Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1983077
ik voer mijn katten 2 keer per dag, ze krijgen 's ochtens prooidier en 's avonds zelf gemakte kvv.

maar soms krijgen ze 's ochtens een heel groot prooidier zo als een kwartel, duif of half konijn, dit delen ze dan maar is eigelijk meer dan wat ze zouden moeten krijgen.
ik merk dan ook altijd dat ze 's avonds eigelijk niet echt honger hebben en een van de 2 laat dan heel vaak zijn eten staan.
en nou vroeg ik me af kan ik als ik 's ochtens ze een groot prooidier geef ze 's avonds geen eten geven of is dat heel slecht en moet ik het gewoon aanbiden ook al eten ze het niet op?
#1983103
Er zijn zelfs barf-cats die er voor kiezen om maar 1xdaags te eten...
dus nee hoor je 'doet ze niks aan', voor je eigen gemoedsrust zou je een klein hapje kunnen aanbieden.
De mijne kan t niks schelen hoeveel ze hebben gegeten... de klok zegt dat t etenstijd zou kunnen zijn en dus wordt er gemekkerd  ::)
#1983139
;D
t ontbijt is hier, muv de winter, ergens tussen 5.30 en 10.30, dat varieert per dag.. vanaf een uur of 5 zit iemand 'op wacht'  >:( stuitert richting gang zodra ik beweeg.. da's zooo ontspannen omdraaien en sudderen: NOT
Heeeel soms geef ik toe.. eten en Jet gaat weer even verder tukken, zo hou je t natuurlijk wel in stand
#1983293
Ik hoef ze hier ook niet meer te geven als ze altijd krijgen, ze laten wat er extra is gerust liggen. Als ze dus 's ochtends een grote prooi krijgen die bijna gelijk staat aan een volledige dagmaaltijd is het niet gek dat ze 's avonds niet hoeven. Merk je 's avonds laat dat ze toch nog wel wat lusten zou je inderdaad een kleine snack of een klein beetje kvv kunnen geven, maar geen volledige maaltijd.

Hier begint er eentje standaard om 6 uur te mekkeren. Het maakt niet uit of het weekend is, 6 uur is de tijd. Is ook altijd leuk als de klok wordt verzet, de laatste keer was wel lekker toen begon hij een uur later, maar in oktober begint hij al om 5 uur. 's Avonds zitten ze allebei vanaf 6 uur naast me te bedelen. Nou trek ik me van bedelen niets aan, maar van dat gemekker word je af en toe knetter gek.

Ik moet wel zeggen dat het erger is geworden sinds ik zelf maal. Voor mij alleen maar bevestiging dat het een gede keuze is geweest.
#1983299
die van mij kijken geen klok, ze kijken mij  :D
ze krijgen eten als ik op sta en dat verschild tussen 6 uur tot 12 uur  :P
als ze mij zien gaan ze stuiteren en me proberen te tekelen  >:( ::) :biggrin2:
als mijn vader of zo denkt ik geef ze eten dan kan jasmijn lekker uit slapen,  dan begingen ze gewoon net zo hard te stuiter als ze mij zien  ::)

maar als ze dus echt goed hebben gegeten en vol zitten wil 1 van de 2 nog wel eens voor de vorm een heel klein beetje te stuiteren, maar eigelijk meer zo van "ik dacht dat ik iets moets doen of zo dus ik doe het maar" maar niet echt voor het eten.

ik denk dat ik het dan maar in ga plenen in hun dieet, niet als vasten maar meer dat ze ook wat meer groten prooidieren kunnen eten.
want ik vond het altijd toch een beetje moeilijk om te geven omdat ik dus bang was dat als ze 's avonds niks aten ze in de probleemen kwamen, maar ook dat 1 van de 2 de neiging heeft om snel dik te worden en veel eten speelt daar wel op in.
#1983317
Hier krijgen ze ook pas eten als het mij uit komt, ze snappen nog niet helemaal dat ik de baas ben in huis. Hij is meestal na een half uur wel klaar met mekkeren, maar dan ben ik wel wakker. >:( Door de week krijgen ze 's ochtends om half 8, in het weekend (of als ik vrij ben) als het mij uit komt. 's Avonds krijgen ze niet op een vaste tijd, dat varieert tussen 6 en 10, ligt er ook aan hoe laat ze 's ochtends eten hebben gekregen. Maar dan nog kunnen ze heel goed klok kijken, alleen hebben ze nog nooit van zomer en wintertijd gehoord.
#1983318
jasmijn schreef: die van mij kijken geen klok, ze kijken mij :D
;D ;D ;D

da's hier idem!!

ieder mens kan hier rondstruinen, hun ding doen en weetikwat,
maar ruim na mijn koffie krijgen ze pas vreten (ja, van mij meestal)
of dit om 7 u sochtends is of om veul later, no problemo
geen gezeur om eten, soms wel om knuffels, maar da's anders... :biggrin2:
#1984184
Sientje krijgt hier eten als het mij uitkomt...
En dat wisselt echt per dag. Soms krijgt ze op een dag een aantal keer eten, bv als het kleine muisjes zijn, dan krijgt ze soms 4x op een dag een muisje. En soms als ze iets groots krijgt bv een duif, dan eet ze maar 1x op een dag.
En voor zover ik dat kan inschatten is ze daar happy mee, er wordt niet gezeurd iig :)
#2000990
Hier rennen ze iedere keer mee als ik in de keuken bezig ben.... Maar ze zijn nog niet gewend om 3 keer per dag te eten. In de avond als het te lang duurt dan komt ons meisje wel even vertellen dat ze honger heeft :biggrin2:. Maar ik wil er ook naar toe dat ze gewoon op vreemde tijden eten krijgen.. maar laat ze maar eerst wennen aan 3 keer per dag.
#2001833
Mevroi Kruim schreef: Hier eten ze uit eigen verkiezing 1x daags.
Maar zullen jouw katsels wellicht het voedingspatroon v/d hondenheren gewend zijn en dit gemakshalve hebben overgenomen?
Mijn blixa blikt of bloost ook niet om af en toe eens een ontbijt over te slaan als ze dit niet lust, als zij er niet mee zit...ik dan helemaal niet.
En ik ben inmiddels oostindisch doof voor zeuren: katten die vragen worden overgeslagen...mogen nog een extra uurtje wachten.
#2002317
Limpy schreef: Maar zullen jouw katsels wellicht het voedingspatroon v/d hondenheren gewend zijn en dit gemakshalve hebben overgenomen?
Mijn blixa blikt of bloost ook niet om af en toe eens een ontbijt over te slaan als ze dit niet lust, als zij er niet mee zit...ik dan helemaal niet.
En ik ben inmiddels oostindisch doof voor zeuren: katten die vragen worden overgeslagen...mogen nog een extra uurtje wachten.
Toen het er nog 5 waren at de meerderheid 2x daags, geheel los van het honden-eetpatroon. Kruimel at 3x daags vanwege oud/dement/weinig tandjes/klein/ziekjes en Knor at ook toen al heel vaak maar 1x, voor het ontbijt was hij niet te porren. De rest aan het schranzen en de domme rooie meneer snurkend in de kattenbak of de wasdroger :biggrin2: zelfs als ik 'm erbij sleurde en de hap voor de neus zette draaide hij om en ging weer snurken.
Nu ze nog maar met twee zijn eet Eppo ook net zo lief maar 1 keer.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door