Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ellenned
#2008074
Kyran is een hond met veel lichamelijke problemen, over een maand wordt hij 5 jaar, Hij heeft oa HD, ED, LPC. Radius Curves syndroom, artrose etc. Het laatste jaar ging het eigenlijk vrij goed en konden we weer wat (aangepaste) jachttraining met hem doen en zijn we zweetwerk met hem gestart. Echter sinds een week of 6 loopt hij weer mank met zijn linkervoorpoot, de poot waar hij aan LPC is geopereerd en artrose heeft en natuurlijk dat Radius. Ik doe nu heel rustig met hem en ben bij Leida Visee geweest, waar ik iedere 6 weken kom als onderhoud voor hem zeg maar. Volgens haar is het een peesontsteking. Wat me opvalt is dat hij heel erg met zijn nek 'trekt'. Dus als hij loopt gaat zijn kop steeds zijwaarts naar beneden. Ik heb al veel zitten googelen maar kan hier niets over vinden, iemand hier bekend mee? Anders ga ik toch eerdaags de Wagenrenk weer bellen voor foto's maar zou Kyran zo graag dit allemaal weer willen besparen, hij heeft al zo veel meegemaakt.
Door Lizzy
#2008077
Ik vrees dat ik je vraag niet helemaal begrijp. Twijfel je eraan of het een peesontsteking is? Het zou kunnen dat hij anders loopt om waar de ontsteking zit te ontlasten, denk ik?
Door ellenned
#2008091
Uitleggen is idd niet mijn beste kant....mijn vraag is of iemand er ervaring mee heeft met trekken van het hoofd bij een peesontsteking. Ik twijfel niet aan Leida haar diagnose, ik heb veel vertrouwen in haar. Het is alleen zo dat ik nergens kan vinden dat dat erbij 'hoort'. En ik nu dus twijfel om foto's te laten maken voor als het evt iets anders zou zijn, dit duurt nu namelijk best al lang.
Begrijp je me, ik ben soms wat verwarrend :-[
Door Lizzy
#2008092
ellenned schreef: Uitleggen is idd niet mijn beste kant....mijn vraag is of iemand er ervaring mee heeft met trekken van het hoofd bij een peesontsteking. Ik twijfel niet aan Leida haar diagnose, ik heb veel vertrouwen in haar. Het is alleen zo dat ik nergens kan vinden dat dat erbij 'hoort'. En ik nu dus twijfel om foto's te laten maken voor als het evt iets anders zou zijn, dit duurt nu namelijk best al lang.
Begrijp je me, ik ben soms wat verwarrend :-[
Het kan ook zijn dat ik niet goed lees :biggrin2:

Ik denk persoonlijk dat het heel goed kan dat hij zijn kop anders houdt bij deze ontsteking. Ik weet echter niet of het ook niet andersom mogelijk, dat er bijv. iets niet lekker zit in zijn nek waardoor hij anders is gaan belasten waardoor hij nu een peesontsteking heeft. Wat is nu Leida's plan? Doet zij ook niet iets van orthomanuele therapie?
Door ellenned
#2008117
Dat ga ik zo gelijk bestellen, bedankt voor de tip.

Leida zet altijd zijn rug en nek weer goed ( zaten al weer minder vast als de vorige keer) en ze heeft heeft hem gelaserd, mooi gezicht, op een gegeven moment was ze op meridianen bezig in zijn nek en rug en zijn poten gaven schokjes...ook heeft ze Chinese Kruiden meegegeven.

Over 3 weken moet ik terugkomen, maar ik twijfel gewoon ontzettend. Want precies wat jij schrijft, ik denk ook wat was er eerder. Misschien moet ik het de tijd geven, want een peesontsteking kan lang duren heb ik begrepen, maar ik vind dit wel erg lang duren, nu al ruim 6 weken. Maar hij mankeert zoveel in die poten dat het echt van alles zou kunnen zijn. En nu ben ik bang dat als ik door blijf lopen met hem en het is iets anders, ik nog meer kapot maak, maar ik wil m zo graag de medische molen weer besparen, hij heeft daar zo'n trauma van meegekregen. T is niks zo'n zorgenhondje....maar het is het alles waard hoor!
Door sella
#2008132
Ik zou zeker puur pees gaan gebruiken, een peesschedeontsteking duurt zo lang, om te genezen. Humaan krijg je fysio ect en dan kan het al langer dan 21 maanden duren voor je helemaal geen klachten meer hebt.
Met pijnklachten kunnen honden zo gaan ontlasten  qua spiergroep.

Ik vertelde gister toch over zorgenhondje Diego?

Die liep zo slecht rechtsvoor en had nekpijn.
Bij Leida kwam er niet echte blokkades uit in die regio.
Toen hij vorig jaar aan zijn rug is geopereerd, de laaste wervel is vastgezet en er is een keg tussen de wervels gezet, was het manken rechtsvoor snel over, en ook de nekklachten.

Dit is niet om te zeggen dat Kyran ook last van zijn onderrug heeft, maar meer om duidelijk te maken dat ze zo goed zijn in verplaatsen van gewicht en net anders laten lopen van een spier voor minder pijn.

Sterkte met je ventje.
Door ellenned
#2008134
sella schreef: Ik zou zeker puur pees gaan gebruiken, een peesschedeontsteking duurt zo lang, om te genezen. Humaan krijg je fysio ect en dan kan het al langer dan 21 maanden duren voor je helemaal geen klachten meer hebt.
Met pijnklachten kunnen honden zo gaan ontlasten  qua spiergroep.

Ik vertelde gister toch over zorgenhondje Diego?

Die liep zo slecht rechtsvoor en had nekpijn.
Bij Leida kwam er niet echte blokkades uit in die regio.
Toen hij vorig jaar aan zijn rug is geopereerd, de laaste wervel is vastgezet en er is een keg tussen de wervels gezet, was het manken rechtsvoor snel over, en ook de nekklachten.

Dit is niet om te zeggen dat Kyran ook last van zijn onderrug heeft, maar meer om duidelijk te maken dat ze zo goed zijn in verplaatsen van gewicht en net anders laten lopen van een spier voor minder pijn.

Sterkte met je ventje.
Ja ik hoorde je praten over Diego. Pffft, moeilijk hoor, ik ben zo aan het twijfelen, doordat hij zo veel mankeert is het heel moeilijk vast te stellen waar het nu vandaan komt. Kyran heeft idd ook slijtage onder in zijn rug bij zijn staartaanzet. Hoe ben jij er bij Diego achter gekomen, foto's laten maken?
Blond zeg......dus allebei de honden waren van jou op de foto...????
Door sella
#2008165
Yep de grote Diego was toen nog in leven. Die heeft 18-11 jl zijn ogen voorgoed gesloten.
We wisten bij hem al jong dat hij rechts een belabberde heup had, die niet in aanmerking kwam voor een bekkenkanteling.
Dus spieren opbouwen, hij had vele allergieen, een slecht werkende pancreas, dus dat was makkelijker gezegd dan gedaan.
Met 16 maanden begon hij door zijn achterhand te zakken en is er lsi vastgesteld. Daar konden ze in Amsterdam niets mee.
Begin 2010 begon hij echt slecht te lopen(hij mankte af en toe dan al met rechtsvoor) en begin april kreeg ik de tip van Pallas om met hem naar de waterpoort te gaan, bij Paul Groenestein.
Hij heeft Diego(die ook retebang was voor dierenartsen) zo op zijn gemak gesteld, kon hem zo betasten en onderzoeken op de grond(geen tafel stress) toen heeft hij een roesje gehad en zijn er van zijn hele rug, ellebogen en knieen foto's gemaakt.( dat was 24-4-10)
Daar kwam de ernst van zijn op elkaar botsende lendewervel met heiligbeen aan het licht. En zou hij eind mei onder het mes gaan. Maar hij raakte verlamd zaterdags, dat verbeterde wel weer met benchrust, hih is dinsdags(27-4-10)onder het mes gegaan. De pijn was meteen zoveel minder dat hij de spieren in nek en schouder is gaan ontlasten, en toen bleek ook de peesschede was ontstoken. Die is langzaam aan tot rust gekomen

Buffeltje is ook al in Sneek geweest, omdat ik de rugstand herkende van de jonge Diego.
Ook foto's gemaakt en omdat hij al met 7 maanden de diagnose had, zijn we hard aan het trainen om de juiste spiergroepen te kweken.
Door ellenned
#2008180
Pfft, wat een verhaal ook. Wat moeten sommige honden ( en mensen) toch ook veel meemaken. Heeft Diego een goed leven gehad? Jij zei gister ook dat het een hondwaardig leven moet blijven en ik neem aan dat hij dat dus gehad heeft, maar wat een zorgen he!

Dat is wel mijn constante vraag, het moet goed voor Kyran blijven, en ik merk nog niet aan hem dat ondanks alle beperkingen en pijn hij er geen zin in heeft. Ik word helemaal gek van mezelf, die radartjes in m'n kop blijven maar draaien. Ik weet dat ik zijn spieren moet blijven aansterken, fietsen is geen optie ivm het Curves syndroom, zwemmen is niet goed als hij een peesontsteking heeft en sowieso niet als het te koud is, komt het uit zijn rug, komt het van zij Hd, komt het uit zijn poten, is het de artrose.....Wil ik weer met hem de molen door, moet ik het nog aankijken, moet ik toch verder gaan kijken...ik weet t niet meer.
Door sella
#2008200
Diego heeft een hondwaardig leven gehad, met de luxe die een baas met auto en aicro meebrengt( Hij is zelf overleden, maar als hij dat niet had gedaan, hadden wij een beslissing moeten nemen, hij had een groot stuk zwart weefsel in zijn poot en een gat vanbinnen waar een abces van anderhalve liter gezeten had. Dat was niet eerlijk meer om zo een zware periode te herstellen, en altijd een slecht poot houden omdat er spieren waren aangetast)
Hij hield niet van het wandelen heen en weer naar het uitrenveld.
Hij wilde vlammen en dan weer uitrusten en afkoelen in de auto.
Zijn motto was I live my life like there is no tommorow. Dat is ons heel duidelijk geworden.

Buffel zijn heupen zijn oke, en die wandelt graag én vlamt graag.

Een hydro bad is niet koud. Dat water is handwarm om afkoeling te voorkomen.

Ik zou de chinese kruiden en de puur pees 6 weken een kans geven, overleg met Leida of een andere pijnstiller mogelijk wat meer kan doen.
Ik ben heel blij voor de erge pijnhondjes met de toroxcocil. Die lijkt toch een betere spiegel te geven dan iedere dag een pijnstiller.

Zie je na 6 weken geen enkele verbetering, zou ik verder gaan zoeken.

Overleg ook even met Leida of strezz van phytonics wat voor hem kan betekenen.
Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer minder te malen, is beter voor jezelf :-*

edit, kromme zin verbeterd
Laatst gewijzigd door sella op ma 09 mei 2011, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ellenned
#2008327
Dank voor jullie reactie. Puur pees heb ik gelijk gehaald. Ik weet dat Kyran 'last' heeft van mijn zorgen en ik probeer niet te veel te malen, maar ik weet gewoon niet hoe dat moet....

Ik neem jullie tips mee en ga me hier eens in verdiepen. Een hydrobad is wel een heel goed idee, maar ik geloof erg kostbaar. En echt ik heb werkelijk alles voor hem over, maar we zijn echt arm van hem....

Ik herken het stukje van Diego in Kyran, in de auto naar het mooiste stuk bos, daar heerlijk lopen en dan in de auto weer terug, want de weg heen en terug zijn te veel voor hem.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door