Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rianne145
#2006736
Zaurak niest af en toe (met consumptie) hij is verder niet ziek maar kan ik iets natuurlijks gebruiken om hem een zetje in de goede richting te geven? Hij heeft net een antibiotica kuur achter de rug dus het zou heel fijn zijn als ik dat kan vermijden. Hij is geënt maar ja, dat zegt ook niet zo heel veel. Ik heb de zoekfunctie gebruikt en daar las ik iets over zilver coi nog wat (sorry  :)) Mien heb ik ook horen niezen vanmiddag maar niet zo erg als Zaurak. Hij niets flink ongeveer ieder uur (?)
Door mirdj
#2006758
In deze periode lopen die van mij ook altijd licht te snotteren (met consumptie). Ik geef ze verder niets extra's, ze zijn er hier met een week of 2 meestal helemaal over heen en dan hoor ik ze niet meer tot de herfst.
Door Rianne145
#2006765
[quote="beesteboelmona"]
Je bedoelt colodiaal zilver?
Dat is een natuurlijke vervanger voor antibiotica.
[/quote]

Ja, die, dank je wel. Is dat handig om in huis te halen misschien?
Door beesteboelmona
#2006770
[quote="Rianne145"]
Ja, die, dank je wel. Is dat handig om in huis te halen misschien?
[/quote]

Ik vindt het zowiesoo een nuttige aanvulling op het medicijn kastje.
Het heeft mij al meerdere AB kuurtjes van de DA gescheelt en ook voor mezelf vindt ik het een erg goed product bij bijvoorbeeld blaasontstekingen.
Door Rianne145
#2006771
Hoe krijg ik dat er in dan? Ze drinken hier nauwelijks, kan ik dat gewoon in zijn bek druppelen?
Of in een pipetje oplossen in water?
Laatst gewijzigd door Rianne145 op vr 06 mei 2011, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2006803
Klinkt als niesziekte.
Bij een volwassen kat die niet overdreven ziekelijk is, kan dat weinig kwaad en komen ze er meestal zelf wel overheen. In gevallen van minder gaan eten, groen/geel snot uit neus of ogen, koorts, zweren in de bek, ontstoken ogen, etc wel even naar de dokter zou ik zeggen.

[quote="mirdj"]
In deze periode lopen die van mij ook altijd licht te snotteren (met consumptie). Ik geef ze verder niets extra's, ze zijn er hier met een week of 2 meestal helemaal over heen en dan hoor ik ze niet meer tot de herfst.
[/quote]

Zeg je nu dat die van jou toch wel 2x per jaar nies hebben?
Ik vind dat best veel, Ot en Sien hebben dat helemaal niet.
Door mirdj
#2006819
Klopt. Ze hebben allebei in het asiel een paar jaar geleden een hele heftige vorm van niesziekte opgelopen. Max heeft toen 2 hele zware AB kuren gehad en Snoepie eentje. De weerstand was al verlaagd doordat ze in het asiel zaten en al een paar jaar niet waren geënt. In overleg met het asiel en de DA van het asiel heb ik ze toen eerder hierheen gehaald dan eigenlijk de bedoeling was, maar of ze nou in een vreemd asiel of vreemd huis zitten maakte op dat moment niet uit behalve dat het hier in huis rustig was. Ze bleven onder controle bij de DA van het asiel tot ze van de niesziekte af waren en zijn hier eigenlijk heel snel opgeknapt.

Er zijn altijd 1 of 2 weken in de lente en herfst dat ze licht lopen te snotteren en niezen met consumptie. Bij het niezen moet je dan aan 1 of 2x per dag denken. Dat is iets dat ze aan die periode hebben over gehouden en Snoepie heeft daarnaast bijna het hele jaar door tranende/vieze ogen en af en toe een lichte oog infectie die ik met gekookt water kan behandelen. De DA ziet er geen kwaad in zolang het maar bij deze lichte vorm blijft, krijgen ze andere symptomen moet ik uiteraard wel met ze langs komen. De DA geeft ze geen AB als het in de vorm is zoals ze het hier hebben, het geeft ze alleen maar stress om naar de DA te gaan dus als het niet nodig is ga ik ook niet.
Door *Yvje*
#2007013
Axl heeft ook meestal 1 a 2 keer per jaar niesziekteinfectie. T'was de vorige keer zo erg dat ik hem
een week heb moeten dwangvoeren met ad voer omdat hij zo'n keelpijn had dat ie echt niets at.
Ik wil ook wel kijken naar iets wat beter is dan ab want meneer raakte de vorige keer wel in
de diarree ervan .. wil ook wel wat meer weten over dat zilver .. of iets anders
wat ik misschien ter preventie kan geven ofzo.. of gewoon als ik merk dat ie wat niest of een gekke stem krijgt
of wat meer speekselt. Ik ren liever niet meteen naar de DA omdat ik dan meteen een ab krijg ..

Weet iemand trouwens of je colloidaal zilver samen mag geven met Lyseng en Echinacomplex van www.huisdierendokter.nl ?
Laatst gewijzigd door *Yvje* op za 07 mei 2011, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door beesteboelmona
#2022377
[quote="*Yvje*"]
Niemand ?
[/quote]

Als hij al  wat niest of vreemd gaat mauwen in het dus niet prefentief maar gewoon een vroeg stadium.
Dus dan kun je heel goed colodiaal zilver geven.
Want in een vroeg stadium is het beter te behandelen dan wanneer het al ver gevorderd is.
Echt prefentief dus als hij harstike gezond is zou ik eerlijk gezegd niks geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door