt! Maar dan zou er niet "glutenvrij" bij staan, denk ik?

Spriet vindt Darf héérlijk. Ze eet iedere keer met smaak haar bak leeg. Tot nu toe lijkt haar ontlasting ook goed te zijn, dus hopen dat het zo blijft!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door