Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door muppie en co
#2006018
hallo
vandaag te horen gekregen dat mijn hond hypoglycemie heeft. Ze krijgt carnibest diabetes.

kan ik haar gewoon carnibest diabetes blijven geven? de dierenarts had het erover dat ik haar macaroni erbij moet gaan geven, terwijl ik op het internet lees dat je bij hyperglycemie juist geen koolhydraten mag geven.

groetjes Sandra
Door Lizzy
#2006218
Maar, heeft je hond suikerziekte? Wat zijn de verschijnselen van hypoglycemie bij jouw? Heeft de DA dit vastgesteld dmv bloedonderzoek? Urine onderzoek?

Hier kun je wat meer over hypoglycemie bij de hond lezen: http://www.pet-diabetes.be/dog-diabetes ... ycemie.asp. En zo'n aanval van te lage bloedsuikerspiegel is dus gevaarlijk en daarbij wordt glucose/druivensuiker, etc. gegeven. Dat is dan bij een aanval. Ik zie niet zo goed waarom je pasta aan de Carnibest zou toe moeten voegen?

Maar waarom krijgt jouw hond Carnibest diabetes?
Door muppie en co
#2006666
ik ben begonnen met carnibest diabetes omdat ze gevoelige darmen heeft en aangezien ik al veel voeding heb uitgeprobeerd kwam ik uit bij de carnibest diabetes waar ze het tot nu toe het beste op doet.

Nee ze heeft geen diabetes. ik was bij de dierenarts voor een algehele checkup en ze heeft haar toen bloedgeprikt voor een aantal zaken o.a. haar glucose, die was toen ontzettend laag 1,6. Aan de hand van de klachten en de veel te lage glucose waarde gaf de da aan dat het wel eens hypoglykemie kon zijn. Ik ben toen met een glucose meter haar waarden zelf thuis gaan meten. na twee dagen heb ik de da teruggebeld met de uitslagen en die waren bevestigend voor de diagnose hypoglykemie. Haar waarde schommelen tussen de 2,3 en 4,3, waarvan ze de meeste tijd beneden de minimale waarde van 3,9 zitten.

aan het gedrag van mijn hond merk ik als er een hypo aankomt, ze wordt onrustig, nerveus en met de glucose meter kan ik nu dus precies nagaan waardoor ze onrustig wordt beneden de 3,7 verandert haar gedrag.

het rare is dat ze ongeveer 5 keer per dag te eten krijgt (heeft ze altijd al gekregen) en nog kan ze haar bloedsuiker niet op peil houden. Ik geef haar nu dus tijdens zo'n aanval druivesuiker maar aangezien dit maar een half uur werkt gaf de dierenarts aan dat ik haar dan pasta moet voeren, omdat dat haar langer van glucose zou voorzien (langzame suikers had ze het over..)


ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is....
Door huisman
#2086720
da heeft gelijk, druivesuikers worden snel opgenomen in het bloed, maar het glucose gehalte daalt ook weer snel, het geeft ahw een boost. Langzame suikers werken langer door ahw. Misschien moet er inderdaad verder onderzoek gedaan worden naar de oorzaak
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door