Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lillebill
#2006401
Ik voer mijn katten nu ongeveer een halfjaar carnibest en smulldier.. Ze eten het opzich redelijk maar ze vallen af?! Vooral mijn twee poezen worden maar niet dikker.. Wat kan ik doen/geven om ze wat dikker te laten worden?
Ze zijn nooit dik geweest en ook nooit goede eters ook niet toe  ik ze Cats' lovers gold of orije gaf.. Maar nu worden ze wel wat te dun.. Het zijn jonge katten tussen de 1 en 2 jaar oud.. En door de dierenarts gezond verklaard..
Ze komen alleen buiten in de tuin dus muizen vangen enzo kunnen ze niet.. Krijgen ze dan toch iets te kort? Kippennekjes enzo eten ze ook niet..
Iemand tips?
Door Limpy
#2006402
Welke smaken voer je nu?
Je zou ze anders eens de wat vettere diersoorten als eend en lam kunnen geven.

En anders de hoeveelheid een klein beetje opschroeven?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2006407
Ja, meer geven. Vettere diersoorten heb ik alleen de ervaring mee dat er plattere drollen komen, maar bij anderen werkt het vaak wel.
En door het verliezen van de wintervacht lijken ze ook nog eens slanker.
Door Lillebill
#2006440
Eend krijgen ze soms al maar lam nog niet.. Zal dat is kopen..
En meer geven is geen optie want ze laten nu al een deel staan :(
Heb net kuikentjes gekocht kijken of ze dat willen eten.. Alleen nu moet ik er nog aan wennen.. Brr maar goed moet er wat voor over hebben hè..
Door Rianne145
#2006620
koekje schreef: En door het verliezen van de wintervacht lijken ze ook nog eens slanker.
Dat heb ik ook, al ik Mien nu aan kijk schrik ik er iedere keer weer van hoe dus ze lijkt in haar zomervachtje :)
Door *Yvje*
#2007005
Ik heb Axl dikker gekregen door hem zo'n zakje van Royal Canin Convalesence te geven ieder dag een schoteltje.
Das van dat poeder. Heb die tip gekregen van een cattery, werkte erg goed. Beetje mengen met Gourmet gold en
wat water en het ging zo naar binnen.. hier werkte meer geven niet, hij wou niet nog meer eten ..
Gebruikersavatar
Door koekje
#2007108
Zijn dat geen elektrolyten voor als ze uitgedroogd zijn of astronautenvoer bij ziekte?
Sommige catteries raden aan om de kat gekookte macaroni te geven. Daar worden ze zeker dikker van als ze het eten en er geen diarree van krijgen. Maar dikker door vet en niet door spieren en meer botmassa.
Door *Yvje*
#2007123
Het wordt idd ook vaak gebruikt bij katten en honden en fretten die herstellen van een ziekte,
er zitten meer voedingsstoffen en calorieën in .. je hebt het ook in blikjes, heb ik gebruikt toen Axl
niets wou eten om te dwangvoeren, die zakjes zouden alleen wel weer beter zijn geloof ik dan de blikjes.
Door Lillebill
#2007410
Maar is dat spul dan niet slecht voor ze?
Ik heb kuikens gehaald en me magerste poesje vind t heerlijk! Dus nu eet ze teminsten weer wat! Daar ben ik al heel erg blij mee. Iemand zei tegen mij dat ze ook dikker worden van kattenmelk. Klopt dat?
Door *Yvje*
#2007565
Lijkt mij niet, je met het natuurlijk niet maanden lang gaan gebruiken .. ik heb Axl ook iets van 6 maanden erop gehad.
Iedere dag een schoteltje af ik hem .. gelukkig eten ze ook kuikens !! Hier worden ze niet dikker van kattenmelk.
Door Mevroi Kruim
#2007685
Dit vind ik voor ingredienten in Convalescence Support

Ingrediënten:
Melkeiwit, plantaardige olie, moutextract, eipoeder, mineralen,
maltodextrine, plantaardige vezels, soja-lecithine, taurine, Fructo-
Oligo-Sacchariden, Tagetes (Afrikaan) extract (bron van luteïne),
lycopeen, bèta-caroteen.
Gemiddelde analyse:
Ruw eiwit: 42%, ruw vet: 25%, ruwe as: 6,2%, ruwe celstof (vezel): 2,7%,
vocht: 4%, energiewaarde: 473,4 kcal/100g, vitamine A: 10000 IE/kg,
vitamine D: 1000 IE/kg, vitamine E: 600mg/kg, totaal koper 16 mg/kg.

Ik word daar niet blij van. Melkeiwit, plantaardige olie, moutextract ... moet dat kattenvoer wezen? Als mijn katten ei nodig hebben krijgen ze gewoon een ei en geen eipoeder. Suiker (maltodextrine) vind ik ronduit slecht voor een kat.
Door *Yvje*
#2007726
Tsjaah, zoals ik al zei, ik zou het niet maandenlang blijven geven maar
voor een aantal week kan echt geen kwaad hoor .. k'ben blij dat
ik het wel heb gedaan, helemaal toen ie niet lekker was, hij is er flink van opgeknapt.
Door Mevroi Kruim
#2008489
*Yvje* schreef: Tsjaah, zoals ik al zei, ik zou het niet maandenlang blijven geven maar
voor een aantal week kan echt geen kwaad hoor .. k'ben blij dat
ik het wel heb gedaan, helemaal toen ie niet lekker was, hij is er flink van opgeknapt.
Tja, je weet dus niet of hij niet ook opgeknapt zou zijn zonder dat spul. Da's altijd het probleem met dit soort dingen helaas.
Door *Yvje*
#2009077
T'is het proberen iig waard ! Ik heb maanden lang van alles geprobeert om hem dikker te krijgen ..
toen ik dit spul gaf begon ie pas aan te komen dus ik denk dat dit spul wel heeft geholpen ..
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door