Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Joeki
#2002848
Joeki haalt ineens haar neus op voor vis (hele vis) die ze een paar weken geleden wel nog binnenspeelde. Ik heb ze dus terug weggenomen gisteren en in de ijskast gezet. deze morgen zelfde liedje, ze neemt de vis mee in de tuin, maar eet hem niet op. Terug weggenomen na 5 minuten. Geef ik haar nu iets anders, of ben ik koppiger dan de hond? En hoe lang mag dat zo duren (Joeki is een heel koppig beestje, labrador teefje van 7 maand), ze is tenslotte nog in de groei. Honger heeft ze duidelijk wel, dus het is zeker niets medisch.
#2002850
'k Zou 'm in stukjes aanbieden, misschien dat dit de drempel net wat verlaagd om er toch aan te beginnen..
Ik heb het hier met sardines: die vinden ze minder lekker dan (kiezebrink gemalen) zalm. Graag geef ik desondanks soms sardines ipv zalm. Maartje eet het wel, behalve als ze schijnzwanger is, dan staat het haar echt tegen. Merel heeft het enkele keren met gemengde gevoelens gegeten en moet er nu weer even niks meer van weten. Ik probeer het zo nu en dan, ze zal zich wellicht weer eens bedenken. En als ze er heel niets in ziet, in stukken, dat eheft eerder wel geholpen. En als ze het dan nog niet ziet zitten mag Maartje ook 't vissie van Merel (Maartje als kliko..) en ook dat kan Merel wellicht eens doen besluiten dan toch ook maar een stukje te neemn, al was het maar uit hebberigheid.
Maar goed, om een lang verhaal kort te maken: ik zou proberen of je haar kunt verleiden tot 't weer eten er van door het anders aan te bieden en daarnaast proberen of ze misschien meer interesse heeft in een andere vissoort.
#2002877
Ik zou het inderdaad zoals Parelridder al heeft gezegd eens in stukken proberen. Als ze de stukken ook niet eet wil een schep hüttenkase (of hoe je het schrijft) ook wel eens wonderen doen. Anders zou je eens kunnen proberen om een hele vis even in warm, maar niet kokend water te leggen.
#2003090
Huttekaas ken ik niet.
In stukken helpt niet, ze wil het niet eten , ik heb er een ei over gedaan, dat heeft ze er vakkundig vantussen gelikt. Zalm eet ze altijd met veel smaak. En sardientjes gaan er ook vlot in. Maar ik vraag mij af of ik moet toegeven en iets anders geven? Leert ze dan niet om kieskeurig te zijn. Als ik het terug weghaal dan wil ze het terug pakken, ze wil het houden als buit, maar niet opeten, terwijl het normaal gezien een echte vuilbak is. Het is de eerste keer dat ze iets niet wil eten. En een twee, drie weken geleden at ze dezelfde vis wel op, nu ik erover denk niet zo enthousiast als haar zalmkarkassen maar het ging er toch vrij vlot in. Alles gaat er in principe vlot in, ook medicatie, ...
#2003113
Ik denk dat wel of niet blijven aanbieden persoonlijk is. Mijn honden eten eigenlijk alles maar op zich zou ik het wel accepteren als ze één of twee dingen niet zouden eten. Als dit meer zou zijn dan zou ik het zien als kieskeurigheid en mutsen en zou ik behoorlijk volhardend zijn. In dit geval geval zou ik over deze vissoort niet heel moeilijk doen mits ze voor de rest alles eet.
#2003125
Hier is het ook zo gegaan in het begin met de vis . Ze aten het , maar met lange tanden . Hoe ik het ook aanbood , verder zijn ze niet lastig of kieskeurig dus ik heb de vis uiteindelijk maar geschrapt . Ze krijgen nu visolie . Dan weet ik tenminste dat het naar binnen gaat .
#2003403
Wat is dit voor vis, want dat word me niet helemaal duidelijk. Maar zo te lezen vindt ze 'm gewoon echt niet te eten. Soms helpt het als je de ingewanden eruit knipt. Dan vinden ze die ranzig.
#2003512
Eigenlijk weet ik niet welke vis  :shy: :shy:
Onze vis die kopen we van onze buurman, die zeevisser is, maar zo geraak ik niet aan vis voor Joeki, dus ik ga op de markt naar de visboer, vraag zalmkarkassen, maar ik voel mij dan ook wel verplicht om wat te kopen, dus ik koop altijd nog wat vis voor Joeki die nog heel is en niet te duur. Zo heeft ze al sprot en sardien gehad, en ook al andere maar weet ik eigenlijk niet goed meer welke. Als er zijn waar alles nog in zit neem ik die, maar deze zijn er waar de ingewanden uit zijn. Ik ga nu wel van taktiek veranderen: ik koop gewoon vissalade voor mijn vader, tenzij er haring of sardienen zijn, dat eet ze wel graag, en de zalm gaat er ook heel vlot in.
Ze heeft ondertussen zalm in de plaats gehad, als ik ze nog een dag niks anders gegeven had denk ik wel dat ze het zou eten, maar vond het te erg. En ik ben bang dat ze dan vanalles van straat zou eten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door