Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door chrysta1103
#2008531
Hallo allemaal,
Hopelijk kan iemand mij helpen, want ik loop tegen een probleempje aan.
Ik heb een Amstaff reu van 8,5 maand die al 3,5 maand op KVV staat. Nu ben ik sinds een maand begonnen met een beetje kippenekjes bij te voeren en kipkarkassen omdat ik de KVV wil aanvullen met echt vers. Helemaal barfen is voor mij helaas geen optie. Dus doe ik mijn best met dit. Helaas is meneer rond die tijd begonnen met braken. Soms met voer, soms met alleen gal of slijm. Ik heb toen een tijdje geen rauwe kip meer gegeven, maar dat maakte geen verschil. Aangezien hij echt niet wil eten als hij zich zo voelt (en toch nog flink in de groei zit, maar afvalt omdat hij niet eet) ben ik begonnen met maagzuurremmers. Ik werk in een dierenartsenpraktijk en heb dit overlegd met mijn baas. Ik weet dat dit natuurlijk niet de oplossing is, maar ik moet nu iets toch? Niet eten en alleen maar braken kan gewoon niet te lang duren als hij zo jong is vind ik. De maagzuurremmers werken heel goed, maar daar wil ik vanaf. Ik wil dus heel graag weten wat de oorzaak voor het braken kan zijn. Iemand een idee of goede tip? Nu heb ik hier op het forum gelezen over ontgiften, maar zou dat dit ook kunnen zijn? En wat moet ik dan doen. Ik kan nl niet toekijken hoe een jonge hond steeds magerder wordt.
Thanks alvast voor jullie reacties ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2008580
Welkom :)

Die pillen zijn inderdaad geen oplossing. Ik zou die maag eens na laten kijken. Zolang de hond die maagzuurremmers krijgt zou ik geen bot voeren, omdat je voor de vertering daarvan een goed maagzuur moet hebben en die heeft jouw hond nu niet. Dit heeft mijn inziens niets met ontgiften te maken, ook niet anders direct voergerelateerd.  Deze hond moet goed nagekeken worden door je baas, dann vind je wellicht een oplossing voor je probleem. Iets anders zie ik op dit moment als puur lapwerk en dat zier je nu al, dat schiet niet op. Een jonge hond hoort een fatsoenlijke eetlust te hebben en niet structureel misselijk en zonder eetlust rond te lopen.
Door Roef & Hidde
#2008607
dit had mijn herplaatser van 7 jaar ook toen ik hem net had,ik gaf hem kvv met kippenekken en daar werd hij erg beroerd van.
op advies van Lizzy heb ik hem toen over gezet op alleen spier en orgaan(paar dagen) en toen kippenekken erbij.
james is nooit meer misselijk geweest.
Door chrysta1103
#2008948
[quote="Angelique"]
Welkom :)

Die pillen zijn inderdaad geen oplossing. Ik zou die maag eens na laten kijken. Zolang de hond die maagzuurremmers krijgt zou ik geen bot voeren, omdat je voor de vertering daarvan een goed maagzuur moet hebben en die heeft jouw hond nu niet. Dit heeft mijn inziens niets met ontgiften te maken, ook niet anders direct voergerelateerd.  Deze hond moet goed nagekeken worden door je baas, dann vind je wellicht een oplossing voor je probleem. Iets anders zie ik op dit moment als puur lapwerk en dat zier je nu al, dat schiet niet op. Een jonge hond hoort een fatsoenlijke eetlust te hebben en niet structureel misselijk en zonder eetlust rond te lopen.
[/quote]

Thanks voor je reactie! Ik heb al zitten denken wat voor onderzoeken we kunnen doen, maar tis allemaal zo drastisch. Vandaar dan ook dat ik hier even me verhaal had geplaatst. Kan het ook aan het merk voer liggen? Heb je wel eens gehoord van een merk KVV dat kwalitatief minder goed is? Ik voer nu Kivo maar ben me wel aan het oriënteren voor een ander merk. Kivo is vrij goedkoop, dus ik twijfel nu of dat wel goed is. Met de botten zal ik idd stoppen. Goede tip! Ik baal zo, tis een heel mooi hondje en ook levendig zat, maar dit is zo sneu voor hem. Ik ben zo bang dat hij nu tekorten krijgt wat zijn groei zal beïnvloeden. Haalt hij wel genoeg uit hetgeen dat hij nu binnenkrijgt vraag ik me af.
Door chrysta1103
#2008953
[quote="roefje"]
dit had mijn herplaatser van 7 jaar ook toen ik hem net had,ik gaf hem kvv met kippenekken en daar werd hij erg beroerd van.
op advies van Lizzy heb ik hem toen over gezet op alleen spier en orgaan(paar dagen) en toen kippenekken erbij.
james is nooit meer misselijk geweest.
[/quote]

Spier en orgaan? Gewoon barf bedoel je? Heb je daarna nooit meer KVV gevoerd? Ik vind dat barfen echt heel spannend, ben veel te bang dat ik het niet goed uit balanseer en hij bepaalde stoffen niet genoeg binnenkrijgt. Vandaar dat ik dacht KVV samen met vers een mooie oplossing. Niet helemaal gelukt dus. Thanks voor je reactie! :)
Door Pedro98
#2010392
[quote="chrysta1103"]
Spier en orgaan? Gewoon barf bedoel je? Heb je daarna nooit meer KVV gevoerd? Ik vind dat barfen echt heel spannend, ben veel te bang dat ik het niet goed uit balanseer en hij bepaalde stoffen niet genoeg binnenkrijgt. Vandaar dat ik dacht KVV samen met vers een mooie oplossing. Niet helemaal gelukt dus. Thanks voor je reactie! :)
[/quote]

Als ik het zo lees alleen een paar dagen om hem te laten wennen.
Door blanco
#2010527
ben net overgestapt op volledig kvv en de oudste die gaf smorgens altijd een beetje gal over in het begin, is na een tijdje gewoon gestopt.
Door Roef & Hidde
#2010639
[quote="chrysta1103"]
Spier en orgaan? Gewoon barf bedoel je? Heb je daarna nooit meer KVV gevoerd? Ik vind dat barfen echt heel spannend, ben veel te bang dat ik het niet goed uit balanseer en hij bepaalde stoffen niet genoeg binnenkrijgt. Vandaar dat ik dacht KVV samen met vers een mooie oplossing. Niet helemaal gelukt dus. Thanks voor je reactie! :)
[/quote]

ja klopt,mijn honden eten alleen barf.
maar ik dacht dat mijn oudere herplaatser het beste kon wennen aan vers door kvv met wat beginners botten te geven(kippenek)
daar werd james dus erg misselijk van.
nu hij alleen barft heeft hij nergens meer last van.

roef is als pup overgegaan op vers en heeft 1 maand kvv gehad en daarna ben ik begonnen om steeds meer barf te geven tot ik op het punt kwam dat ik meer barf gaf dan kvv.
dat was het moment dat ik een menu ben gaan maken en roef alleen maar barf kreeg.dit menu heb ik hier laten beoordelen.
roef heeft geen te korten opgelopen(er zijn hier veel pups op gegroeid op barf)

mischien dat je hond het idd beter doet op een ander merk kvv.er zijn zoveel soorten.
succes er mee  :)
Door chrysta1103
#2016435
Thanks ;) ik ben nu idd bezig met andere merken, beetje afwisselen. Soms lijkt het heel goed te gaan, maar dan ineens braakt hij weer. Ik kreeg de indruk dat hij niet tegen verse kip kon, maar nu vanochtende braakte hij weer. Carnibest van gister avond kwam eruit. Thanks voor jullie reacties! Ik puzzel nog even door. :(
Door hamada
#2016967
Ik kan me voorstellen dat het afhankelijk kan zijn van het merk. Onze honden reageren niet goed op Smuldier en Tinlo, maar verdragen verder alles. Een van onze katten kan niet tegen de rundversie van Carnivoer (gooit ze er na 10 minuten uit) , maar verder van alle andere merken gaat de rundversie perfect. Succes met uitzoeken.
Door Molllie
#2029444
Hoi
Ik heb ook een amstaff reutje van nu 9 maanden en ik vind barfen ook heel spannend, ben ook bang dat ik iets fout doe
Ik ga dit topic goed volgen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door