Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nynke
#2004769
Ik heb de luchtgaten van het deksel van de droogmachine en ook de luchtaanzuiggaten aan de onderkant bedekt met vliegengaas, zodat die niet binnen kunnen komen om eieren op het vlees te leggen.

Ik las in een ander topic dat iemand vliegeneitjes op het te drogen vlees had, vandaar dat ik het maar even zeg  :) :)


Misschien zijn er meer mensen met handige tips ??
Gebruikersavatar
Door pike
#2005030
Hmmm, ik heb hier wel eens dat de vliegen naar binnen gaan, maar ik  heb nog nooit eitjes gehad. Daar komen ze blijkbaar niet aan toe, ze gaan namelijk dood als ze eenmaal binnen zijn. Ik vind het wel een goede tip, ik heb er liever geen vliegen in, maar bij mijn droger gaat dat denk ik niet zo goed, ik heb alleen gaatjes in het deksel en dat is niet vlak. Maar iets maken van gaas om er over heen te zetten zou ook een mogelijkheid zijn. Een soort van grote stolp maar dan van gaas. Wat houtjes aan elkaar freubelen en er gaas over spannen? 
Gebruikersavatar
Door koekje
#2005055
Grote kubus timmeren. Dan de wanden van de kubus (onderste wand vrijlaten, of een deurtje van maken) bedekken met horrengaas.
Drogen jullie allemaal buiten dan? Hier komt over 4 weken ook een droger, maar ik zal denk ik gewoon in de keuken op het aanrecht drogen. Ik heb zelden tot nooit vliegen in huis.
Door Martine-Tom
#2005061
Ik heb de Bomann maar ik zou niet weten hoe vliegen daarin moeten komen ???
Ik droog in de schuur en de laatste keer stond de deur open, het enige wat ik zag was een roedel heel gefrustreerde vliegen omdat ze wat lekkers roken maar er niet bij konden, ze zaten allemaal op het deksel maar konden er niet in ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#2005072
koekje schreef: Grote kubus timmeren. Dan de wanden van de kubus (onderste wand vrijlaten, of een deurtje van maken) bedekken met horrengaas.
Drogen jullie allemaal buiten dan? Hier komt over 4 weken ook een droger, maar ik zal denk ik gewoon in de keuken op het aanrecht drogen. Ik heb zelden tot nooit vliegen in huis.
Ik droog in de schuur. Hij staat doorgaans 's nachts te draaien als de vliegen niet actief zijn. Wat 's avonds nog in de schuur vliegt als ik hem aanzet wordt gemept, maar ik mis altijd wel wat vliegen of ze komen nog snel naar binnen als ik er uit ga. Ik vind in elk geval meestal wel enkele dode vliegen in de roosters.
Ik had inderdaad een kubus zonder bodem in gedachten. Maar ik weet niet of ik het de moeite waard vind om daar tijd in te stoppen.  Zolang ik geen eitjes heb, die paar dode vliegen vind ik geen probleem.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2005084
koekje schreef: Grote kubus timmeren. Dan de wanden van de kubus (onderste wand vrijlaten, of een deurtje van maken) bedekken met horrengaas.
Drogen jullie allemaal buiten dan? Hier komt over 4 weken ook een droger, maar ik zal denk ik gewoon in de keuken op het aanrecht drogen. Ik heb zelden tot nooit vliegen in huis.
Ik had ook zelden tot nooit vliegen in huis totdat ik binnen ging drogen  ;D ;D
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2005093
flodder en dwarrel schreef: mijn stockli is afgelopen zaterdag overleden dus dat droogt ook zo lekker :(
Heb je hem al open gemaakt, vaak hoopt zich vet onderin op waardoor er wat mis kan gaan daar binnen.
Ik heb dat laatst een keer gedaan en zat me een troep (vet) onder bij de draden enzo  :-X
Misschien kun je zo nog zijn leven redden  ;)
Door ien
#2005094
Ik zit me net te bedenken of het misschien een tip is voor degenen onder ons die niet genoeg plek hebben om een hele grote stellage van horgas altijd te bewaren (of hem niet kunnen/willen maken) :  Misschien kan je proberen of een groot formaat waszak om je droger heen past. Je hebt toch van die grote waszakken waarin je fijne was kunt wassen... Ik weet wel dat de grootte van de mazen in deze waszakken heel erg verschillend kan zijn maar als je toevallig toch ergens komt zou je eens kunnen kijken of dat wat is.
Of anders heel fijn geweven vitrage of trouwens ik heb bij Xenos wel eens een soort van horgaasdoek gezien  wat heel flexibel is. Je kunt dan je droger erop zetten en de doek bovenaan dichtknopen (als een soort buidel).
Ik weet niet of het werkt hoor maar ik spui het hier maar even... misschien heb je er wat aan.  :biggrin2:

Ik heb zelf een boman droger en die heeft alleen in de deksel een soort van gebogen spleten. Ik gelloof niet dat daar vliegen doorheen gaan. Heb het tenminste nooit gezien en wij hebben toch echt wel veel vliegen hier buiten/in de garage zitten waar ik altijd droog.
Door lolpugz
#2005107
ik heb ook een bohman en had hem net een hald uur buiten staan toen ik ging kijken en toen ik de deksel opendeed kwamen er toch aardig wa dikke zwarte vliegen uit heb hem toen maar weer binnen gezet ga zeker kijken voor een grote waszak  :biggrin2:
Door ien
#2005161
lolpugz schreef: ik heb ook een bohman en had hem net een hald uur buiten staan toen ik ging kijken en toen ik de deksel opendeed kwamen er toch aardig wa dikke zwarte vliegen uit heb hem toen maar weer binnen gezet ga zeker kijken voor een grote waszak  :biggrin2:
heb je ook deze:

http://www.aximax.nl/catalog/bomann-dr4 ... .html  ???

Afbeelding


ik heb in de mijn nog niet eerder vliegen gezien... hoop dat het zo  blijft  :-\

Maar als ze al door deze spleten komen dan zijn die mazen in die waszakken w.s. ook te groot en gaan ze daar ook doorheen  :-\  Ik denk dat je dan beter kan kijken bij Xenos voor dat flexibele horgaas, als je het te lastig vind om daar steeds zo;n  buidel van te maken, zou je van dat horgaas ook wel een grote zak kunnen maken waar je droger in past  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door