Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Linda en Kiri
#2006922
Dadelijk me even wassen, aankleden met Kiri wandelen en dan....ligt er een runderstrot op haar te wachten:-) tussen de 500 en 600 gram.... Voor de allereerste keer mag ze echt gaan knagen, knippen en scheuren.. Ben zo benieuwd wat ze ermee doet en wat haar koppie zegt...
Ik wil haar wel vanavond nog een een beetje KVV geven omdat ze gewend is om 2x te eten, zouden jullie dat ook doen? Ze mag inmiddels 600 gram per dag hebben van KVV
Door nienk
#2006949
ooh leuk! ik zou haar vanavond ook nog wel iets geven, zo heel veel is de strot nou ook weer niet. het is niet meer dan haar dagportie, bedoel ik. misschien kan je haar een gedroogd snackje geven, dat ze het idee heeft dat ze wel avond eten heeft gehad. en haar zo laten wennen aan maar 1 maaltijd per dag voeren.
Door Barf
#2006989
Houd je er wel rekening mee dat ze er diarree van kan krijgen ? Hier hebben al mijn honden dat na het eten van een runderstrot dus ik geef er altijd iets van bot bij ;)
Door Linda en Kiri
#2007059
Nou....ze heeft ongeveer de helft op en de rest ging ze begraven. Is er wel ruim anderhalf uur mee bezig geweest :biggrin2:... Heb het inmiddels alweer uitgegraven in terug in de koelkast gelegd.. Ik ga nog een kippennekjes uitleggen voor vanavond, wil niet dat ze diarree krijgt...
@Nienk...Ik vind haar eigenlijk nog wat jong voor maar 1 keer per dag... ze is 17 weken en staat sinds 1 week pas op 2 keer per dag.

Maarreh... na het begraven heeft ze in het gras liggen rollen van de pret :biggrin2:
Door nienk
#2007084
oow ja, ik wist even niet hoe oud ze was.

het begraven kan overigens geen kwaad hoor!

fijn dat ze zo lekker lang heeft liggen knagen, heerlijk hè, je hond zo zien genieten.
Door Linda en Kiri
#2007128
Zekers... Mijn vriend kwam later binnen en hem viel meteen op dat ze zo'n gelukzalige blik in haar ogen had...Kan het even niet laten maar heb een paar fotootjes erbij gedaan.

Ooh is dat voor mij??
Afbeelding
Lekker...met zand..
Afbeelding
Gras is beter:-)
Afbeelding
Effe erbij liggen...wordt er moe van..
Afbeelding
Nu even strotje begraven voordat vrouwtje het opeet.
Afbeelding
OOooeiii dat was lekker, even uitbuiken.
Afbeelding
#2007185
He dat is altijd leuk om te zien zeker als je weet dat er hier een rottweilerreutje loopt van 19 weken.  Onze Gizmo is vorige week ook begonnen met echt zelf knagen en kreeg gisteren voor de eerste keer een ganse lap pens.  Nou...hij heeft er ook best wel werk mee gehad.  Bijna 3 kwartier over één lap  :o  Zijn tandjes kregen echt een grondige schoonmaakbeurt.  Hij zat me zelfs even aan te kijken van" Nou moe, wat moet ik hier nu mee, ik krijg er geen stuk van af  :P "
Verder kreeg hij ook al kippekarkas en ook dat knaagt hij mooi rustig op zijn gemak  ;D  Als je dan weet wat een slokop hij vroeger was  ???

Zou dat typisch voor een rottweiler zijn zo met gans de buik open en bloot gaan liggen, Gizmo doet dat hier bijna altijd.  Dacht even dat hij gewoon lekker wou laten zien hoe mannelijk hij was  :biggrin2:

Zo te zien is ze ook best al groot... Gizmo was vorige zondag 48 cm en woog 22 kilo.  We wegen hem elke zondag en ik vermoed dat er toch terug een 2tal cm bij zal zijn en zeker 2 kilootjes er bij. 
Door Linda en Kiri
#2007218
Veerle-scrappyToo schreef: He dat is altijd leuk om te zien zeker als je weet dat er hier een rottweilerreutje loopt van 19 weken.  Onze Gizmo is vorige week ook begonnen met echt zelf knagen en kreeg gisteren voor de eerste keer een ganse lap pens.  Nou...hij heeft er ook best wel werk mee gehad.  Bijna 3 kwartier over één lap  :o   Zijn tandjes kregen echt een grondige schoonmaakbeurt.  Hij zat me zelfs even aan te kijken van" Nou moe, wat moet ik hier nu mee, ik krijg er geen stuk van af  :P "
Verder kreeg hij ook al kippekarkas en ook dat knaagt hij mooi rustig op zijn gemak  ;D  Als je dan weet wat een slokop hij vroeger was  ???

Zou dat typisch voor een rottweiler zijn zo met gans de buik open en bloot gaan liggen, Gizmo doet dat hier bijna altijd.  Dacht even dat hij gewoon lekker wou laten zien hoe mannelijk hij was  :biggrin2:

Zo te zien is ze ook best al groot... Gizmo was vorige zondag 48 cm en woog 22 kilo.  We wegen hem elke zondag en ik vermoed dat er toch terug een 2tal cm bij zal zijn en zeker 2 kilootjes er bij. 
Misschien is het idd iets rottie eigen? Toen ik laatst haar nekjes gaf, lag ze ook zo op haar rug. (nadat ze even had gerold). Trouwens, ze ligt wel vaker zo. Ook als ze gaat slapen... is geen gezicht hahahaaa..stoere rottie :biggrin2:

Maar helaas is Kiri nog niet zo groot. Ze heeft enorm te kampen gehad met ondergewicht. Kun je het voorstellen?? 8 weken en 3 kilo,  11 weken en nog net geen 5 kilo zijn. Dat gemuts ook met haar brokjes. Met 12 weken zijn we overgegaan op KVV en sindsdien groeit ze goed en heeft zelfs al 1.5 kilo ingehaald (van de 6 kilo ondergewicht) Afgelopen woensdag (onze weegdag) woog ze 12.3 kilo, ze is nu 17 weken. Maar ze groeit mooi, niet te snel, is niet te mager, gewoon wat rank.
Ik wil haar graag op meer barf zetten maar mijn vriend vind dat nog maar eng. Gelukkig zag hij wel toen hij vanmorgen binnen kwam dat ze heel gelukkig keek..... (maar dan wel straal  langs de voortuin lopen waar ik meer als 10 emmers onkruid had gehaald >:() Ik hoop dat hij door Kiri's gelukkige smoeltjes ook mee over turnt naar Barf. Zolang hou ik het op een dag per week als knabbeldag.

Maar hoeveel pens heb jij Gizmo gegeven??? En is hij daar niet van aan de diarree gegaan???? Heb je trouwens ook al een sardientje geprobeerd? Ik wil haar morgen als extraatje een sardientje geven. Sorry, zijn wel ineens heel veel vragen.
#2007247
:o  :o Dat is inderdaad een serieus probleem geweest dat ondergewicht. Nou is het wel zo dat onze Gizmo de zwaarste en grootste was van het nest  ::) Maar op 8 weken toen hij hier aankwam woog hij toch al 5,3 kg en bij de DA woog hij zelfs meer dan 6 kilo.  En er is natuurlijk een verschil tussen een teefje en reutje en niet elke hond is natuurlijk ook hetzelfde.
De penslappen hebben we hier gesneden op ongeveer 300 gram per stuk.  Hij heeft er wel ook bot bij gekregen. Maar ik heb niets speciaals opgemerkt aan zijn ontlasting hoor...mooi drolleke  :biggrin2: Hij eet wel ongeveer 1,2 kg per dag aan barf en eet dat nog in drie keer per dag.
Gizmo heeft hier nog geen sardien gegeten maar wel al eens makreel.  De eerste keer dat hij vis kreeg vond hij het niet het van het.  De keer daarop heeft mijn ventje de vis vastgehouden en heeft hij hem zo stukje per stukje opgegeten.Vorige week hebben we hem dan in schijfjes gesneden en er bij gedaan en toen at hij hem zonder problemen op...  Morgen staat er voor hem ook terug vis op het menu  :D

Dat slapen met de poten open en buik bloot...jaa dat is hier inderdaad ook meerdere keren per dag.  Op zijn blog zie je hem ook zo liggen toen hij hier 1 of 2 dagen was... http://dagboekgizmo.blogspot.com/
#2007293
Linda en Kiri schreef: oooh wat een leuke foto's... en wat een mooi manneke zeg. Wat kijkt hij mooi op bij de aandachtsoefening. Echt een prachthondje.
Ja he  ::) elke dag opnieuw smelt ik als hij me aankijkt, net als bij Nena  :biggrin2:
Door millyckk
#2007297
Fijn he, als je hondje zo ligt te genieten! Die KVV gaat vast de deur uit als vriendlief hier een aantal keren getuige van is :D

Vraagje: wat ligt er nu rechts naast de strot in de voerbak? Of is het een deel van de strot?
Door Linda en Kiri
#2007305
Een deel van de strot. Ik wist niet dat ze de strot in 2 delen hadden gemaakt. Daar kwam ik pas achter toen het geheel was ontdooid en een springende blije hond naast me had staan. Dus dan maar allebei geven:-). Samen rond de 500/600 gram dus dat kon wel.

En het klopt, het is echt zoooo genieten als ze lekker zit te eten. Toen met de brok was het wel anders. Ze at het meer mechanisch, leek wel. Mondje vol en weer weglopen. Sinds vers zie ik haar echt genieten van datgene wat ze krijgt en zo hoort het ook. Ik merk zelf ook het verschil als ze KVV krijgt of Barf. Vooral de blik in de ogen na een gedeelte Barf maaltijd. Maar wat ze van de twee ook krijgt, ze komt altijd even 'vertellen'  dat ze lekker heeft gegeten. Komt dan even tegen je aan zitten en je krijgt een likje op je hand of gezicht.. Smelt...

Zodra er een grotere vriezer komt, heeft denk ik vriendlief niet meer zoveel te vertellen :biggrin2:. Tot die tijd doe ik mijn best dat hij zoveel mogelijk gelukkige Kiri blikken toegeworpen heeft gekregen en dat hij barf als normaal beschouwd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door