Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marchje
#2003890
Of zijn het nou vliegen? Nagoed...

Ik had gister dus een al aangebroken zak kipkarkassen uitgehaald en op de vriezer gelegd om ze later mee naar binnen te nemen. Dat ben ik dus vergeten en ik bedacht me dat vanavond om half 7. Ik ging dus snel de karkassen halen maar ze zaten onder de eitjes van een mug/vlieg (zo'n dikke zwarte haha).
Heb ze maar in de kliko gegooid, maar achteraf had ik ze misschien ook wel af kunnen spoelen? Wat denken jullie, had dat gekund? En hoeveel kwaad kunnen die eitjes eigenlijk?
Door *Natasja*
#2003918
Ik hoop voor jou dat de kliko snel geleegd wordt, anders lopen de eitjes binnenkort naar buiten  ;) Volgende keer zou ik het even in een afgesloten zak doen en invriezen tot de kliko geleegd wordt.
Door Esther Q
#2004098
Dat zullen wel vliegeneitjes geweest zijn, want muggen leggen hun eitjes in het water. De eitjes op zich zijn niet schadelijk (wij mensen kunnen ze ook eten :-X) en een beetje rottend vlees kan een hond meestal ook prima aan. Ik denk dus dat je het zonder afspoelen nog wel had kunnen voeren :)
Door Marchje
#2004114
*Natasja* schreef: Ik hoop voor jou dat de kliko snel geleegd wordt, anders lopen de eitjes binnenkort naar buiten  ;) Volgende keer zou ik het even in een afgesloten zak doen en invriezen tot de kliko geleegd wordt.
Die wordt vandaag geleegd, zo slim ben ik dan weer wel ;) ;D
#2004160
Had je best kunnen geven hoor. Hoe vaak die van mij niet al een restje kattenbarf dat ik buiten was vergeten met eitjes en al hebben opgesmikkeld! 't Is allemaal proteïne, is het motto van mijn drietal! ;D
Gebruikersavatar
Door choopy
#2004624
Hier had ik ze van de week op het vlees in de droger zitten. (terwijl die dus aan stond) Vliegen vlogen er zo in en hebben er dus hun eitjes opgelegd. Ik heb het wel aan de kliko gedoneerd. Misschien dat ze er niks van krijgen, maar vind het zelf niet echt een lekker idee.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#2007167
Honden malen er niet om hoor. eitjes al helemaal niet. Vliegen worden hier gevangen en smakelijk opgepeuzeld door die van mij. Ik had het dus gewoon gespoeld en gevoerd. Heb ik ook wel eens met schapenpens gedaan waar net uitgekomen vliegenmaden in zaten. ach honden eten ook graag iets wat voor een mens al te ver heen is. Zij vinden het een lekkernij waar ze absoluut niet ziek van worden. daarom zie ook wel bij honden die in de tuin mogen eten, dat ze iets van het voer begraven omdat het nog niet rijp genoeg is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door