Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Deesje
#2002636
wat gebruiken jullie?? poeder, zalf? wat heeft jullie voorkeur en waarom? zou je bijv wondcreme in huis 'halen' of doe je alles met de poeder variant?
zit er nog veel verschil tussen de varianten?

ik moet nu nieuwe bestellen en kwam alleen al het verschil tussen vertargil en groene leem pasta qua prijs tegen... (eerder nooit op gelet)
wondpasta groene os 34,95 voor 400gr, vertargil groene leem pasta 15.75 voor 400gr
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2002638
Ik gebruik de poeder omdat die multi-inzetbaar is. Daar maak ik desgewenst een papje van, of gebruik het in poedervorm. Dat laatste op b.v. een hotspot of inwendig indien nodig.

Ik denk dat je wel kunt stellen, dat diegene van de groen Os, een wondcreme is met groene leem ,et daarbij nog veel meer extra ingrediënten en de Vertargil is groene leem in pasta vorm, iets meer basic dus.
Gebruikersavatar
Door nova
#2003371
ik heb een tube vertargil groene leem pasta gekocht en dit weekend voor t eerst gebruikt.

Ik denk dat het meteen ook de laatste keer is, laat mij  maar smeren met honingzalf.
worden de plekken in elk geval kleiner in plaats van groter zoals me nu overkomen is  :-\ :-\ :'(
Laatst gewijzigd door nova op ma 02 mei 2011, 02:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Veerle-scrappyToo
#2006340
nova schreef: ik heb een tube vertargil groene leem pasta gekocht en dit weekend voor t eerst gebruikt.

Ik denk dat het meteen ook de laatste keer is, laat mij maar smeren met honingzalf.
worden de plekken in elk geval kleiner in plaats van groter zoals me nu overkomen is :-\ :-\ :'(
Oesje, dat is idd niet de bedoeling. Misschien toch een ingrediënt waar hij dan blijkbaar niet tegen kan. Alleen komt dan terug de vraag...wat >:(
Door Daphne&Jayden
#2006364
Met groene leem komt dat wel vaker voor, het werkt namelijk zuiverend. Dat merk je ook wanneer je een leemkuur doet, alle afvalstoffen komen eruit en dat zie je vaak aan de buitenkant/huid. Alle ´rotzooi´komt er uit en zal dan in eerste instantie de ´kwaal´versterken/verergeren. Dat is een normale reactie van het lichaam, anders kan het natuurlijk ook niet zuiveren. Het is natuurlijk een vervelende, maar wel een grondige aanpak/werking. :)
Door Veerle-scrappyToo
#2006370
Daphne&Jayden schreef: Met groene leem komt dat wel vaker voor, het werkt namelijk zuiverend. Dat merk je ook wanneer je een leemkuur doet, alle afvalstoffen komen eruit en dat zie je vaak aan de buitenkant/huid. Alle ´rotzooi´komt er uit en zal dan in eerste instantie de ´kwaal´versterken/verergeren. Dat is een normale reactie van het lichaam, anders kan het natuurlijk ook niet zuiveren. Het is natuurlijk een vervelende, maar wel een grondige aanpak/werking. :)
Ik had dat altijd al in gedachten voor een inwendige kuur, nooit gedacht dat dit ook zo geld in een plaatselijk kuurtje buiten af. Maar het klinkt wel logisch. Hoewel...de hotspot zelf is toch de plek langswaar het er uit kan? Nooit bij stilgestaan dat die nog groter zou worden.
Zie je, nooit te oud om te leren :biggrin2:
Door NuranSantoz
#2042229
ik ben een enorme fan van groene klei/leem, ik heb de meeste diepe en grote wonden ermee zien dicht gaan.....zuivert idd heel goed. Werkt ook super bij zwellingen en ontstekingen.
Ik heb de poederversie, omdat je het ook inwendig kan gebruiken.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door