Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door aalsmeer
#2008460
wie kent het??
heb er zelf nog nooit van gehoord

Heb een rol gekregen de rund.
maak hem net open.
wat stinkt dat zeg.

gatsie......

gooi het maar weg ben ik bang.

of hoort dat bij dat puur naturis?????
Door Stephanie777
#2008504
Voordat ik barfte, heb ik kort kvv gevoerd van Naturis. Ik was er tevreden over, zowel over de samenstelling, de verpakking als het genot waarmee Boedha het at!
Door aalsmeer
#2008526
[quote="Stephanie777"]
Voordat ik barfte, heb ik kort kvv gevoerd van Naturis. Ik was er tevreden over, zowel over de samenstelling, de verpakking als het genot waarmee Boedha het at!
[/quote]

maar stonk het ok zo.
Door fransbulletje
#2008547
Ik heb ook een tijdje Naturis gegeven , verschillende soorten en vond het ook stinken. Had het idee dat het een lever geur was maar vond het niet aangenaam. Rook het alleen bij de rund en hert.
Geef nu Carnibest en dat vind ik veel frisser ruiken.
Door aalsmeer
#2008632
[quote="fransbulletje"]
Ik heb ook een tijdje Naturis gegeven , verschillende soorten en vond het ook stinken. Had het idee dat het een lever geur was maar vond het niet aangenaam. Rook het alleen bij de rund en hert.
Geef nu Carnibest en dat vind ik veel frisser ruiken.
[/quote]

ja precies.
het heeft een lever lucht of ik weet niet wat.
urineachtig.
heb wel tinlo gegeven en carnibest.
dat ziet e rook frisser uit.
maar dit ken ik ook niet vandaar dat ik dacht is niet ok meer.
de data is ook goed.
dus ga het zo gevn en kijk wel wat ze der mee doen.
maar dat tinlo ziet er heel fris uit.
en truulijk het is vlees en dat ruik je.
maar dit is heel appart.

maar ga zo ff kijken wat ze de rvan vinden hahaha ;D
Door nienk
#2008754
Reus heeft het ook heel even gehad (de hert puur versie, of hoe het heet), maar kreeg er jeuk van. ik vond het inderdaad ook vrij sterkt ruiken. in die allergie varianten zit overigens paardenmelk, misschien heeft dat die sterke geur?
Door Monoxxide
#2008952
Was toevallig vandaag hier ook puur naturis (hert) wat de pot schafte.
Rook inderdaad wat zurig, heb al beter uitziende riekende kvv's gezien maar de hondjes eten het graag + het is een diersoort wat ik anders niet veel geef.
Door inni
#2008991
Berre eet naturis eend 100%, lam compleet en allergie, en hert. Het hert heeft idd een speciale geur maar hij doet het er redelijk goed op enkel de zeewier en andere plantaardige stukjes erin geven problemen en probeer ik er zo goed mogelijk uit te verwijderen, 't is een vervelende klus die veel tijd vraagt maar ik vond nog steeds geen ander kvv waarop hij 't beter of evengoed doet. :-\
Door orinake
#2009149
[quote="inni"]
Berre eet naturis eend 100%, lam compleet en allergie, en hert. Het hert heeft idd een speciale geur maar hij doet het er redelijk goed op enkel de zeewier en andere plantaardige stukjes erin geven problemen en probeer ik er zo goed mogelijk uit te verwijderen, 't is een vervelende klus die veel tijd vraagt maar ik vond nog steeds geen ander kvv waarop hij 't beter of evengoed doet. :-\
[/quote]

Welke problemen geven het zeewier???
Door inni
#2009894
[quote="orinake"]
Welke problemen geven het zeewier???
[/quote]

't Zeewier en de andere plantaardige ??? stukjes komen er aan de achterkant in slijmerige proppen weer uit (net geen, net wel geel-oranje achtig slijmerige diarree * :-[ sorry*) verder gaat 't goed.
De laatste rollen lam bevatten geen groene korreltjes meer maar nog wel die andere plantaardige stukjes en net die stukjes zijn moeilijk te verwijderen, in eend gaat 't nog wel maar in 't lam zijn ze bijna onzichtbaar.
Door inni
#2010764
[quote="Eranthe"]
Kun je dan niet beter een voeding geven die dit niet bevat?
[/quote]

Natuurlijk wel, maar welke????? ik probeerde zowat alles uit wat geen kip, kippenbot,  groenten, rijst, olie, bevat en elke keer liep 't mis, onlangs heb ik een verkooppunt van tinlo gevonden maar omdat ik sinds een week of 8 bij een holistisch DA ben met hem doe ik nog maar verder zoals we nu bezig zijn anders wordt het nog moeilijker om er een lijn in te trekken. ;)
Door Cindy de Wolf
#2011137
[quote="inni"]
Natuurlijk wel, maar welke????? ik probeerde zowat alles uit wat geen kip, kippenbot,  groenten, rijst, olie, bevat en elke keer liep 't mis, onlangs heb ik een verkooppunt van tinlo gevonden maar omdat ik sinds een week of 8 bij een holistisch DA ben met hem doe ik nog maar verder zoals we nu bezig zijn anders wordt het nog moeilijker om er een lijn in te trekken. ;)
[/quote]

Wellicht is het maken van eigen kvv dan een idee. Ik doe dat ook. Mijn vleesmolen, de kenwood mg 700 pro excel, kan eigenlijk elk vleesbot aan, voor spier/orgaanvlees draait hij helemaal zijn vinger niet om. Even afwegen en in bakjes/zakjes doen. Zelf ben ik nu bezig om te kijken of ik ze in een kunstdarm krijg dmv de meegeleverde worstvuller.
Door inni
#2011248
Daar zit ik al een tijd aan te denken, alleen is 't verkrijgen en bewaren van bruikbaar vlees een probleem. Een Kenwood keukenrobot met vleesmolen heb ik al.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door