Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Yvje*
#2003619
Hoi ! Eff vraagje, ik zie dat de Tinlo hond stukken goedkoper is dan de kattenversie.
Nu zit er in Tinlo hond wel groenten, eten katten deze variant dan wel op ?
In de kattenversie zit namelijk geen groente ..
Gebruikersavatar
Door koekje
#2003620
Ik zou even een rolletje uitproberen. Er zijn katten die het gewoon zonder pardon naar binnen werken, maar moeilijke eters kunnen het zeker weigeren.
Pens kan ook een punt van weigering zijn en blijven.
Door *Yvje*
#2003633
Hmmm.. ja, helaas kan even een rolletje proberen niet, moet het bestellen en ben nogal wat kwijt aan
verzendkosten en voor èen rolletje kan dat niet echt uit dan .. dan moet ik maar gewoon de kattenversie kopen..
Pens eten ze idd ook niet, ze willen de Lotgering van de hond ook niet, alleen de paardenversie, zit denk ik geen pens in,
mijn neus zegt van niet igg.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2003646
Dat is jammer.
Maar je hebt toch ook een hondje? Als je die Tinlo gaat geven, kan je de katten natuurlijk eens laten proeven.
Mss als je eens meegaat op een BP-wandeling of visite krijgt van een andere BP'er dat die eens 1 rolletje mee kan nemen om te laten proeven. Zit je zelf niet onhandig te doen met gelijk een grote hoeveelheid bestellen.

Lotgering zouden ze hier ook niet eten. Sien allicht wel met lange tanden, want het blijft toch eten, maar Ot zou er van wegrennen. Ik vind de kwaliteit van Lotgering niet zo denderend, van wat ik van heb gelezen. Tinlo lijkt mij er een stuk beter uitzien.
Ik heb hier een keer (toen Ot nog een kittentje was) een bakje complete smuldier gehad, en er zat pens in. Sien wilde het de hele tijd begraven, want er zat strontlucht aan. Ot heeft er wel van gegeten, maar met veel moeite en omdat ze erge honger had en omdat Sien het echt niet moest.
Door *Yvje*
#2003657
Hahaha.. ja, dat doet Izzy dus nu de hele tijd met d'r Kvv, die wil het begraven omdat ze het eigenlijk niet wil !

Ja, ik heb ook al naar Tinlo voor de hond gekeken, alleen dan kom ik veel te duur uit, ze is op het moment
van Lg aan de schijt, weet het ook niet hoor, het ziet er wel een beetje karig uit vind ik ..
Misschien dat ik aan de Bibi ga, kom ik wel iets duurder uit, maar is goedkoper dan Tinlo en de
katten doen het er ook goed op. Ik maak deze portie Lg op..

Ik ken alleen niemand die ook Kvv geeft, hihi.. ben de eerste van mijn vriendenkring en familie.
Maar wie weet idd ..

Denk dat ik maar gewoon de gok neem en ervan uitga dat ze wel de Tinlo kattenversie lustten,
ik hoef ook niet zo veel, iets van 7 kilo denk ik, ga ook eff wat Carnivoer mee bestellen.

Jammer is dat dan, dacht dat ik goedkopen uit was ! Zit er groente in, ik durf de gok niet te nemen want
Izzy is al zo moeilijk aan het doen momenteel, ze heeft vanochtend weer niks willen eten en zit nu te miepen dus moet
eff hard zijn nu ! Nog een uurtje wachten moet ze van me .. dus ik denk dat als ik iets met groente neem dat
ze d'r prinsessen neusje al helemaal ophaalt, Axl zou het nog wel eten denk ik.. die eet vrij veel wel, ook
de paard van Lg maar verder ook niet ..

Is Tinlo kat trouwens een beetje fijn gemalen ? Izzy houd van een soort smak Kvv.. dat losse van Bibi eet ze ook wel hoor
maar volgens mij vind ze het lekker als het een beetje papperig wordt ..
Gebruikersavatar
Door koekje
#2003667
Ot begraaft ook haar eten als ze klaar is, maar het bakje nog niet leeg. Volgens mij het is natuurlijk gedrag om het zo te bewaren voor later. Het is dus niet altijd stront wat ze denken te bedekken.

Mijn Ot vond Bibi niet zo lekker, waarschijnlijk ook omdat het minder plakt en losser is. Ik dacht dat Tinlo vergelijkbaar was met CB qua structuur en mogelijke klefheid. Ik heb dat zelf nog nooit gevoerd (ik voer barf en heb in het begin wat kvv gevoerd), dus geen ervaring mee uit eigen hand.
Als het voor Izzy niet genoeg plakt, kan je er altijd in het begin om te wennen een scheutje kattenmelk of theelepeltje blik doorheen roeren.
Door beesteboelmona
#2003682
koekje schreef: Ot begraaft ook haar eten als ze klaar is, maar het bakje nog niet leeg. Volgens mij het is natuurlijk gedrag om het zo te bewaren voor later. Het is dus niet altijd stront wat ze denken te bedekken.

Mijn Ot vond Bibi niet zo lekker, waarschijnlijk ook omdat het minder plakt en losser is. Ik dacht dat Tinlo vergelijkbaar was met CB qua structuur en mogelijke klefheid. Ik heb dat zelf nog nooit gevoerd (ik voer barf en heb in het begin wat kvv gevoerd), dus geen ervaring mee uit eigen hand.
Als het voor Izzy niet genoeg plakt, kan je er altijd in het begin om te wennen een scheutje kattenmelk of theelepeltje blik doorheen roeren.
Tinlo lijkt op pate met stukjes.
Als je trouwes maar 7 kilo tinlo besteld.
Waarom bestel je dan niet de helft kat en de helft hond?
Als de katten de honden versie niet willen geef je die gewoon aan je hond en is de schade beperkt.
Dan geef je na die 3,5 kilo gewoon weer lotgering.
En als je katten het wel willen heb je een gelukje.

(overgens vindt ik lichte diaree in het begin helemaal niet raar en zal je dat denk ik ook met bibi hebben)
Door *Yvje*
#2003739
Ja, dat is wel een goed idee, alleen moet ik dan weer ander Kvv voor de katten erbij kopen
en zoveel geld heb ik niet snap je ?
Door beesteboelmona
#2003772
*Yvje* schreef: Ja, dat is wel een goed idee, alleen moet ik dan weer ander Kvv voor de katten erbij kopen
en zoveel geld heb ik niet snap je ?
Anders zou je dat toch zowiesoo doen of mis ik wat?
Ik begrijp uit jou verhaal dat je tinlo kat wou bestellen maar dat tinlo hond goedkoper bleek te zijn en je daarom daar aan dacht.
En dat je later besloot toch de gok niet te wagen en toch maar voor tinlo kat te gaan?

als overgens geld het grootste probleem is kun je je ook gaan verdiepen in barf.
Mijn katten en hond barfen maar wegens verhuizing eten de katten tijdelijk kvv maar ik schrik me echt kapot van de prijzen in de winkels.
Ik ben zeker 4 keer zoveel kwijt nu met de kvv.
Door Jacoba
#2003867
Ik heb dit al eens eerder geschreven, maar voor jou komt ie nog een keer:
Tinlo maakt geen onderscheid tussen hond en kat versies kwa percentages. Er zitten GEEN groenten in. Deze kun je zelf toevoegen d.m.v. een aparte rol groentemix. Het zit 'm alleen in de kilo verpakkingen van de hond versus de kleinere verpakkingen voor de kat (vandaar natuurlijk een prijsverschil). Ik heb hierover in het verleden contact met hun gehad. Ik voer het niet meer. Moest aan 1 kilo Tinlo 1 kilo spiervlees toevoegen wilden ze allebei een beetje fatsoenlijk kunnen poepen. En dat is niet de bedoeling. Maar anderen kunnen hier wellicht wel mee overweg.
Door *Yvje*
#2003885
Oww..zo  haha, had even een 'onhandig' momentje !!  :o

Dankje Jacoba, dus er worden toch geen groeten toegevoegd, ik snapte er al niets van
want op de ene site staat van wel en de andere dus niet. Nja.. dan kan ik gewoon wel de
hondenversie bestellen ja.
Door Hilde__
#2004013
Er zat eerst wel groenten in de hondenversie maar doordat het belastingstarief daardoor 19% werd, voegen ze nu geen groente meer toe. De groentenmix verkopen ze nu apart.

Mijn katten vinden Tinlo ontzettend lekker (hondenvariant), vooral de konijnenversie. Het is ook lekker grof gemalen  ;)
Door Limpy
#2004058
Omdat er geen groentes meer inzitten hebben mijn katten ook een tijdje de hondenvariant konijn+eend gehad, voordeel: deze is grover waardoor ze het lekker vonden (ze kregen dit nog af en toe toen ik net barfte, voor de lekker en nu alleen nog als ik een weekend of zo weg ben want makkelijk voor de oppas)
Door Linda en Kiri
#2004070
Dan geloof ik dat ik ook over ga op Tinlo voor de hond. Scheelt nogal in kosten zeg....En als ze het niet blieven.... Kiri zal er vast geen moeite mee hebben.
Door C@rine
#2004243
Hier eten de katten ook gewoon met de honden variant mee.
En 1 X per dag doe ik er een groenteprutje bij, en 3 x per week visolie.
Daarnaast nog 2 X per week pens met een eitje, ook voor de katten ;D en ze vinden hier pens erg lekker.
In het begin moeste vooral de honden erg wennen,van Carnibest naar Tinlo, maar nu gaat het erg goed, ook hun ontlasting!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door