Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door beesteboelmona
#2004521
Mijn schoonouders gaven eens in de 2 weken smuldier savonds.
Nu weigert een van hun honden brokken te eten hij neemt smorgens een klein hapje en wil verder niks.
Wanneer hij smuldier krijgt dan vliegt hij op de bak af en eet alles op.
Dit gaat nu al een tijdje zo.
Nu had ik vanavond een doos duck voor de katten en zagen ze die handige schijfjes.
Dus zoals het er nu uit ziet gaan ze de eene hond eindelijk op KVV zetten. (als ik teminste geschikte kvv kan vinden)
Dus nu mijn vraag.
Het mag niet vies zijn en je moet het niet hoeven te verdelen.
Het moet dus in verpakingen/schijfen van 100, 200 of 400 gram zitten.
En je moet het bevroren in de voerbak kunnen doen dus geen verpakingen waarvan je het eerst moet laten ontdooien voor het eruit kan.
Daarnaast mag het niet meer dan 2,50 de kilo kosten.
En het moet of thuisbezorgd kunnen worden of in groningen worden verkocht max 30 km van vriescheloo.

Ik weet het veel eisen maarja het zijn dan ook mensen die heilig overtuigd zijn van dat brokken geweldig zijn ook de brokken van 10 euro voor 10 kilo van de dierenwinkel hier.
En dat vlees smerig, onzin, slecht enz is want anders zou de dierenwinkel en dierenarts dat wel verkopen. (vriendlief is gelukig wel helemaal om zinds hij 3 jaar geleden zag hoe onze kat veranderde na de overgang)
Laatst gewijzigd door beesteboelmona op di 03 mei 2011, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
#2004532
Ik zou dan duck adviseren(op de prijs na dan) omdat dat denk ik het minst bloederig is en aangezien het bijna altijd zo is dat mensen hun grenzen toch gaan verleggen komen ze waarschijnlijk straks wel op iets anders uit wat wat meer op vlees lijkt dan duck. Ik was zelf erg fan van darf eko maar ik ben hier verwend want ik woon bij lupa om de hoek. Ik kan dus overal heel makkelijk aankomen.
Door beesteboelmona
#2004534
[quote="Angelique"]
Ze kunnen dan toch smuldier geven? De schijfjes-kvv's zijn volgens mij allemaal duurder dan die 2,50
[/quote]

Smuldier vinden ze dus vies.
Ze doen nu het bakje leeg kiepen en dan regelen de honden het onderling wel.
Ze zien het namelijk als extratje net als koekjes en niet als voer.
En dan moet de eene hond dus 400 gram smorgens en savonds en de andere brokken.

Duck vonden ze inderdaad nog wel kunnen.
Niet zo ideaal als brok volgens hen maar wel beter dan dat de hond verder gaat met zichzelf uithongeren.


Het mag overgens ook in groot verpakingen zijn zolang het maar schrijfjes of blokjes zijn en niet bloederig, vies enz. (grootverpakingen zijn tenslotte goedkoper)
Laatst gewijzigd door beesteboelmona op di 03 mei 2011, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
#2004539
Ik zou ze echt aan de duck zetten dan, is goed verkrijgbaar, niet megaduur en het ziet eruit als karton. Het is altijd beter dan brokken.
Door nienk
#2004546
meeste mensen wennen er uit eindelijk wel aan en gaan steeds verder in wat ze 'vies' vinden. wat ook kan, wel duurder, is katten kvv geven, dat heb je vaak in worstjes van 250 gram. dan hoeven ze het dus alleen uit het worstje te knijpen zoals je met leverworst doet. de hond eet 400 gram brok per dag? 500 gram kvv geven (veel merken zijn er in verpakkingen van een pond) en iets minder koekjes. huppekee.

wel goed dat ze het willen gaan proberen!
Door beesteboelmona
#2004563
[quote="nienk"]
meeste mensen wennen er uit eindelijk wel aan en gaan steeds verder in wat ze 'vies' vinden. wat ook kan, wel duurder, is katten kvv geven, dat heb je vaak in worstjes van 250 gram. dan hoeven ze het dus alleen uit het worstje te knijpen zoals je met leverworst doet. de hond eet 400 gram brok per dag? 500 gram kvv geven (veel merken zijn er in verpakkingen van een pond) en iets minder koekjes. huppekee.

wel goed dat ze het willen gaan proberen!
[/quote]

Hoeveel brok hij eet geen idee maar hij zal zo`n 800 gram kvv per dag nodig hebben.
Het minder vies gaan vinden denk ik niet dat ooit gaat gebeuren.
Ook de andere hond zal nooit op kvv gaan en zodra deze is overleden zal er nooit meer kvv binnen komen.
Ze zijn zowiesoo helemaal voor brok.
En mijn schoonzusje heeft nu een cursus gedaan om pupy cursus te mogen geven en schijnt daar geleerd te hebben dat kvv en barf heel slecht is voor honden en dat er absoluut niet genoeg inzit en dat veel belangrijke dingen alleen in brok zitten.
Dus brok gaat daar nooit weg en kvv wordt nooit aceptabel.

(en het feit dat ik vers voer helpt ook niet gezien ik veterinaire natuurgeneeskunde studeer en dat in hun ogen ook fout en slecht is)

Ofwel het gaat echt om tijdlijke, goedkope, niet vieze ofwel kartonachtige kvv in kleine verpakingen.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2004567
Dan zal het moeilijk worden om ze om te praten naar een goede, verantwoorde kvv. Maar aangezien alles beter is dan brok kun je Rodi nog aandragen. Goedkoop, in vrijwel alle supermarkten verkrijgbaar en van die plakken. Dat het nou niet bepaald de beste kvv ever is weet ik ook wel, maar het blijft beter dan brok. :-X

Waar heeft je schoonzus die cursus gedaan? Werd die cursus soms gesponsord door een grote brok-fabrikant?
Door beesteboelmona
#2004570
[quote="Els en Max"]
Dan zal het moeilijk worden om ze om te praten naar een goede, verantwoorde kvv. Maar aangezien alles beter is dan brok kun je Rodi nog aandragen. Goedkoop, in vrijwel alle supermarkten verkrijgbaar en van die plakken. Dat het nou niet bepaald de beste kvv ever is weet ik ook wel, maar het blijft beter dan brok. :-X

Waar heeft je schoonzus die cursus gedaan? Werd die cursus soms gesponsord door een grote brok-fabrikant?
[/quote]

Oja rodi was ik helemaal vergeten.
Weet jij toevalig ook hoe duur dat is per kilo.

Waar ze die cursus heeft gedaan zou ik niet weten. (heb ik eerlijk gezegd ook niet gevraagd om ruzie te vermijden)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2004574
Ik heb geen idee. Ik voer zelf geen Rodi, maar misschien levert google wat op. En anders morgen even bij je dsz of supermarkt kijken.
Door beesteboelmona
#2004575
[quote="Els en Max"]
Ik heb geen idee. Ik voer zelf geen Rodi, maar misschien levert google wat op. En anders morgen even bij je dsz of supermarkt kijken.
[/quote]

Ik zie net dat iniedergeval via internet rodi duurder is dan duck  in groot verpaking.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2004598
Ook even gekeken:

Bij K9 betaal je voor   8x 1 kg  Duck 9,76  incl. portokosten
                                10x 400 gram Rodi 4,60 incl. portokosten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door