Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door marjan23
#2004210
Ik merk dat mijn reu steeds meer voorkeur krijgt in wat hij wel en niet wil eten (lust)
Het begint met konijn, oké na meerdere malen proberen schrappen we dat van de lijst.
Dan de fazant....oké lusten meer honden niet en dat gaan we nog eens proberen en de tip van Nadia gebruiken om de ingewanden eruit te halen (en het vlees misschien in de groentenmix laten liggen.
Nu blieft meneer de haas ook al niet....klinkt logisch als hij de konijn niet lust.

Het beperkt me nu in mooi bevleesd bot want op dit moment blijft er over eend en kip.
Parelhoen is nog niet aan te komen en lamsribben en geitenribben ook niet op dit moment.

Hebben jullie misschien tips of moet ik het gewoon zo laten?
Heb op zich ondanks dit nog aardige variatie in diersoorten....maar toch :biggrin2:
Door Barf
#2004215
Ik had dat probleem ook met een aantal honden, nu geef ik de dingen die ze niet lusten na een vastendag en warempeltjes, inene lusten ze het dan wel :biggrin2:
Door Nadia
#2004219
Eet hij zijn spiervlees wel normaal? Ik was al aant denken dat hij wellicht pijn heeft? Fazant en haas zijn allebei wild soorten, zou best kunnen dat hij dat niet blieft. Je kunt het evt eens marineren in pens.

Hij heeft het voorheen wel altijd gegeten? Dan zou ik hem een dagje laten vasten (of de helft geven wat ie normaal krijgt) en dan nog eens proberen. Gewoon volhouden, niet eten, terug de koelkast in etc.
Het lijkt erop dat hij idd kieskeurig aant worden is.
Door smulpaap
#2004222
Het zijn natuurlijk wel soorten waar sommige honden nu eenmaal niet van houden . Wat ook nog weleens wil werken is ""gevulde fazant "" geven en er bv pens in doen en het karkas goed laten stinken naar pens .
Door **Jolanda**
#2004235
Hoe vaak voer je per dag? 1 of 2keer? Ik zou er sowieso voor kiezen om in dit geval 1x te voeren per dag.

Als je het idee hebt dat hij echt aan het mutsen is, zou ik eerst datgene voorzetten wat ie het minst graag heeft en als hij dat op heeft de rest pas.
Dan heeft hij namelijk nog goede honger en zal hij het makkelijker eten dan wanneer hij al iets op heeft. ;)

Er zijn honden die minder graag wild hebben.
Maar je konijn zal niet wild geweest zijn.

Bestel de volgende keer gewoon bij SW wat geiten- en lamsribben, dan heb je dat in ieder geval.
Naast dat zijn er ook kalkoennekken, kwartelkarkas en parelhoenkarkas te krijgen. Dus je kunt wel genoeg afwisselen als je wilt.
Door marjan23
#2004249
@ Barf: Dat heb ik dus geprobeerd en dan nog eet hij het niet :-\

@ Nadia: We barf-en nu een maand en fazant en haas is nieuw op het menu. Ik zal het eens proberen met de pens van de week (en het orgaan eruit halen)

@ Jolanda: Ik voer 1 x per dag en in de ochtend krijgt hij eetlepel yoghurt oid voor zijn glucosamine maar dat is een muizenhap op zo'n grote hond.

Zal eens proberen om eerst het vleesbot in de bak te leggen en als dat op is de rest (scheelt dat ik per hond 2 voerbakken heb) en zal de vleesbotten die hij niet blieft in de bak laten ontdooien met pens en/of groentenmix

Als het dan nog niet werkt....dan blijf ik met een hoop haas en fazant zitten (voortaan niet zo hebberig bestellen)
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2004430
Zal eens proberen om eerst het vleesbot in de bak te leggen en als dat op is de rest
Zo doe ik het ook met wilde eend. Want hij eet eerst het spiervlees en orgaan op en dan heeft hij ineens niet meer zo'n trek als er nog wilde eendenkarkas ligt. Wie weet lukt het dan ook.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2004484
Goh
Apart, he wijgert precies dezelfde dingen als hier.
Konijn zijn ze "bang" voor. Fazant is ook maar bleh. Hert is al niet echt. Haas krijgen ze toch op hun menu, maar dat is meteen hetgeen ze het minst lekker vinden. Kaio heeft ook een tijde het niet willen eten opeens, nou kreeg ie het de volgende dag weer terug in zijn bak.  :P Heeft hij het toch maar opgegeten.  :naughty: Maar meneer wilde ook eerst geitenvlees niet eten terwijl geitenrib favoriet is. Samen, eerst geitenrib dan geitspiervlees, eet hij het wel op. Vlgs mij houden onze honden ons ooit wel voor de gek, willen alleen het lekkerste van het lekkerste, de verwende nesten  ;D
Door El budha
#2004488
Bij Budha hielp het om eerst zijn vleesbot te geven met cottage cheese en daarna spier of orgaanvlees. En nu eet hij het vleesbot waar hij voorheen bij liep te miepen zonder moeite op.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2004544
toen we hier ook een week of 5 a 6  barften aten ze ook slechter , leek of ze geen honger/verzadigd waren
Door marjan23
#2005709
Ik heb het gelezen, ga er zeker wat mee doen.
Nu wisselt de hoeveelheden bij hun, de éne dag wat meer dan de andere dag. Maar wel met een kloppend menu voor een week.

Morgen staat er pens op het menu en die heb ik er vast uitgehaald met fazant. Zonder zakje in de ontdooi bak gedaan zodat de penslucht goed in de fazant kan trekken. Morgen de tip van Nadia er ook op toepassen door het orgaan eruit te halen, als me dit lukt :-X
Duimen jullie voor me morgen dat ze het opeten?
Door Daphne&Jayden
#2005718
Jayden wilde de eerste keer ook geen fazantkarkas (fazantenboutjes trouwens wel, dus dat zou ook nog een optie voor je kunnen zijn  ;)) eten, dus ik die organen er uit pulken  :yucky: een hele lading darmen eruit. Hup die aan de kant op zijn eetkleed en wat denk je...meneer snaait die zo naar binnen!!  :o Hup de rest van het orgaan er achter aan en het karkas was ook geen probleem meer.  ;D

Ik duim voor je dat het bij jou ook zal vergaan.. :biggrin2:

En haas is hier echt  :dribble: misschien dat hij aan de wildsmaak moet wennen. Dat was hier eerst ook zo (alleen bij de haas niet), aanhouder wint! Al kan het op den duur toch wel zo zijn dat hij wild gewoon echt :yucky: vindt. Maar aangezien je nog niet zolang barft, zou ik het gewoon vol blijven houden. Heb je al eens wilde eend geprobeerd? Aangezien gewone eend wel gegeten wordt... :)
Door marjan23
#2005725
Heb nu nog 8 kilo fazant in de vriezer liggen en hoop dat hij het gaat eten, vind het anders ook zo zonde.
De haas......daar ligt 4 kilo van in de vriezer en komt volgende week 10 kilo van binnen. Dus hoop gewoon dat hij het gaat eten.
Ik ga in ieder geval van de week als ik weer haas wil geven hem eerst dat geven en daarna pas het spiervlees als hij zijn bak netjes heeft leeggegeten.

Heb ook nog houtduifkarkas liggen.....ben benieuwd :biggrin2:
Wilde eend ga ik een volgende keer proberen. Vriezers zitten te vol op dit moment :-X
Door Daphne&Jayden
#2005730
Haha...jij durft wel risico's te nemen voor een beginnende barfer!!  ;D ;D Dat zijn meteen heftige smaken/geuren!!  :D :D Je houdt niet van half werk hè?? De meesten geven die smaken pas wanneer de honden alle 'beginnerssmaken' goed eten.  :biggrin2:
Op zich is 8 en 14 kilo niet veel voor die kanjers van jou, maar ja als ze het niet eten...dan natuurlijk weer wel.

Houtduifkarkas heb ik nog nooit gevoerd in die ruim anderhalf jaar dat ik nu barf voer. Wilde eend heb ik nog wel, als je een keer wil proberen, dan hoef je je vriezer er niet mee vol te gooien met alle risico's van dien... ::) :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door