Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2002834
Mac is een Huskyreutje van 1.2 jaar. Hij is sinds september 2010 in mijn bezit en sinds dit jaar zit hij volledig op nrv/barf. (hiervoor kvv gevoerd en daarvoor kreeg hij brokken bij de vorige eigenaar). Hij weegt momenteel ongeveer 22kg en is ongeveer 54cm hoog. Nu is het zo dat hij ongelooflijk actief is, en er alles kennelijk zo af loopt wat hij erop eet. (net als zijn baasje ;)) Maar hij krijgt nu wel zo'n smalle taille, dat hij best wat meer vet op zijn botjes mag hebben. Kennelijk is er verder lichamelijk niks mis met hem. Hij is laatst nog voor een controle bij de DA geweest. Maar hij eet gewoon slecht. Voornamelijk sinds het warmere weer. Dus krijgt hij nu 1 x per dag eten en dan 's avonds erg laat. Voor de tijd heeft hij er ook weinig zin in...Ik heb ruim 10 verschillende diersoorten in de vriezers liggen, maar de helft eet hij gewoon niet. (nu heb ik nog een JR die juist alles eet...dus dat maakt op zich niks uit). Daarnaast wil hij de ene week bv. wel kip en de andere week niet, en zo gaat het bij alles... :( Huttenkase, vis door zijn voer heen, van alles heb ik al geprobeerd. Maar de ene keer wil het wel, en de andere keer weer niet.  *zucht* en er komt gewoon niks bij op. Ook heb ik voor hem juist de vettere diersoorten aangeschaft, maar ook dit wil de ene keer prima en de andere keer niet. Hij geeft gewoon weinig om eten, en kan zo uit zichzelf een paar dagen vasten.

Ik heb al meerdere dingen gezien op het internet, en ga hier sowieso een aantal dingen van proberen. (die ik nog niet heb gehad...) Groenten is hij bv ook niet weg van.

Maar wat vinden/denken jullie? *help*
#2002908
is hij wel voor eten te porren als hij er iets voor moet doen? bijvoorbeeld een prakje in een kong stoppen en die verstoppen, hem commando's laten uitvoeren en belonen met happen vlees, zoiets?

heb hier ook wel eens iets gelezen over te dunne honden banaan met honing en ik geloof volle yoghurt te geven. weet dat niet zeker hoor.

hoe gaat het eet moment bij jullie thuis? is het rustig? eet hij alleen? ben jij gestresst omdat je hoopt dat hij het op eet? als hij iets niet op eet, wat doe je er dan mee? hoe ging het op de kvv?
#2002937
nienk schreef: is hij wel voor eten te porren als hij er iets voor moet doen? bijvoorbeeld een prakje in een kong stoppen en die verstoppen, hem commando's laten uitvoeren en belonen met happen vlees, zoiets?

heb hier ook wel eens iets gelezen over te dunne honden banaan met honing en ik geloof volle yoghurt te geven. weet dat niet zeker hoor.

hoe gaat het eet moment bij jullie thuis? is het rustig? eet hij alleen? ben jij gestresst omdat je hoopt dat hij het op eet? als hij iets niet op eet, wat doe je er dan mee? hoe ging het op de kvv?
Niet echt, soms wel soms niet. de kong vindt hij tegenwoordig ook niet meer interessant. eerder nog wel...

Thuis is het wel rustig, ik haal nu gerust zijn bak na 10 minuten weg als hij het niet op heeft, of als hij niks eet. Mijn moeder maakt zich af en toe wat drukker ;) Eerder ging er ook van alles en nog wat doorheen als hij anders niets at, maar daar ben ik ook maar vanaf gestapt. Met kvv was het nog erger. Het enige wat hij eigenlijk altijd eet wat betreft kvv, is gek genoeg kip van smuldier ??? Soms eet hij vlees ook alleen maar in een balletjesvorm >:(

ik zal dat van de volle yoghurt, honing en banaan eens proberen. daar heb ik ook al iets over gelezen idd.

Dank je. :)
#2003049
Heutink schreef: Mac is een Huskyreutje van 1.2 jaar. Hij is sinds september 2010 in mijn bezit en sinds dit jaar zit hij volledig op nrv/barf. (hiervoor kvv gevoerd en daarvoor kreeg hij brokken bij de vorige eigenaar). Hij weegt momenteel ongeveer 22kg en is ongeveer 54cm hoog. Nu is het zo dat hij ongelooflijk actief is, en er alles kennelijk zo af loopt wat hij erop eet. (net als zijn baasje ;)) Maar hij krijgt nu wel zo'n smalle taille, dat hij best wat meer vet op zijn botjes mag hebben. Kennelijk is er verder lichamelijk niks mis met hem. Hij is laatst nog voor een controle bij de DA geweest. Maar hij eet gewoon slecht. Voornamelijk sinds het warmere weer. Dus krijgt hij nu 1 x per dag eten en dan 's avonds erg laat. Voor de tijd heeft hij er ook weinig zin in...Ik heb ruim 10 verschillende diersoorten in de vriezers liggen, maar de helft eet hij gewoon niet. (nu heb ik nog een JR die juist alles eet...dus dat maakt op zich niks uit). Daarnaast wil hij de ene week bv. wel kip en de andere week niet, en zo gaat het bij alles... :( Huttenkase, vis door zijn voer heen, van alles heb ik al geprobeerd. Maar de ene keer wil het wel, en de andere keer weer niet.  *zucht* en er komt gewoon niks bij op. Ook heb ik voor hem juist de vettere diersoorten aangeschaft, maar ook dit wil de ene keer prima en de andere keer niet. Hij geeft gewoon weinig om eten, en kan zo uit zichzelf een paar dagen vasten.

Ik heb al meerdere dingen gezien op het internet, en ga hier sowieso een aantal dingen van proberen. (die ik nog niet heb gehad...) Groenten is hij bv ook niet weg van.

Maar wat vinden/denken jullie? *help*
Wij hebben ook zo'n husky. Eigenlijk helpt niets hier echt goed. Het is op en af en steeds weer een gedoe om er genoeg in te krijgen. En idd, eerst het een wel en het ander niet en dan plotseling weer omgekeerd, zit geen structuur in lijkt het wel. Gelukkig is ze niet echt te mager, ik bedoel ze is mager, maar het is nog nooit alarmerend geweest, dus denk ik dat ze uiteindelijk wel genoeg voor zichzelf zorgt en dus genoeg eet om zich lekker te blijven voelen. Wat soms werkt is haar iets voeren uit de keuken. Iets van het aanrecht. Ze heeft kennelijk het gevoel dat dat eten veel belangrijker en interessanter is dan het eten dat we haar in haar bak geven en ze is dan iets meer geneigd om het op te eten. Maar zelfs dan blijft het maar hopen dat het ook echt binnen komt. Drinken doet ze ook al altijd met enorm lange tanden. Maar verder ziet ze er prima uit, is actief en gelukkig, dus tja, ze houdt idd gewoon niet zo van eten, ik zelf eigenlijk ook niet, ben ook soms wat te mager, maar ga dan vanzelf wel weer wat meer eten.
#2003066
Misschien een gekke gedachte, maar hoe zou hij reageren als je twee keer per week een rustdagje inlast? Die dag dus alleen maar rustige dingen doen en rustige wandelingen. Als je zo'n hyper type niet eens bewust rust geeft kunnen ze zichzelf behoorlijk voorbij rennen.
Misschien scheelt het uiteindelijk ook in het mager worden.

Loopse lola's kunnen trouwens ook de eetlust van jonge reuen goed verknallen ;)
#2003323
Hij vast nu al minimaal 1 dag in de week, en sinds het warme weer zijn we ook iets minder actief overdag. Dan maar iets meer lopen 's morgens en 's avonds.

In het begin gaat het goed als ik dingen door elkaar doe, zoals met de SD kip, maar later laat hij het ook gewoon weer staan.

Ik denk dat het dan een beetje het aard van het beestje is. Hij is idd niet alarmerend mager, maar gewoon aan de dunne kant. Hij is eigenlijk precies hetzelfde als de Hus zoals Esther haar beschrijft. En het zou idd aan de loopse teven hier in de buurt kunnen komen. Mac is natuurlijk wel echt een mannetje haha ;) Dan kijken we het nog wel even aan, wel fijn om te weten dat we niet de enige zijn. ;)

Bedankt voor de reacties!
#2003399
Ja, waarschijnlijk is het gewoon zijn constitutie. Vind hij volle kwark + banaan en een schep rauwe honing lekker? Dat zet wel lekker aan, bij veel honden. En als er loopse teven zijn, zou je kunnen proberen wat Rust Compositum te geven. Daar zit ook hop in en dat kalmeert de op hol geslagen hormonen een beetje.
#2003583
Je hebt altijd wel honden die slechte eters zijn...te weing eten om wat aan te zetten, en net te veel om dood te gaan.
Dit is een ellende voor het baasje, maar troost je het zit ein de hond.
Mijn ervaring is zit er niet bovenop, eten aanbieden, niet op dan weg halen.
Als de hond er aan toe is gaat hij wel eten, zo tegen 1,5 á 2 jaar!
#2003743
Lizzy schreef: Ja, waarschijnlijk is het gewoon zijn constitutie. Vind hij volle kwark + banaan en een schep rauwe honing lekker? Dat zet wel lekker aan, bij veel honden. En als er loopse teven zijn, zou je kunnen proberen wat Rust Compositum te geven. Daar zit ook hop in en dat kalmeert de op hol geslagen hormonen een beetje.
Ik zal sowieso even kijken of hij volle kwark met een banaan en rauwe honing lekker vindt.
C@rine schreef: Je hebt altijd wel honden die slechte eters zijn...te weing eten om wat aan te zetten, en net te veel om dood te gaan.
Dit is een ellende voor het baasje, maar troost je het zit ein de hond.
Mijn ervaring is zit er niet bovenop, eten aanbieden, niet op dan weg halen.
Als de hond er aan toe is gaat hij wel eten, zo tegen 1,5 á 2 jaar!

Ja, daar gaan we nu dan maar van uit ;) We kijken het voorlopig wel aan.

Bedankt :)
#2003797
pallas schreef: Die dag dus alleen maar rustige dingen doen en rustige wandelingen. Als je zo'n hyper type niet eens bewust rust geeft kunnen ze zichzelf behoorlijk voorbij rennen.Misschien scheelt het uiteindelijk ook in het mager worden.

Loopse lola's kunnen trouwens ook de eetlust van jonge reuen goed verknallen ;)
Honden die oververmoeid zijn of Hyper zeg maar hebben dan ook niet de rust om te eten.
Denk spelletjes zijn een mooi alternatief :-*Een hond moet met rust groeien
#2003829
ik snap nog steeds niet waarom het advies kwark/yoghurt enz gegeven wordt? er is geen enkel zoogdier op aarde dat er van nature over na denkt om melk of melkprodukten na de zoogperiode tot zich te nemen, de meeste dieren worden ook lactose-intolerant na de zoogperiode.. waarom dan toch melkprodukten en lactose voeren? dan heb ik mijn hond toch liever iets aan de dunne kant... (persoonlijke mening)
#2004081
Deesje schreef: ik snap nog steeds niet waarom het advies kwark/yoghurt enz gegeven wordt? er is geen enkel zoogdier op aarde dat er van nature over na denkt om melk of melkprodukten na de zoogperiode tot zich te nemen, de meeste dieren worden ook lactose-intolerant na de zoogperiode.. waarom dan toch melkprodukten en lactose voeren? dan heb ik mijn hond toch liever iets aan de dunne kant... (persoonlijke mening)
Ja, dat mag hoor, je persoonlijke mening hebben. Maar de meeste honden kunnen prima overweg met kwark en kunnen soms vette kwark beter verdragen dan vet vlees. Je kunt ook geprakte banaan met honing geven. Maar ja, geen carnivoor die er over na denkt om dat van nature te eten natuurlijk :g:
#2004224
Lizzy schreef: Ja, dat mag hoor, je persoonlijke mening hebben. Maar de meeste honden kunnen prima overweg met kwark en kunnen soms vette kwark beter verdragen dan vet vlees. Je kunt ook geprakte banaan met honing geven. Maar ja, geen carnivoor die er over na denkt om dat van nature te eten natuurlijk :g:
Hahaha! ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door