Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door zurca
#200368
Tobias en Noa hebben hier v.a dag 1 cb te eten gekregen. Daarnaast kregen ze naar mate ze ouder werden ook stukken vlees, kippenekjes, pens enz. Dat werd gewoon gegeten maar Noa heeft me, op een manier die alleen katten kennen, weten te bewerken ::)
Het begon met het vlees, stukje rundvlees...nee hoeft vandaag niet..stukje kip....morgen misschien...hierdoor begon ik haar stukken kleiner te snijden tot we op het punt waren dat Noa kleinere stukjes kreeg dan Meid, die helemaal geen tanden meer heeft ::) Nu wil Noa alleen nog maar kip,in hapklare brokken en gehakt eten..Opzich geen probleem want dit zijn extraatjes maar ook de cb begon ze minder te eten..Mevrouw Noa gaf duidelijk de voorkeur aan de Nuto die ze hier 's avonds krijgen....
Maar omdat ik het belangrijk vond/vind dat ze toch haar cb eet heeft zij mij wel goed getrained ;D
Het begon met wat blikvoer door haar cb te doen...
Hierna kreeg ze mij zo ver dat ik de cb met blik op een schoteltje in "stukjes" stond te verdelen..
Dit begon te vervelen, mevrouw wenste haar cb met blik in hapklare brokjes verdeeld niet meer op een schoteltje maar op een bord..Zo had madame meer ruimte om haar eten heen en weer te schuiven zonder dat het er vanaf viel...
Euhm...Ze ging nog een stapje verder...Mevouw wenste haar cb met blik, in hapklare brokje, van een bord hapje voor hapje voor haar neus te krijgen ::) :-[ ;D
En ik zei de GEK, deed dat dus ook nog allemaal....alles om haar maar zo ver te krijgen om wat cb te eten. En dan moeten jullie niet denken dat ze voor al deze veranderingen dankbaar was..Welnee, als ik geluk had dan at ze vier vijf happen om daarna met opgestoken staart weg te lopen, mij achterlatend met mn bord cb met blik in hapklare brokjes in mn ene hand en de vork in mn andere hand...
En toen ineens was ik het zat...Wil je niet?! Dan niet dan wacht je maar tot 's avonds op je brokken...Nu heeft ze dus een aantal weken alleen nutro gegeten en ineens begon ik haar erop te betrappen dat ze het eten van Meid, cb met klein beetje blik, begon te jatten...
Vanmorgen heb ik haar weer eens een schotel met cb onder de neus gezet....en wat denk je?! Vreten!! Ze vrat alsof ze nog nooit zoiets lekkers had gehad ::)
Pfffff dat kleine krengetje heeft me dus mooi om haar kleine poezelige pootje weten te winden..Zo sneaky is te werk gegaan dat ik het dus zelf niet doorhad...
Katten.....Ze zijn geweldig ;D ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#200521
;D ;D ;D, gelukkig ben je nog op tijd tot inkeer gekomen ;). Wat een uitgekookt mormel is/was die Noa 8) ;D.
Door zurca
#200595
Nou uitgekookt is ze zeker ::)
Zojuist is ze via een stoel op het rek in de keuken geklomen..daar zat mevrouw heerlijk tussen de spullen de kattesnoepjes op te eten...
Ze is zo sneaky, je hebt d'r gewoon niet door..
Tobias daarin tegen doet gewoon waar die zin in heeft, ongeacht of het nu mag of niet....Hij kijkt je aan, "vangt" je aandacht..om daarna bovenop de tafel te spingen bijvoorbeeld..En dat alles met een "air" van "ik weet dat het niet mag, maar ik ben een kat en doe het lekker toch..lekker puh..."
Noa niet, nee Noa doet dingen die niet mogen stiekum...En word ze dan betrapt dan trekt ze een zeer onschuldig gezicht en loopt met opgestoken staart bij je weg..Alles op zo'n manier dat jij je afvraagt of ze toch echt wel iets verkeerds deed ;D
Ik ga haar zo weer een schotel cb geven..ben benieuwt of Mevrouw trek heeft ::) Want ze wenst haar eten niet te vroeg in de ochtend want dan zit ze nog vol van haar avondmaaltijd ::)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door