Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2002378
Balou heeft veel last van de pollen op dit moment. De huid rondom zijn ogen wordt elke keer als we buiten zijn geweest behoorlijk rood. Wat kan ik hier op smeren om het te kalmeren?
Ik spray er al elke keer zilverwater op maar dat helpt niet afdoende.
Door nienk
#2002401
hoorde van een vriendin van mijn moeder (die heel erg last van hooikoorts heeft, voornamelijk in haar neus) dat ze altijd voor ze naar buiten gaat in het pollen seizoen, haar neus aan de binnenkant insmeert met vaseline. dan blijven de pollen daarin hangen. dat maakt ze dan af en toe schoon en smeert weer nieuw op, en zo gaat het heel redelijk.

nou is dat bij een hondenoog lastiger natuurlijk, maar je zou het kunnen proberen.

verder zou ik het niet weten, misschien even wat deppen met een koud nat washandje?
Door henneke
#2002425
tt-tjes schreef: Lijkt me niet echt handig met de vacht van Balou. Vaseline is behoorlijk vet. Ik bedoel eigenlijk iets wat wel in de huid trekt, maar niet vet is.
je moet er ook geen laag op smeren maar een klein beetje ik denk dat je het amper hoeft te zien hoor  ;)
Door tt-tjes
#2002641
[quote="henneke"]
ik hoop dat het werkt meid het is echt een ellende op het moment .
[/quote]

Ja, het is echt vreselijk. Hij heeft er elk jaar wel een beetje last van maar zo als dit jaar  :'(. Ik ben straks zelfs naar mijn schoonzus een paar hooikoorts tabletten gaan halen, kijken of die iets willen helpen.
Door Lil
#2003131
Antihistamine helpt niet bij honden. Cay is afgelopen week getest. Afhankelijk van waarvoor ze allergisch blijkt te zijn krijgt ze een speciaal desensibilisatie kuur.
Door tt-tjes
#2003294
[quote="Lil"]
Antihistamine helpt niet bij honden. Cay is afgelopen week getest. Afhankelijk van waarvoor ze allergisch blijkt te zijn krijgt ze een speciaal desensibilisatie kuur.
[/quote]

Ik heb toch het idee dat hij er wel baat bij heeft.
Door Lil
#2003386
Ok. Ik heb de info van de da, omdat ik zelf ben geweest met mijn hooikoortspatientje. Ik vroeg me namelijk af of je geen tabletje kon geven net zoals ikzelf vaker moet slikken. Het antwoord was nee, dat is niet goed en helpt niet. Stond ook zo in de folder over atopie (maar meer onderbouwing heb ik daar niet voor).
Gebruikersavatar
Door choopy
#2003726
Heb je al eens Puur Pollen geprobeerd??
Bij Darky werkt het heel erg goed.
Hij had altijd last van een "kale" kont en kale kin en lippen, maar sinds vorig jaar Puur Pollen heeft hij er helemaal geen last van.
Ook dit jaar nog niks gemerkt bij hem en zelf vaar ik er ook wel bij. Op wat niezen na, heb ik zeer weinig last.
Door tt-tjes
#2003817
[quote="choopy"]
Heb je al eens Puur Pollen geprobeerd??
Bij Darky werkt het heel erg goed.
Hij had altijd last van een "kale" kont en kale kin en lippen, maar sinds vorig jaar Puur Pollen heeft hij er helemaal geen last van.
Ook dit jaar nog niks gemerkt bij hem en zelf vaar ik er ook wel bij. Op wat niezen na, heb ik zeer weinig last.

[/quote]

Dat heb ik wel in huis, maar durf ik eigenlijk niet zo goed aan omdat hij op dit moment zo'n hevige reactie op de pollen heeft. Ik ben bang dat ik het dan alleen maar erger maak.
Door sella
#2004248
Buffel heeft het ook heel erg rood om de ogen en stuk geschuurd.
Ik moet morgen voor de derde keer puur pollen geven, het wordt niet erger en dat is al een plus, want de buurhond wordt alleen maar erger.
Ik geef geen anti histaminicum en zijn ogen beginnen al te genezen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door