Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lewis
#1983632
Hoi allemaal,

Sinds vorige week staan mijn beide dobers dus op 50/50 wat betreft brokken/KVV. Ik moet zeggen dat het me super bevalt en als er geen gekke dingen gaan gebeuren (teefje staat op elimineringsdieet lam/rijst ivm voedingsallergie) dat we hoogstwaarschijnlijk 100% gaan switchen naar KVV. Vooralsnog merk ik vooral aan de glimmende zachte vacht en de ontlasting hoe ontzettend goed het gaat.

Nu heb ik de laatste tijd om de dag mijn honden visolie bijgevoerd.

Ik vroeg me af of ik dat bij het voeren van KVV ook moet blijven doen. Of is het genoeg als ik 1 maal per week zalm(koppen) voer? De teef heeft best redelijk slechte huid (veel schilfers) en wat kale plekken.

Wil niet het risico op een vitaminenoverschotgedoetje...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1983643
[quote="Lewis"]
Hoi allemaal,

Sinds vorige week staan mijn beide dobers dus op 50/50 wat betreft brokken/KVV. Ik moet zeggen dat het me super bevalt en als er geen gekke dingen gaan gebeuren (teefje staat op elimineringsdieet lam/rijst ivm voedingsallergie) dat we hoogstwaarschijnlijk 100% gaan switchen naar KVV. Vooralsnog merk ik vooral aan de glimmende zachte vacht en de ontlasting hoe ontzettend goed het gaat.

Nu heb ik de laatste tijd om de dag mijn honden visolie bijgevoerd.

Ik vroeg me af of ik dat bij het voeren van KVV ook moet blijven doen. Of is het genoeg als ik 1 maal per week zalm(koppen) voer? De teef heeft best redelijk slechte huid (veel schilfers) en wat kale plekken.

Wil niet het risico op een vitaminenoverschotgedoetje...
[/quote]

In visolie zitten geen vitaminen die overgedoseerd kunnen worden, of je moet levertraan geven, maar dat valt meestal niet onder de noemer "visolie".

Zoals jij het omschrijft zou IK de olie voorlopig handhaven totdat je volledig op je gewenste menu zit en dan kijken wat er gebeurd als je het visoliegebruik rustig afbouwd. Vaak als er echt sprake is van wat huid-of vachtproblemen dan is alleen een vismaaltijd niet voldoende.
Door Tante B
#2005454
Mijn oude hond had ik overgezet op een light smaakje, maar hij kreeg na een tijdje veel jeuk en haarverlies. Nu geef ik hem op aanraden van de DA een paar keer in de week wat vis- of lijnzaadolie erbij en binnen twee weken was hij van de jeuk af en zijn vachtje glanst nu weer (voor zover dat kan met 12 jaar ;-)) Hij krijgt het al ruim een jaar en ik heb geen problemen gemerkt, mooie vacht, mooie poep.
Door nienk
#2005687
zeker omdat je met haar aan het elimineren bent zou ik de visolie blijven geven. als je nu er mee stopt, en er veranderd iets in haar klachten, dan weet je niet hoe het komt.

ik zou de teef dus zeker geen zalmkoppen gaan geven, hoe ver ben je in je eliminatie dieet?
Door Lil
#2007003
Ik zou een hond die barf/kvv eet geen lijnzaadolie geven. Dat is veel omega 6 en dat krijgen ze al via het voer binnen. Zalmolie is omega 3 en zit veel minder in het voer. Lijnzaad is ook zaad en slechter verteerbaar voor honden. Hier krijgt de hond dus zalmolie en het paard lijnzaad ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door