Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2003815
Ik heb Fjurdy in de afgelopen weken groenlipmossel en duivelsklauw gegeven, echter vond ik niet dat er zo heel veel verbetering in zat. Nu had ik nog een paar tabletten rymadyl liggen, daar heb ik hem er vanmorgen een halve van gegeven.
Hij is nu al een stuk vrolijker, wil volop spelen. Vorige week ging hij pootje voor pootje de trap op, zojuist komt hij heel soepel de trap op lopen.
Pijnstilling is volgens mij dus geen overbodige luxe.

Nu heb ik al heel veel gelezen hier maar ik ben er niet echt uit welke pijnstilling ik hem nu moet gaan geven.
Ik lees over previcox, rymadyl, metacam en een goedkopere variant waar ik even de naam van kwijt ben. Ook een middel dat maar 1x per maand gegeven hoeft te worden, maar wat vrij duur is.
Wat is wijsheid, want het is natuurlijk allemaal troep om te geven.

Wel heb ik salisprin in huis, dat wilde ik nu dus nog even gaan proberen, als dat niet helpt moet het dus maar met andere medicijnen, maar welke??
Door sella
#2003834
Dat medicijn 1 keer per maand is troxocil, maar als je previcox iedere dag geeft, ben je per saldo evenveel kwijt als die ene keer per maand pil.
Novacam is de goedkopere versie van de metacam.
Je kan na de salisprin nog cox compositum proberen van nml health.

Buffel kreeg erg slappe ontlasting van de novacam(erg fijn met die lange broekharen)
Met de previcox heeft hij geen last.

Ik vindt rimadyl reteduur en buffel deed er niet veel op qua verbetering.
Door Lizzy
#2004202
tt-tjes schreef: Ik heb Fjurdy in de afgelopen weken groenlipmossel en duivelsklauw gegeven, echter vond ik niet dat er zo heel veel verbetering in zat. Nu had ik nog een paar tabletten rymadyl liggen, daar heb ik hem er vanmorgen een halve van gegeven.
Hij is nu al een stuk vrolijker, wil volop spelen. Vorige week ging hij pootje voor pootje de trap op, zojuist komt hij heel soepel de trap op lopen.
Pijnstilling is volgens mij dus geen overbodige luxe.

Nu heb ik al heel veel gelezen hier maar ik ben er niet echt uit welke pijnstilling ik hem nu moet gaan geven.
Ik lees over previcox, rymadyl, metacam en een goedkopere variant waar ik even de naam van kwijt ben. Ook een middel dat maar 1x per maand gegeven hoeft te worden, maar wat vrij duur is.
Wat is wijsheid, want het is natuurlijk allemaal troep om te geven.

Wel heb ik salisprin in huis, dat wilde ik nu dus nog even gaan proberen, als dat niet helpt moet het dus maar met andere medicijnen, maar welke??
Meloxidyl.

Ik gebruik Meloxidyl voor Pinkel en daarvoor voor Brutus en ik ben er tevreden over. Dat middel dat je 1 keer per maand geeft: dat hielp bij Brutus niet. Maar, dat is echt puur hond afhankelijk want Bo van Henneke doet het er juist weer prima op.

Ik zou zelf niet gauw naar Rimadyl grijpen maar verder moet je het op je hond uitproberen.

Oh, ik geef er wel groenlipmossel bij om de maagwand te beschermen.
Door tt-tjes
#2004569
Lizzy schreef: Meloxidyl.

Ik gebruik Meloxidyl voor Pinkel en daarvoor voor Brutus en ik ben er tevreden over. Dat middel dat je 1 keer per maand geeft: dat hielp bij Brutus niet. Maar, dat is echt puur hond afhankelijk want Bo van Henneke doet het er juist weer prima op.

Ik zou zelf niet gauw naar Rimadyl grijpen maar verder moet je het op je hond uitproberen.

Oh, ik geef er wel groenlipmossel bij om de maagwand te beschermen.
Die bedoelde ik.
Rimadyl was de enige echte pijnstiller die ik in huis had, ik heb hem er ook maar een halve van gegeven en 's avonds een capsule salisprin.
Groeplipmossel krijgt hij ook elke dag, en vanaf vandaag 2x daags een capsule salisprin. Vanavond was hij als een dolle in de tuin aan het spelen met Chendo. Hij had er duidelijk plezier in. Ik hoop dat dit voorlopig afdoende helpt. Anders zal ik bij de DA informeren voor meloxidyl.
Zijn dit tabletten of is dit vloeibaar?
Laatst gewijzigd door tt-tjes op di 03 mei 2011, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
#2004584
Nox krijgt troxocil en dat gaat erg goed.
Maar zij heeft nog niet zo heel veel pijn klachten en krijgt ook nog een lage dosering. Met deze dosering blijft ze haar lijf goed gebruiken en doet ze nog net zo maf als anders.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2004587
Ik zou een varaint van meloxicam (metacam, novacam, meloxydil etc) geven, de meeste honden doen het daar erg goed op en het is redelijk te betalen. Ik vind rimadyl de minst goede pijnstiller die er is, ik vind hem minder potent en veel honden krijgen er op den duur maagproblemen van.
Door hannabelgje
#2004644
Frank is begonnen met metacam maar die werkte op het gegeven moment niet goed meer, nu krijgt hij carprodyl wat volgens mij hetzelfde is als rimadyl en dat is veel duurder maar hij doet het er veel beter op dan op de metacam. Wat is er niet goed aan rimadyl qua pijnstiller? Alleen het maagverhaal?
Door DJ_Doerak_Tucker
#2004765
DJ krijgt ook Previcox, de eerste 3 maanden heb ik hem een hele tablet gegeven, nu krijgt hij een halve en kijk ik hoe hij het daar op doet. Scheelt weer de helft in de kosten elke maand als dit werkt! ;) DJ is een stuk vrolijker en actiever geworden, speelt weer meer met Doerak, is brutaler in zijn spel (is voor hem positief :biggrin2:) en hij mankt niet meer tijdens wandelingen, zelfs niet na een uur of anderhalf. Wij zijn tevreden!
Door Elvira
#2004844
Metacam hielp bij Zingaro niet. Hij heeft 1½ week geleden die pil gekregen die je 1x per maand moet geven (schrok wel van de rekening, hij weegt 45 KG, dus krijgt de zwaarste tabletten). Het zou nu moeten gaan helpen, maar hij is gisteren geopereerd, dus dat is moeilijk. Hij liep gisteren wel vrij vlotjes de kliniek in.
Door tt-tjes
#2016732
Fjurdy heeft een paar weken Rimadyl gehad, maar ik vond dat dit niet voldoende werkte, bovendien werd hij er behoorlijk sloom van. Na overleg overgestapt op Previcox.
Vanmorgen had ik hem niets gegeven omdat ik wist dat de Previcox vanmiddag binnen zou komen. Hij sjokte met wandelen als een oud ventje achter me aan vanmiddag.
De previcox lag op de mat toen ik thuis kwam met hem en heb dus meteen een pil gegeven. Toen ik vanavond thuis kwam van mijn werk meteen gaan wandelen en ik wist eigenlijk niet wat ik zag.
Hij was vrolijk, liep heel soepel vóórop, en in het park heeft hij eens ff een paar sprintjes getrokken die ik hem al heel lang niet meer heb zien doen. Zelfs Chendo was verbaast dat hij hem niet bij kon houden ;D
Werkt dat spul altijd zo snel?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door