Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Decibels
#2004762
mijn honden krijgen altijd 1 á 2 x per week wat schapenvet. Dat was altijd in de vorm van die vierkante blokjes...'bonbons' geheten. Die sneed ik dan in vieren en alle teckels kregen een kwart blokje per keer. Nu ging ik gisteren voer halen en zie ik een bakje vers schapenvet staan in de vriezer. Maar geen idee hoeveel ik daarvan zou moeten geven. De structuur ziet er 'losser' uit dan van die geperste bonbons...iemand enig idee wat een 'gemiddelde' is? Ben bang dat als ik teveel geef ze aan de sch....gaan.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2004835
Ik kon die bonbons vorige maand niet krijgen en ben overgestapt op de vloeibare versie van de Dierendrogist. Een theelepel per keer lijkt me ruim voldoende. :)

De verse variant heb ik nog niet gevonden,
Door Decibels
#2004861
[quote="Els en Max"]
Ik kon die bonbons vorige maand niet krijgen en ben overgestapt op de vloeibare versie van de Dierendrogist. Een theelepel per keer lijkt me ruim voldoende. :)

De verse variant heb ik nog niet gevonden,
[/quote]

vloeibaar ben ik nog niet tegengekomen. Hoe blijft het trouwens vloeibaar, want normaal gesproken stolt vet toch gewoon?

De verse variant ligt hier gewoon in het vriesvak van de DSZ.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2004890
Vloeibaar schapenvet bestaat uit (gereinigd) schapenvet, lijnzaadolie, distelolie, zonnebloem–olie, zalmolie en glucose, verrijkt met vitamine E.
De verschillende olieen zullen wel zorgen dat de handel niet stolt.

Ik ga wel even zoeken naar de verse variant, dat klinkt toch wel een stuk beter.
Door Lil
#2004983
ik geef alleen schapenvet in de vorm van vet dat ik van het vlees af haal. Die bonbons zit ik weet niet wat in om het tot bonbon te maken, helaas reageert mijn overgevoelige hierop. Die uit de vriezer heb ik ook een tijdje gegeven. Als je die niet in de vriezer bewaart, bederft het binnen no time. Het is ook vrij zacht. Ik gaf toen aan een herder van toen 25 kg (en te licht) een eetlepeltje per dag.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2007359
Verse schapenvet heb ik wel eens met Herby mee besteld.
Hier krijgen ze het zo af en toe door het eten. Ongeveer een 2 eetlepels voor 3 honden.

Ik heb voor de verkoop gekozen voor de blokjes van ProDerma.
Deze zijn puur en alleen schapenvet, zonder geur-, kleur- en smaakstoffen.
Ingrediënten is of 100% schapenvet of 95% schapenvet + 5% knoflook of zeewier.
De verpakking geeft aan 1 blokje per 10 kg lichaamsgewicht. 1 blokje is 4,5 gram.
Door Lil
#2007517
[quote="choopy"]
Verse schapenvet heb ik wel eens met Herby mee besteld.
Hier krijgen ze het zo af en toe door het eten. Ongeveer een 2 eetlepels voor 3 honden.

Ik heb voor de verkoop gekozen voor de blokjes van ProDerma.
Deze zijn puur en alleen schapenvet, zonder geur-, kleur- en smaakstoffen.
Ingrediënten is of 100% schapenvet of 95% schapenvet + 5% knoflook of zeewier.
De verpakking geeft aan 1 blokje per 10 kg lichaamsgewicht. 1 blokje is 4,5 gram.
[/quote]

he waar koop je die?
Door Monoxxide
#2007525
Ik geef de Biofood blokjes, deze bestaan uit 93% schapenvet en 7% zeewier of look.
Bestel deze altijd mee met het gewone eten op dogshape.nl
Door Limpy
#2007679
[quote="Lil"]
he waar koop je die? [/quote]
Bij haar dus, zie het linkje onder in haar handtekening...  ;)
Door Lil
#2008049
[quote="Limpy"]
Bij haar dus, zie het linkje onder in haar handtekening...  ;)
[/quote]

ok!  :D ;D

Ik kon dit weekend alleen mobiel en dan zie ik geen linkjes  ;) :)
Gebruikersavatar
Door choopy
#2008094
[quote="Lil"]
ok!  :D ;D

Ik kon dit weekend alleen mobiel en dan zie ik geen linkjes  ;) :)
[/quote]

Je hebt een pb!
Gebruikersavatar
Door nova
#2009593
Jij geeft  geen schapenvlees waar vetresten aanzitten?

Ik  heb lamsstaarten van Jolanda, en daar zit een laagje vet op.
Zou een ideaal hapje zijn voor  jouw hondjes, een half staartje of zo 
Ik  snij er zelf  het meeste vet van weg voor ik voer, mn honden gaan me anders te hard in gewicht
Door strell
#2011683
Waarom zou je schapenvet geven? Ik ben pas een beginnende hondenbezitter, dus vandaar!
Door Lil
#2011758
Jawel ik geef lamsstaart en boris krijgt zonder vet en cay krijgt extra vet ;) ik zoek alleen wat voor de oudste poezel; zei eet geen vet. En is juist degene die het goed kan gebruiken.

Schapenvet geef ik voor een betere vach t en ik heb een nerveus hondje. Dat wat mag aankomen en een oudere super magere poes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door