Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door choopy
#2004673
Sinds een dag of 3 hoor ik Bora regelmatig niezen. En dan echt een paar keer achter elkaar.
Niet het reverse sneezing, maar echt niezen.
Ze heeft geen snottebellen, heeft er zelf totaal geen last van, maar zelf ben ik wel benieuwd wat het eventueel kan zijn.

Volgende week moet ze voor de Weil enting, maar wil ik het nies verhaal ook even meenemen.

Tevens wordt ze de laatste paar weken steeds feller, snept ze meer, kan volledig "overstuur" raken van andere honden buiten. Ik wil dan ook een keer haar koppie laten onderzoeken. Ze is door moeder natuur al niet goed afgewerkt, misschien dat er in haar koppie ook iets niet helemaal juist is. Ook kan ze de warmte niet goed behappen en gaat ze na inspanning snel wankel lopen.
Hijgen doet ze ook snel, meestal al na 5 minuten, maar dat wordt in de loop der tijd niet erger. Na een half uur agility training hijgt ze ongeveer net zoveel als wanneer we 5-10 minuten bezig zijn.

Wie kan me wat tips geven die ik mee kan nemen naar de DA. Dingetjes waar ik juist even goed moet opletten.
#2004767
Ik zou, zolang je twijfelt over haar gezondheid, geen Weil enting laten zetten. Eerst maar eens uitzoeken wat er nu aan de hand is, het klinkt mij niet fijn in de oren als ik eerlijk ben. Zoals ik het lees zou het ook met stress te maken kunnen hebben, hijgen hoeft natuurlijk niet alleen een uiting van warmte of vermoeidheid te zijn. Misschien kun je een soort dagboek bij houden met de activiteiten, het voer e.d en de gedragingen van Bora. Misschien zie je hier een lijn in.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2004820
DJ en Doerak schreef: Ik zou, zolang je twijfelt over haar gezondheid, geen Weil enting laten zetten. Eerst maar eens uitzoeken wat er nu aan de hand is, het klinkt mij niet fijn in de oren als ik eerlijk ben. Zoals ik het lees zou het ook met stress te maken kunnen hebben, hijgen hoeft natuurlijk niet alleen een uiting van warmte of vermoeidheid te zijn. Misschien kun je een soort dagboek bij houden met de activiteiten, het voer e.d en de gedragingen van Bora. Misschien zie je hier een lijn in.
De enting laat ik sowieso niet zetten als ik niet zeker weet of haar wat mankeert.
Het hijgen bedoel ik alleen in verband met activiteit. Als we gewoon wandelen aan de lijn, vertoont ze dat niet. Dat is vooral als we gaan sporten (agility, frisbee, balletje gooien), wandelen in het bos (dan is ze los).
Ik heb al bijgehouden hoe en wat qua hijgen en daar kwam dus bovenstaande uit. Daar ben ik vorig jaar al mee begonnen, omdat ze toen na activiteit wankel begon te lopen. Niet continu, maar kwam wel regelmatig voor. Voer gerelateerd kan ik er niet uit opmaken.
#2004837
Oh, ik kan je dus niet echt verder helpen :biggrin2:. Ik hoop dat je bij de DA meer duidelijkheid krijgt! O ja, het niezen; hooikoorts?? Het is nu natuurlijk wel op zijn ergst buiten, met die droogte en alle stof en pollen. Ik roep maar wat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door