Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2002278
Sinds een paar dagen eet Max enorm veel jong gras, hij heeft duidelijk voorkeur voor bepaalde sprieten. Alleen.. na een paar uur komt het er weer uit door te kotsen (lekker praatje dit :-[) en wat ik nog viezer vind is dat hij zelfreinigend is en de handel weer opeet daarna.
Kan dat kwaad en waarom doen sommige honden dat?
Door Esther Q
#2002809
Het enige dat ik kan bedenken is dat er aan wat eruit is gekomen nog een lekker geurtje zit wat maakt dat ie het weer opeet. Hier wordt soms wel gras gespuugd, maar dat eten ze dan niet weer op. Allerlei andere kots wordt wel vaak weer opgegeten, door de hond zelf of door een ander ::)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2002853
Dat zou kunnen. Hij doet dit alleen bij gras, heel af en toe spuugt ie weleens zn voer uit, maar dat laat ie mooi liggen voor mij. :( Er bestaat weinig ergers dan gal ruimen.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2003444
Ik heb net mn da gebeld maar die kende dit gedrag ook niet. We hebben afgesproken dt we het een week aankijken en anders mogen voor voor een check-up langs komen.
Zn Barf en kvv houd ie wel gewoon binnen, hij is levendig genoeg en speelt nog lekker voor zn leeftijd. Maar even afwachten dus.

Bedankt voor het meedenken.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2003742
Lizzy schreef: Wat voor gras eet hij? Is het snijgras? Dat wil de maag nog wel eens irriteren.
Hij eet jong gras en dan bepaalde sprieten. Hoe herken ik snijgras? Zal vanavond weer eens goed kijken.
Door Lizzy
#2003751
Els en Max schreef: Hij eet jong gras en dan bepaalde sprieten. Hoe herken ik snijgras? Zal vanavond weer eens goed kijken.
Als je een grasspriet in beide vingers neemt en je schuift je vingers naar de punt van de grasspriet en het snijd nogal gemeen: dan is het snijgras. Er lijken ook wat weerhaakjes aan te zitten.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2005675
Gisteren nacht bereikte het spugen een soort van hoogtepunt. Hij bleef maar spugen, dus uiteindelijk de spoedarts gebeld voor overleg,  daarna kindigest gegeven (had geen okugest in huis) en het spugen stopte.
Na goed kijken naar wat er nou eigenlijk allemaal uitkwam, zag ik tot mn grote schrik garnalen zitten. En die heeft ie al heel lang niet meer in zn menu gehad hier.
Tijdens de wandeling eens goed gekeken waar hij normaal gesproken heen stuift en jawel, daar lag nog een plastic zak met vieze, gore, inmiddels enorms stinkende garnalen. Niet zo gek dat ie ziek werd dus.

Gelukkig heeft de kindigest zn werk gedaan, hij is weer redelijk het stoere ventje, maar is duidelijk nog niet helemaal lekker.

Nou snap ik ook waar dat overmatig gras eten vandaan kwam, maar dat braaksel weer opeten? Zal toch nog wel lekker hebben geroken ofzo.

Bedankt voor de tips en het meedenken.
Door nienk
#2005742
dat opnieuw opeten doen wel meer honden, omdat het lekker is ofzo. ik denk zelf dat er een soort van overlevingsinstinct achter zit, eten wat je eten kan, zij hebben immers niet geregistreerd staan dat ze er ziek van werden. als ze na het spugen niet meer misselijk zijn enzo, wat let hun dan om het niet weer op te eten? eten is eten. Reus probeerde het bijvoorbeeld toen hij chocolade vergiftiging had wel, (hmm lekker, bruine drap met paasei glittertjes), maar als hij 'gewoon' ziek was niet. als hij sporadisch eens zijn eten opgeeft doet hij het wel weer opeten, maar toen hij laatst een braak prik van de DA had gehad en zijn ontbijtje er uit gooide niet. terwijl dat er nog uit zag als eten, maar dan zijn ze zo misselijk van die prik dat ze blijkbaar geen zin hebben in eten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door