Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door choopy
#2002957
Gister kreeg ik op de braderie een vraag of ik ook eiwit-arme hondensnacks had.
Omdat ik niet van alles de percentages weet, (en niet overal de verpakkingen van mee had) heb ik gezegd dat ik dat nu niet precies weet, maar dat ik er op terug zou komen.
Nu meen ik hier ergens gelezen te hebben, dat gedroogde snacks wel zouden mogen.

Ze wist me niet te vertellen wat voor eiwit allergie de hond heeft. Ik weet dus alleen dat de hond een eiwit allergie heeft.
Dingen waarvan ik dacht dat het wel zou mogen zijn: gedroogde long, pens, runderroodvlees.
Gedroogde luchtpijp en runderoren was ik niet helemaal zeker van, ivm het kraakbeen wat er in zit.

Wie kan mij vertellen wat wel en niet mag.
Door nienk
#2002963
wat at die hond dan als gewoon voer?

volgens mij zit eiwit in ieder dierlijk product, het zal dus afhangen van voor welk eiwit de hond allergisch is.

heeft ze je verteld hoe ze er achter zijn gekomen dat de hond een eiwit allergie heeft, ik dacht dat daar niet op te testen is?
Gebruikersavatar
Door choopy
#2002968
nienk schreef: wat at die hond dan als gewoon voer?

volgens mij zit eiwit in ieder dierlijk product, het zal dus afhangen van voor welk eiwit de hond allergisch is.

heeft ze je verteld hoe ze er achter zijn gekomen dat de hond een eiwit allergie heeft, ik dacht dat daar niet op te testen is?
Tis helaas gewoon een brokkenhond en zit nu ook op speciaal voer van de DA.

Eiwit zit inderdaad overal in, maar wat ik uit het nier dieet verhaal begreep, is dat het eigenlijk om de fosfor verhouding gaat. En dat het dier dus de juiste eiwitten krijgt.

Of er wel of niet op te testen is, weet ik niet. Weet alleen dat het dier een eiwit allergie zou hebben en dat mevrouw snacks zoekt voor haar hond die ze verantwoord kan geven.
#2002998
Fosfor-verhouding zal toch moeten zijn fosfor in verhouding tot iets anders.
Bij een dier met ernstig nierfalen ga je op de hoeveelheid fosfor in het voer letten. Dan heeft het zin om bv vlees van grote grazers te mijden en ip daarvan vooral gevogelte te voeren.
Eiwitarm voeren bij nierproblemen is uit de oude doos Het gaat vooral om de kwaliteit van het eiwit en dan is vlees de beste bron

Bij allergie ligt het anders, dan gaat het niet over fosfor maar over bepaalde vormen van eiwitten die een allergische reactie kunnen geven. Als je die eiwitten in stukken breekt (verhitten bv) heb je minder kans op een reactie. En als je weet welke eiwitten het zijn, dus bv van welk dier, dan kun je die vermijden.

Bij drogen blijven de eiwitten intact, dat is het mooie van drogen. Voor een allergische hond heeft drogen dus niet het gewenste effect. Dan zou je moeten weten voor welke diersoort hij allergisch is.

Bij een eiwit-allergie geef je in principe geen eiwitarm voer maar zorg je voor eiwitten in de juiste vorm, bij nierproblemen wordt wel vaak een eiwitarm dieet voorgeschreven maar dat is behoorlijk ongezond en vaak ook helemaal niet nodig.

Overigens reageren heel veel honden met allergie-achtige verschijnselen op allerlei andere bestanddelen van brokken (vooral de granen) en niet op de eventuele dierlijke eiwitten die er in zitten. Daarom doen allergische honden het vaak zo goed op vers. En dat soort honden kun je dus ook goed gedroogde snacks geven.
Door Lizzy
#2003045
choopy schreef: Gister kreeg ik op de braderie een vraag of ik ook eiwit-arme hondensnacks had.
Omdat ik niet van alles de percentages weet, (en niet overal de verpakkingen van mee had) heb ik gezegd dat ik dat nu niet precies weet, maar dat ik er op terug zou komen.
Nu meen ik hier ergens gelezen te hebben, dat gedroogde snacks wel zouden mogen.

Ze wist me niet te vertellen wat voor eiwit allergie de hond heeft. Ik weet dus alleen dat de hond een eiwit allergie heeft.
Dingen waarvan ik dacht dat het wel zou mogen zijn: gedroogde long, pens, runderroodvlees.
Gedroogde luchtpijp en runderoren was ik niet helemaal zeker van, ivm het kraakbeen wat er in zit.

Wie kan mij vertellen wat wel en niet mag.

Het spijt me, zonder precies te weten wat er aan de hand is, kan ik hier geen zinnig woord over zeggen. De hond kan een eiwit allergie hebben maar dat moet dan een specifiek eiwit zijn. De hond kan een lichamelijk probleem/ziekte hebben waardoor ie eiwit beperkt moet eten. Om hier dus antwoord op te kunnen geven moeten we weten wat er aan de hand is.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2003077
Lizzy schreef: Het spijt me, zonder precies te weten wat er aan de hand is, kan ik hier geen zinnig woord over zeggen. De hond kan een eiwit allergie hebben maar dat moet dan een specifiek eiwit zijn. De hond kan een lichamelijk probleem/ziekte hebben waardoor ie eiwit beperkt moet eten. Om hier dus antwoord op te kunnen geven moeten we weten wat er aan de hand is.
Dat dacht ik dus ook al, maar mevrouw wist verder niks in details.
Ik heb gezegd dat ik wat info zou opzoeken/ vragen, maar ze zal dus eerst zelf bij de DA moeten vragen wat voor eiwit allergie het dus is
Gebruikersavatar
Door choopy
#2004640
pallas schreef: Je kan haar vragen welke soort eiwitten er in de brokken verwerkt zit.
Zo is er een vis/aardappel brok. Daar zou je dus wel wat gedroogde vis naast kunnen geven.
Ik heb haar idd gemaild met de vraag of ze erachter kan komen om welke eiwitten het gaat die de hond niet verdraagt en op welk voer de hond nu staat. De "bal" ligt nu bij haar. Meer kan ik op dit moment ook niet doen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door