Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2002614
voor Noxy.

Ze heeft een aantal  weken geleden een blaasontsteking gehad en die is behandeld met Synulox.
Echter zonder resultaat, Daarna is de urine naar het lab. gegaan en Noxy heeft een andere kuur gekregen, voor de duur van 14 dagen. Een vreemde naam die ik niet onthouden heb, ik heb die AB nog niet eerder in huis gehad.
Ook is toen een echo van de blaas gemaakt, maar daar waren geen afwijkingen op te zien.
Sindsdien krijgt ze dagelijks 1 cranberry caps.

Maar, gezien haar plasgedrag denk ik dat ze weer opnieuw blaasontsteking heeft.
Bij de uitlaatronde doet ze  eerst 1x  een grote plas, en dan gaat ze nog wel 5 tot7 x zitten voor kleine plasjes, dit op een rondje van 500 of 600 meter.
Als we huiswaarts keren, sleurt ze aan de lijn om terug te keren naar het grasveld waar ze vervolgens weer een klein plasje doet.
Wat nu?

Alweer een kuur erin gooien?
Helpen doet het niet of maar voor korte duur. :'( :'(

ze plast gelukkig niet in huis
#2002637
hier gaan ze ook in de blender, evt kun je daarna nog even zeven

het is puur gevoelsmatig (en overlegd met Tannetje) maar ik ben toch meer voor de natuurlijke varianten, bij de capsules weet je nooit wanneer, hoeveel (en of) ze worden opgenomen.. daarnaast kun je sap vers maken en fors doseren zonder toevoegingen. werkte voorheen bij mijn eigen blaas ook goed.
#2003460
Weet je zeker dat het blaasontsteking is? Is Nox gecastreerd? Hier piesen de gecastreerde dames ook heel veel kleine plasjes (waarbij er soms zelfs een poot wat wordt opgetild). Dit is gewoon ordinair vlaggen wat ze doen :biggrin2:

Ik zou zeker niet zomaar weer een kuur erin stoppen. Liever nog een punctie laten nemen en de urine op laten sturen. Laat ze maar kijken wat voor bacterie er precies in zit.

Wat is de pH waarde van de urine?
#2004047
[quote="Lizzy"]
Weet je zeker dat het blaasontsteking is? Is Nox gecastreerd? Hier piesen de gecastreerde dames ook heel veel kleine plasjes (waarbij er soms zelfs een poot wat wordt opgetild). Dit is gewoon ordinair vlaggen wat ze doen :biggrin2:

Ik zou zeker niet zomaar weer een kuur erin stoppen. Liever nog een punctie laten nemen en de urine op laten sturen. Laat ze maar kijken wat voor bacterie er precies in zit.

Wat is de pH waarde van de urine?
[/quote]

Noxy is intact.
Er is vorige  keer urine naar het lab gegaan om   te kijken welke AB geschikt is.
Ik weet niet hoe hoog/laag  de PH was, maar wel laag genoeg, dat zei de DA langs de neus weg .

Ik wordt van dat alles zo  moedeloos, ik  heb ze kompleet op t randje staan  :'( :'(
#2004085
Als de pH waarde laag genoeg is, dan is de urine dus zuur en dan verbaast me dat, aangezien de bacterieen die de blaasontsteking in de regel veroorzaken zorgen voor een meer alkalische urine. Verzuren van de urine heeft dus niet zoveel zin, als de urine zeg maar een pH waarde heeft van 6.3.

Ik zou eerst de urine wederom laten controleren op de aanwezigheid van bacterieen (en in mijn ogen, zeker als je het op kweek wilt laten zetten), pak je het best urine rechtstreeks uit de blaas.

Wat voor bacterie zat er de vorige keer in?

Ik zou in de tussentijd (tot je weet wat er aan de hand is - dus urine af laten tappen, kweek laten nemen en pH waarde laten meten en urine onder de mircoscoop laten bekijken om te zien of er gruis aanwezig is en zo ja: wat voor gruis) zilverwater en Echinacea Extra Forte van Bloem geven. Zilverwater als AB en Echinacea Extra Forte om de weerstand op te krikken.
#2004218
He bah wat balen  :-X

Ik zou de urine ook weer laten controleren.

En je kunt evt pure cranberrysap bij de natuurwinkel kopen. Cranberry is ook juist goed bij terugkerende blaasontsteking, dus ik zou dat een tijdje blijven geven.
Ik zou ook zeker zilverwater als ab geven. Daarnaast vitamine C en Echinacea.

Beterschap!
#2004244
[quote="Eef+doggies"]
He bah wat balen  :-X

Ik zou de urine ook weer laten controleren.

En je kunt evt pure cranberrysap bij de natuurwinkel kopen. Cranberry is ook juist goed bij terugkerende blaasontsteking, dus ik zou dat een tijdje blijven geven.
Ik zou ook zeker zilverwater als ab geven. Daarnaast vitamine C en Echinacea.

Beterschap!
[/quote]

cranberrysap van de natuurwinkel is in vele (meeste) gevallen gepasteuriseerd en zou ik dus liever niet nemen als je de stoffen uit de cranberries hard nodig hebt
#2005246
Noxy heeft geen blaasontsteking  :D :D

De PH  was 5, er zaten wel wat eiwitten in de urine, maar die waren niet afkomstig van de nieren  :D
geen bloed, geen gruis of zo :)

Het wordt verklaart als  het hebben van verhoogde plasdrang door een overactieve blaas.
Ik ga maar een op IN zoeken, kijken of  daar wat  hondvriendelijke druppels of medicijnen  voor te vinden zijn. :)

edit:

heb gezocht en gevonden: http://www.nmlhealth.com/p,58,1390/Bladder-comp.aspx

Dit zou dus geschikt moeten zijn voor haar: te gebruiken  bij een stressblaas
Laatst gewijzigd door nova op wo 04 mei 2011, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
#2005588
[quote="nova"]
Noxy heeft geen blaasontsteking  :D :D

De PH  was 5, er zaten wel wat eiwitten in de urine, maar die waren niet afkomstig van de nieren  :D
geen bloed, geen gruis of zo :)

Het wordt verklaart als  het hebben van verhoogde plasdrang door een overactieve blaas.
Ik ga maar een op IN zoeken, kijken of  daar wat  hondvriendelijke druppels of medicijnen  voor te vinden zijn. :)

edit:

heb gezocht en gevonden: http://www.nmlhealth.com/p,58,1390/Bladder-comp.aspx

Dit zou dus geschikt moeten zijn voor haar: te gebruiken  bij een stressblaas

[/quote]

Ik vind een pH van 5 erg zuur! Ik weet niet of je nog vitamine C en cranberry geef? Daar zou ik dus mee stoppen. Ik denk dat dit middel wel eens een hele goede kan zijn ja, voor haar! Ik ben benieuwd!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door