Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door DJ_Doerak_Tucker
#2003338
Ik had nog wat lamsdelen liggen, de ribben (dat kon ik wel zien) leken me het meest geschikt voor DJ en ik had nog een deel maar wist niet precies wat. Goed bevleesd dat wel, Doerak was er druk mee. Toen ik halverwege ging kijken begon ik toch te twijfelen over de hardheid van het bot, ik pakte het op en er lag een lange splinter van 1cm breed en 10cm lang naast welke ik vrij hard vond. Het bot dus in de kliko gegooid maar hij heeft de helft al op. Hij is een goede kauwer maar nu maak ik me toch een beetje zorgen... Ik heb hem ons rundergehakt voor morgen (wij eten wel wat anders ::)) ook nog maar gegeven naast wat hertenspiervlees, heeft ie toch wat om het mee in te pakken in zijn maag zeg maar. Het zal vast goed gaan maar vind het soms toch moeilijk te bepalen wat wel en niet geschikt is. De volgende keer bij twijfel doe ik het gewoon niet. Bah, dit geeft ook een rotgevoel, ik hou hem in de gaten :(.

Edit: misschien hoort het in de Bar thuis??
Laatst gewijzigd door DJ_Doerak_Tucker op zo 01 mei 2011, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2003396
De kans dat dit gewoon netjes afloopt is 99,9% dus maak je geen zorgen. Die splinter heeft hij namelijk niet voor niets niet opgegeten! En ja gut, lamsbot is wat harder dan dat kleinere spul maar in de regel (dus 99,9% van de tijd) gaat dat gewoon prima.
Door DJ_Doerak_Tucker
#2003965
Nou, goed nieuws, hij leeft nog!!! ;D ;D Zijn ontlasting was goed, dus mn zorgen waren voor niets! Dat rundergehakt zag er toch al niet meer zo fris uit voor ons, maar Doerak vond het een welkome aanvulling aangezien hij zn bot niet helemaal op mocht eten ;).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door